شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳


بازار مقاطع فولادی در سه ماه آخر سال 1399

در 3 ماهه سوم سال 99 با افزایش قیمت آهن، حدود ۲۰ درصد از خریداران محصولات آهنی کاهش یافت و افرادی که قادر به خرید این محصولات نیستند، فعالیت‌ خود را به تعویق انداخته‌اند. گران شدن ارز نیز پای ثابت بهم ریختگی این بازار است. پیش بینی می شود مانند سنوات گذشته قیمت تیرآهن و سایر مقاطع فولادی از بهمن ماه تا اسفند ماه 99 افزایش داشته باشد.

علل گرانی تیرآهن

در 3 ماهه سوم سال 99 با افزایش قیمت آهن، حدود ۲۰ درصد از خریداران محصولات آهنی کاهش یافت و افرادی که قادر به خرید این محصولات نیستند، فعالیت‌ خود را به تعویق انداخته‌اند. گران شدن ارز نیز پای ثابت بهم ریختگی این بازار است. یکی از علل مهم دیگر افزایش قیمت آهن آلات در این است که قیمت فوب جهانی آن را به دلار محاسبه و به ریال تبدیل می‌کنند و آن را شاخص قیمت پایه این محصول استراتژیک در بازار قرار می دهند.

تیرآهن شبکه

سازندگان ساختمانی برای جبران لنگر خمشی در سازه های خود نیازمند این نوع مقاطع هستند. بدین صورت داخل جان تیرآهن را به صورت شش ضلعی خالی می کنند تا آستانه تحمل لنگر خمشی را افزایش دهند. به تیرآهن شبکه شده در اصطلاح تیرآهن لانه زنبوری (Castellated Beam ) نیز گفته می شود. تیرهای شبکه شده دارای اجرت هستند که بر اساس سایز شاخه دریافت می گردد.

[a2]

انواع ستونی

پروفیل های قوطی شکل تو خالی در مقاطع مربعی و مستطیلی شکل کاربردهای زیادی در ساختمان سازی و صنعت دارند. پروفیل 140 ×140 که اصطلاحا ستونی نامیده می شود به دلیل ابعاد و استحکام مطلوب در کنار ستون های سازه استفاده می شود. قیمت قوطی ستونی نیز با توجه به نرخ تیراهن تغییر پیدا می کند.

همیشه پای ارز در میان است

افزایش ارز سبب تغییر در هزینه های تولیدی محصولات می شود. از طرفی تولید کنندگان در این شرایط صادرات را اولویت قرار می دهند. البته اثرات روانی بالا رفتن قیمت ارز بیشترین تاثیر را در بازار می گذارد. تقاضای کاذب به منظور جا نماندن از قیمت یکی از تاثیرات نامطلوب این ترس روانی خواهد بود.

قیمت تیرآهن در سه ماهه آخر سال 1399

پیش بینی می شود مانند سنوات گذشته قیمت تیرآهن و سایر مقاطع فولادی از بهمن ماه تا اسفند ماه 99 افزایش داشته باشد. با توجه به تعطیلات آخر سال و موج تورمی سالانه، خریداران تلاش می کنند تا صورت خرید خود را تا قبل از اتمام سال تحویل دهند. کارخانجات تولید‌کننده داخلی آهن آلات بایستی شرایط بازار داخلی را در چشم انداز پیش روی خود در نظر بگیرند. به نظر می رسد زمستان داغی از نظر قیمت مقاطع فولادی پیش رو داشته باشیم.


[a1]عمده رسانه‌ها محدودیت خاصی در تعداد کلمه رپورتاژ ندارند اما بهتر آن است بین ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد. ایده‌آل آن است که بسته به هدف محتوا از ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ کلمه باشد.

[a2]در بدنه اصلی خبر هرجا که فکر می‌کنید وجود تصویری به درک بهترمفهوم و رفع خستگی چشم مخاطب کمک می‌کند از تصویر استفاده نمایید. اکثر رسانه‌ها اجازه انتشار ۳ تصویر در یک خبر را می‌دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار