اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
شوشان - زمان بابادی شوراب :

حکایت :
در طایفه بابادی دختر به طوایف دیگر دادن بسیار سخت بود و به سادگی به هرکسی دختر داده نمی شد.
ضمنا در طوایف مختلف هرکسی خواهرزاده (خورزا) ایل بابادی بود، نسبت به افراد دیگر ایل خودش ارججیت داشت و با افتخار می گفت من خورزا ایل بابادی هستم.

در گذشته رسم طایفه بابادی این بود که وقتی شخصی از طایفه دیگر برای خواستگاری می آمد، قبل از اجازه طرح موضوع، برای شناخت بیشتر و‌ بهتر، سئوالاتی از نامزد مورد نظر می پرسیدند :
زه کو‌ مالی؟ (از کجا آمدی)؟
چه کسی؟ (از کدام طایفه هستی)؟
کُر کی نی؟ (پسر کی هستی)؟

سپس بزرگان فامیل با شناختی که از طوایف و افراد مختلف داشتند اگر طایفه و‌ فرد خواستگار واجد شرایط بود به او‌ اجازه طرح موضوع می دادند و مقدمات وصلت صورت می گرفت.
ضمنا بر اساس جایگاه ایلی و‌ شناسایی شخصی به او احترام گذاشته می شد و‌ بر اساس شان از وی پذیرایی می کردند.

واقعیت :
اگر شورای محترم نگهبان تایید صلاحیت نامزدهای داوطلبی ریاست جمهوری را با استدلال بزرگان طایفه بابادی مورد بررسی  قرار می داد، برای مملکت مشکلات کمتری پیش می آمد.

مثلا محمود احمدی نژاد اصولگرا  رییس جمهور شد، پس از چندی معلوم شد قبلا فامیل ایشان سبوچیان بوده و‌ پدرش هم آهنگری ساکن سمنان است و‌ معلوم نشد اصلیتش کجایی بوده!

بعد از احمدی نژاد، حسن روحانی  اصلاح طلب رییس جمهور شد، که بعدها مشخص شد ایشان هم فامیلش فریدون بوده و هنوز هم در بعضی کشورها ایشان را با اسم و فامیل حسن فریدون می شناسند و هم اکنون فک و‌فامیلش فرویدن است !؟

در نامزدهای مطرح شده این دوره نام سردار سعید محمد وجود دارد که فامیلیش(محمد) شناخته شده نیست و هرچه جستجو‌ کردم فامیل اولیه ایشان و‌ نام پدر وی مشخص نگردید!

البته در تاریخ انقلاب اسلامی سعید های زیادی آمدند و رفتند؛ و‌ نقش های گوناگونی را اجرا کردند مانند: سعید امامی، سعید حجاریان، سعید مرتضوی، سعید قاسمی، سعید جلیلی ، سعید طوسی

حالا اگر  مردم دلیل ، فامیل آقای احمدی نژاد که قبلا سبوچیان بوده یا حسن روحانی که قبلا حسن فریدون و... می دانستند و ریشه یابی آبا و اجداد آنها را مورد بررسی قرار می دادند که اهل کجای دنیا بوده اند و چگونه در این کشور ساکن شدند، بی شک مشکلات کمتری برای مملکت پیش می آمد و‌ مملکت به دست افرادی می افتاد که دل شان به حال مرز و بوم این آب و خاک می سوخت و به سادگی سرمایه های آن به باد نمی رفت.

مثلا سردار سعید محمد فرزند کیست؟ اهل کجاست؟ فامیل قبلی او چه بوده؟به چه دلیل فامیلی خود را عوض کرده؟خدماتی که آبا و اجداد ایشان برای این مرز و بوم انجام داده چه بوده؟خودش چه خدمتی به این سرزمین کرده است؟

نکته آخر :
آیا مدیر و‌ مسئول و درجه نظامی داشتن، می تواند رجال بوده و  نشانه خدمت به کشور باشد و سکان و‌ اختیار یک مملکت را به آنان سپرد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار