اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
شوشان: نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان هم اینک با کمبود شدید پزشک به خصوص در بخش تخصص و فوق تخصص مواجه است.

عبدالله تمیمی در گفتگو با مهر اظهار کرد: شهرستان شادگان یکی از شهرهای استان خوزستان به حساب می آید که در سالهای اخیر به خوبی مورد توجه قرار نگرفته و در بخشهای مختلف با کمبود مواجه است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای مردمی نجیب و زحمتکش است، عنوان کرد: باید قبول کرد در سالهای گذشته حق این مردم به خوبی ادا نشده و نیازهای اساسی آنها از جمله داشتن پزشک، امکانات تفریحی و رفاهی و ... از سوی دولت برطرف نشده است.

تمیمی با اشاره به اینکه این شهرستان هم اکنون تنها یک بیمارستان دارد، عنوان کرد: بیمارستان شهید علی معرفی زاده به علت مشکلات مختلفی که با آن دست و پنجه نرم می کند از نارسایی های بی شماری رنج می برد و جوابگوی مراجعات مردمی نیست.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نبود تجهیزات مناسب در اتاق عمل، فرسوده بودن سیستمهای سرمایشی و گرمایشی، کمبود تخت و نبود تجهیزات مناسب در بخش اورژانس در تنها بیمارستان شادگان ادامه داد: این بیمارستان برای تامین نیازهای اساسی مردم در بخش بهداشت و سلامت به نگاه ویژه دولت برای بازسازی، تامین برخی تجهیزات و اصلاح برخی روشهای نامناسب نیاز دارد که انتظار داریم در دولت یازدهم خواسته به حق مردم شادگان در رسیدگی جدی و فوری به این بیمارستان در راس برنامه های وزارت بهداشت قرار بگیرد.

تمیمی با اشاره به اینکه در سفر مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت و درمان به استان خوزستان مجوز احداث یک باب بیمارستان دیگر در شهرستان شادگان گرفته شد، تصریح کرد: باید در دولت جدید این مصوبه را پیگیری کنیم تا یک بیمارستان جدید در شادگان احداث شود.

وی با اشاره به اینکه در شادگان تنها سه درمانگاه درمانی وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه همین درمانگاه ها هم شبانه ورزی نیستند که با پیگیری های صورت گرفته این موافقت را کسب کردیم که یکی از آنها در شیفت عصر هم فعال باشد.

تمیمی در خصوص علت این کار اظهار کرد: شادگان شهری کارگری به شمار می رود که روزانه حدود 800 نفر از جوانان آن برای اشتغال به شهرهای اطراف از جمله اهواز، ماهشهر، بندرامام و آبادان می روند و عصر بر می گردند. به عبارتی جمعیت شهر در زمان عصر زیاد تر می شود و حضور این افراد، وجود درمانگاه را برای رسیدگی به امور درمان این افراد ضروری می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص دیگر مشکلات بهداشتی این شهرستان گفت: کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص یکی از مشکلات جدی بهداشتی این شهرستان به حساب می آید که مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

تمیمی ادامه داد: هم اکنون شهرستان شادگان فاقد اغلب تخصص های پزشکی مثل مغز و اعصاب، چشم پزشک و قلب است و برخی از این تخصص ها به صورت هفتگی از شهرستان اهواز به شادگان می آیند در حالیکه ما انتظار داریم حضور این افراد دائمی باشد.

وی تاکید کرد: نبود این تخصص ها باعث شده هزینه درمان در این شهرستان بسیار بالا برود زیرا مردم مجبور هستند برای کوچکترین نیازهای پزشکی خود به شهرهایی مثل آبادان و اهواز سفر کنند که این امر غیر از تحمیل هزینه های بی شمار به مردم، خطرات جانی و وقت تلف کردن مردم را نیز به همراه دارد.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار داریم وزارت بهداشت دولت یازدهم نگاهی جدی به حل مشکلات درمانی شهرهای محروم مثل شادگان از خود نشان دهد.

منبع : مهر


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار