اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۹

نماینده منتخب مردم آبادان در مجلس نهم خواستار حمایت از شیلات و صید و صیادی این منطقه به‌عنوان پایلوتی برای اقتصاد کشور شد.

به گزارش فارس ، محمدجواد سعدون‌زاده در جلسه شورای کشاورزی که با حضور مسئولان محلی و استانی در فرمانداری این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: از همه کسانی که برای این شهر زحمت کشیده‌اند کمال تشکر و قدردانی را دارم اما باید بگویم آبادان همچنان نیازمند به توجه بیشتری به ویژه در بخش اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از ضرورت‌های بسیار مهم بوده و هست، افزود: این مهم یکی از ضرورت‌های انقلابی حتی برای نظام است که باید به یک نهضت مبدل شود.

* آمار اشتغال با واقعیت چالش موجود در آبادان خیلی فاصله دارد

نماینده منتخب مردم آبادان در مجلس نهم تصریح کرد: در زمینه اشتغال تاکنون اقدامات بسیاری صورت گرفته اما آمارهایی که در این خصوص ارائه می‌شود منتهی با واقعیت چالش موجود در آبادان خیلی فاصله دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های این شهر بالا و قابل افزایش است، خاطرنشان کرد: امروز در آبادان تیم فوتبالی داریم که با حمایت و توجه می‌تواند در سطح آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد در حالی که امروز ما در مورد جام محله‌ای صحبت می‌کنیم.

* حمایت از شیلات آبادان پایلوتی برای اقتصاد کشور

سعدون‌زاده اضافه کرد: ما در این شهر در بحث شیلات می‌توانیم صید و صیادی را به‌عنوان پایلوتی برای کشوری ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این منطقه حدود 500 لنج داریم و 3 هزار شناور داریم، افزود: این امر در بعد ملی و فراملی می‌تواند بسیار ارزشمند به شمار آید زیرا همین صیادان خواب را از چشم ناوگان آمریکایی در خلیج گرفته و زمانی که به عمق آب‌ها می‌روند آرامش را از دشمن سلب می‌کنند.

نماینده منتخب مردم آبادان در مجلس نهم بیان کرد: باید زیرساخت‌های اشتغال در زمینه صید و صیادی و شیلات در این منطقه تعریف شود و با اندکی توجه بیشتر می‌توان ظرفیت‌ها را افزایش داد.

به گفته وی امروز زندگی لنجداران این منطقه اسف‌بار است، ادامه داد: با حل مشکلات صیادان و حمایت از زندگی آنها می‌توان تضمین کرد که عمل توسعه را خودشان انجام دهند.

* حمایت بانک‌های عامل از طرح‌های اشتغالزایی

سعدون‌زاده همچنین عنوان کرد: ایجاد منطقه آزاد اروند در واقع جهشی برای تعالی منطقه و جذب سرمایه‌دار بوده و امروز اگر بتوانیم در سال دو یا سه سرمایه دار را جذب کنیم حداقل آمار اشتغال بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های اشتغالزایی به دلیل عدم حمایت بانک‌های عامل اجرایی نمی‌شوند و این مشکل‌ساز شده، گفت: بخش خصوصی و غیرخصوصی در صورت عدم حمایت از سوی بانک‌ها مطمئناً سرمایه‌گذاری و به دنبال آن ایجاد اشتغال را متوقف می‌کند.

* باید زیرساخت‌های توسعه را تقویت کرد

به گفته نماینده منتخب مردم آبادان در مجلس نهم آبادان در زمینه‌های مختلف ظرفیت‌های عجیب و غریبی دارد، خاطر نشان کرد: می‌گویند ملتی که خرما دارد گرسنه نمی‌ماند اما امروز وضعیت مردم این منطقه به این شکل است.

وی بیان کرد: گرازها اصل نخل‌هایمان را از بین برده و ما موظفیم که در حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان، زیرساخت‌های توسعه را تقویت کنیم.

سعدون‌زاده با بیان اینکه می‌توان در این شهر یک انقلاب اشتغال ایجاد کرد، گفت: باید آبادان را به پایلوتی برای پرورش آبزیان تبدیل کنیم و این امر با کمی جدیت شدنی است.

* ایجاد بازارچه مرزی اروند

وی در ادامه به ایجاد کرد بازارچه مرزی اروند در منطقه اشاره کرد و اظهار کرد: در یک فشار و حرکت می‌توان انقلاب اقتصادی در منطقه ایجاد کرد و با ایجاد چنین بازاری در منطقه مرزهای دو کشور ایران و عراق را به هم گره زده و سرمایه‌های زیادی را به منزله توسعه اقتصادی و اجتماعی آبادان روانه منطقه کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار