شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
شوشان: نویسنده کتاب دا گفت: جنگ ما یک گنجینه است و به تمام کسانی که در آن زمان بوده‌اند، توصیه می‌کنم که خاطرات خود را به رشته تحریر در آوردند، هرچند این نوشته‌ها کافی نیست و باید از تک‌تک آن روزها کتابی نوشت.
به گزارش شبکه خبر ، سیده‌زهرا حسینی در حاشیه مراسم بزرگداشت حماسه ذوالفقاری و رونمایی از کتاب من زنده‌ام، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: جوانان ما باید بدانند که در گذشته چه بر سر این سرزمین آمده است و به یاری خدا توفیق داشتم تا گوشه‌ای از این رشادت‌ها را به گوش آنان برسانم.

وی ادامه داد: جنگ ما یک گنجینه است و به تمام کسانی که در آن زمان بوده‌اند، توصیه می‌کنم که خاطرات خود را به رشته تحریر در آوردند و به نسل‌های آینده منتقل کنند، هرچند این نوشته‌ها کافی نیست و باید از تک‌تک آن روزها کتابی نوشت.

نویسنده کتاب دا تصریح کرد: اگر من از خرمشهر گفتم، به این خاطر است که من در آن زمان در این شهر بودم، و کسانی که در شهر خود گرفتار مسائل جنگ بودند و باید خاطرات آن روزها را بر روی کاغذ آوردند.

حسینی افزود: نسل امروز باید متوجه باشد که این خاطرات رایگان به دست نیامده بلکه با خون جوانان وطن به آغشته شده تا نسل امروز ما از آن بزرگ‌مردان درس‌های زیادی بگیرند.

وی ابراز داشت: مسئله آبادان و خرمشهر وجود ندارد، هر دو شهر یکی هستند و باید برای حفظ اسلام تلاش می‌شد، همه ما خواهر و برادر هستیم و تفاوتی بین ما نیست، اگر در آبادان حضور داشتم از این شهر نیز خاطره می‌گفتم.

رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: عده‌ای فکر می‌کنند که جنگ از سال 59 شروع شد اما این جنگ از انقلاب ما آغاز شد که از بدو پیروزی انقلاب، دشمنی آمریکا با ما آغاز شد به وسیله گروه‌های تروریستی، و بمب‌گذاری‌ها و در روز 31 شهریور جنگ تمام عیار شروع شد و این تفکر اشتباه است که جنگ برای این دو شهر فقط تا 9 آبان بوده است.

حسینی ادامه داد: پس از 9 آبان جنگ تحمیلی نه تنها در آبادان و خرمشهر آرام نشد بلکه شدت بیشتری گرفت، در عین 8 سال دفاع مقدس ما جنگ تمام عیار در آبادان و خرمشهر داشتیم.

وی در خصوص کتاب دا و آثار آن بر جامعه گفت: به یاری خدا این توفیق نصیب من شد تا خدمتی کنم به نسل امروز و بازخورد خوب این کتاب را هر روز می‌بینم.

مادر ادبیات مقاومت یادآور شد: برخی جوانان ما راه را گم کرده‌اند و نباید با آن‌ها برخورد بدی شود، بلکه باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و به آن‌ها نحوه زندگی صالح را آموزش داد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: خاک خرمشهر برای من تقدس خاصی دارد و در سال 71 نیز در اوج ویرانی‌های جنگ به آن شهر خرم بازگشتیم، اما موج آلودگی‌ها و بیماری‌هایی به خانواده من سرایت کرد که مجبور به مهاجرت شدیم و امروز ضمن اینکه به هر بهانه‌ای به خرمشهر می‌روم در انتظار اولین فرصت برای بازگشت به این خاک خدایی هستم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار