اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
شوشان: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی کشور به قیمت از بین بردن منطقه‌ای و آبادکردن منطقه‌ای دیگر تمام می‌شود.

سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان‌کرد: مسوولان استان‌های دیگر که در خصوص انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به استان‌های خود صبحت می‌کنند در واقع دنبال این هستند که مناطق خود را آباد کنند اما این سوال پیش می‌آید آبادی به چه قیمتی؟ به قیمت نابودی خوزستان؟

وي بيان‌کرد: ما با انجام كارهاي کارشناسي، ثابت می‌کنیم که انتقال آب کار کاملاً غیرمنطقی است و صرفه اقتصادی ندارد.

حسینی تصریح‌کرد: انتقال آب بین حوزه‌ای در سراسر جهان جواب نداده و هر جا این اقدام صورت گرفته با مشکل مواجه شده است؛ بنابراین وزارت نیرو نباید تن به این کار بدهد.

وی افزود: ما یک سوال ساده از وزارت نیرو پرسیدیم که آیا آب به اندازه کافی در کارون موجود است یا نه؟ اما متاسفانه هنوز در این زمینه پاسخي دريافت نكرده‌ايم.

نماينده مردم اهواز ادامه‌داد: اگر جواب وزارت نیرو بله است، یک سوال دیگر نیز پیش می‌آیند که اگر آب میزان کافی موجود است، پس چرا 70 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی خوزستان باير مانده و متقاضیان زیادی جهت تامين آب مورد نياز براي کشت به سازمان آب و برق مراجعه می‌کنند، در حالي كه این سازمان آب به این اراضی تخصیص نمی‌دهد و می‌گویند آب به میزان کافی موجود نیست.

حسینی گفت: اما اگر پاسخ سوال نخست منفي باشد، پس چرا طرح انتقال آب سرشاخه‌های کارون همچنان در حال پيگيري است؟ این‌ها سوالاتی است که بدون جواب مانده است.

وي خاطرنشان‌کرد: ما تا زمانی که هستیم جلوی انتقال آب را می‌گیریم و اجازه نخواهیم داد آب‌ رودخانه‌هاي خوزستان به حوزه‌های دیگر منتقل شود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
شمیسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
comment
1
1
comment بیچاره خوزستانی ها که همیشه نادیده گرفته میشن
comment
قیس رفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
comment
1
1
comment سلام متاسفانه این نماینده فقط بلده شعاربده چه اقدامی کرده هرچندوقت یک باربگه انتقال آب درست نیست فایده نداره
comment
محمدعلی جدیدالاسلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
comment
0
0
comment فعلن که طرحهای انتقال اب فعالندوبرخی هم پایان یافتند.شاهدانهم دبی کارون است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار