شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
شوشان ـ  امید حلالی :



۱) «گاهی در نبود تنها یک نفر/ گویی جهان به تمامی خالی‌ست» جمال حلافی دوست و برادر هم محله ای چهل سال رفاقت هم ناباورانه رفت.در محله ای که همه یک خانواده بودیم. در روز اربعین. در حادثه تصادف موقع برگشتن از کار. سال گذشته مثل دیروز در جاده بودم. چه زیبا پشت کامیون نوشته بود «آدمی نیست جز آه و دمی!»

۲) برادرم تماس گرفت حین رانندگی بودم. چیزی نگفت. احساس کردم خبر بدی پشت درنگش هست. جمال بسیار کوشا بود و پای کار و همیار. آماده برای هر سفری. ۲سال قبل کارشناسی ارشد گرفت. داشته از توسعه نیشکر برمی گشته در جاده آبادان. راننده از دور برگردان دور می زند که ماشین دیگر با سرعت می زندشان.

۳) سال ۹۶ زنده یاد جمال حلافی بانک قرض الحسنه رسالت را به من معرفی کرد و گفت چون اطرافت دوستان و پرسنل زیادی هستند این بانک مناسب است تا از امتیاز وام شما استفاده کنند. انجام دادم و خوشبختانه افراد زیادی توانستند وام بگیرند.
در سالروز درگذشتش خواستم یادی کنم ‌و در خیرات شریکش نمایم.

۴)آیا استحقاق اهواز و آبادان به عنوان دو شهر کلیدی ایران در تولید ملی داشتن چند تقاطع غیر هم سطح استاندارد نیست؟ بله با برداشتن چند بلوک هم می توان دور برگردان،جای تقاطع ایمن ساخت که نتیجه اش می شود جوان های مخلص این سرزمین را به کام مرگ فرستادن! جنب مزارع توسعه نیشکر در کیلومتر ۳۵

۵) عدم توازن در سهم در تولید ملی و میزان برخورداری از خدمات و امکانات از مصادیق بارز تبعیض و توسعه نامتوازن است که در نسخه نویسی ها می بایست این اصلاح مد نظر برنامه ریزان کشور قرار گیرد. خوزستان از یک طرف خزانه درآمدی کشور است و از طرف دیگر قربانی آلودگی محیط زیست و بی توجهی خدماتی!

۶) در یکی از مقاطع مهم کاریم با جمال مشورت کردم. بسیار راز نگه دار و تیزهوش بود و تمام جوانب را سنجید و راه و روش و پیشنهادهایش را گفت. دوست خوب نعمتی ست خاصه در مواقعی که در سختی هستی یا نیاز به مشورت داری و زنده یاد جمال حلافی از این سنخ بود. از آن نوع آدم‌هایی که نابند و‌ نایاب.

۷) دعا می کنم در اربعین حسینی و سالروز درگذشتش خداوند رحمتش کند و در زمره زایران اربعین نامش ثبت شده و با صالحان محشورش فرماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار