اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
متاسفانه هيچكدام از مسولان استاني به جز چند تن از اعضاي شوراي شهر اهواز در اين مراسم حضور نيافت.
همه آمده بودند تا اراده خود را در مبارزه با سرطان نشان بدهند، حرف‌هاي كودكانه‌شان را با زبان شيرين بگويند و بگويند كه ما مي‌توانيم و مي‌خواهيم زنده بمانيم.

 همايش "شكرانه شفا" شامگاه گذشته به مناسبت بهبود تعدادي از بيماران سرطاني از سوي بيمارستان شفا و موسسه‌هاي حمايت از كودكان سرطاني محك و مشك برگزار شد.

 در اين همايش كه در نيوسايد اهواز برگزار شده بود، كودكان سرطاني بهبوديافته و تحت درمان همراه با خانواده‌هاي خود در كنار يكديگر نشستند و براي ساعتي درد بيماري را در ميان شادي در كنار هم بودن به فراموشي سپردند.

 متاسفانه هيچكدام از مسولان استاني به جز چند تن از اعضاي شوراي شهر اهواز در اين مراسم حضور نيافت.

 كودكان سرطاني بيش از نياز مالي نياز عاطفي دارند. حضور در چنين مراسمي مي‌تواند قوت قلبي براي دل‌هاي رنج كشيده بيماران سرطاني و همدردي با خانواده‌هايشان باشد.

 دل‌خوشي كودكان سرطاني، خنديدن و محبت كردن است، تنها خواسته‌اي كه از ديگران دارند توجه و دست نوازشي است كه مهر و اميد به زندگي را به آنها منتقل كند تا بتوانند همچون همسن و سالان خود با شادي بازي كنند. اين كودكان طعم شيرين كودكي را به دليل دردهاي تلخ بيماري، خوب نچشيده‌اند.

 خنده‌هاي كودكان بيماران سرطاني در يك تخت و چهار ديواري خلاصه شده؛ بيماري، روزهاي شاد كودكي را از آنان گرفته و آرامش در كنار خانواده را تجربه نكرده‌اند.

 وقتي با آنها حرف مي‌زنيم نگاه‌هايي را مي‌بينيم كه سال‌ها درد و رنج را تحمل كرده است.

 سارا دختر 13 ساله‌اي است كه سال‌هاست از درد بيماري سرطان خون رنج مي‌برد. اين كودك با وجود بيماري روحيه خيلي خوبي دارد و به زندگي اميدوار است.

 سارا مي‌گويد: زندگيم را مديون خدا و پدر مادر و پزشكم هستم.آنها و دعاهاي مردم زندگي تاريك من را روشن كردن و اميد دوباره به ادامه زندگي را به من بخشيدند.

 سارا مي‌گويد: بيماري سرطان براي من غيرمنتظره بود اما با آن كنار آمدم و هرچقدر طولاني هم باشد با اميد به خدا تحمل مي‌كنم.

پدر يكي از اين بيماران كه در اين برنامه حضور يافته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا گفت: داشتن بيمار سرطاني در خانه خيلي سخت است زيرا هزينه‌هاي در مان خيلي زياد است علاوه بر اين، تامين داروها به دليل كمياب بودن مشكلات درمان را دوچندان كرده است.

 اين پدر اظهار داشت: متاسفانه نگاه برخي از پزشكان به بيماران نگاه ريالي است. گران بودن هزينه‌هاي درمان و تامين دارو از يك سو و بالابودن ويزيت پزشكان از سوي ديگر، تحمل بيماري را براي بيمار و خانواده اش دشوار كرده است.

 از سوي ديگر دكتر بيژن كيخوايي، رييس بيمارستان شفا اهواز نيز در حاشيه اين جشن، در خصوص حمايت‌هايي كه از بيماران سرطاني مي‌شود، اظهار كرد: درمان بيماران سرطاني هزينه‌هاي زيادي دارد و بيشتر خانواده‌هاي بيماران سرطاني توان تامين هزينه‌هاي درمان بيماران خود را ندارند.

 وي افزود: موسسه‌هاي حمايت از كودكان سرطاني محك و مشك تاكنون كمك هاي فراواني را در تامين دارو و درمان بيماران كرده اند.

 رييس بيمارستان شفا اهواز تصريح كرد: بالغان در مقايسه با كودكان بيشتر مبتلا به سرطان مي‌شوند و از سويي نيز بيشتر موسسه‌هاي حمايتي ويژه كودكان است ولي متاسفانه بالغان با وجود آمار بالاي ابتلا به سرطان كمتر حمايت مي‌شوند.

 كيخوايي بيان كرد: براي خدمات‌رساني بيشتر به بيماران سرطاني در صدد هستيم ساختمان فوق‌تخصصي جديد با ظرفيت بالايي براي اين بيمارستان احداث شود كه علاوه بر بيماران خوزستاني، بيماران استان‌هاي ديگر را نيز پوشش دهيم.

وي خاطرنشان كرد: برگزاري چنين همايشي در روحيه بيماران سرطاني تاثير بسيار خوبي دارد زيرا اين كودكان بيش از هر چيز نياز به محبت دارند.

كودكان اين جشن توان راه رفتن ندارند؛ لنگ‌لنگان براي گرفتن عكس يادگاري روي سن مي‌روند، جسم ضعيف و نحيفي دارند و بيماري بعضي‌هايشان را از پا در آورده، آنها از سن واقعي‌شان كوچكتر به نظر مي‌رسند.

 درد بيماري در نگاه‌هايشان ديده مي شود ولي لبخند شيريني بر لب دارند. عكس يادگاري را با ژست‌هاي كودكانه مي‌گيرند. آنها به اين فكر نمي‌كنند كه شايد فردايي نباشد و تنها خاطره‌اي از اين روز بماند و اين عكس‌هاي يادگاري.

 گزارش از فاطمه خاكجسته/ ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار