شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۳۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
ولین همایش ملی قتل، نظم و امنیت با ارایه بیش از صد مقاله علمی در اهواز برگزار شد.

به گزارش شوشان ، علی حسین حسین زاده دبیر علمی این همایش که صبح امروز برگزار شد، گفت: در عصر حاضر که از آن با عنوان قرنی آکنده از خشونت یاد می شود، هیچ جامعه ای  از این شرایط مصون نیست و خشونت در همه جا وجود دارد.

وی افزود: با وجود اینکه بخشی از سرمایه گذاریهای اقتصادی و اجتماعی مردم برای یک زندگی با نشاط و داشتن سالمندی سلامت صرف می شود اما باز با روی دادن جرایم بزرگی مانند قتل تمامی این اتفاقها در هم می ریزد.

حسین زاده تصریح کرد: عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری بر پدیده قتل تاثیر گذارند که در این همایش این عوامل و راههای پیشگیری از قتل بررسی می شود.

دبیر علمی همایش ملی قتل، نظم و امنیت اظهار کرد: بحث برگزاری این همایش از یک سال پیش مطرح شد که با تشکیل شورای سیاستگذاری با سازمانهای مربوطه و تعیین دانشگاه شهید چمران به عنوان متولی و میزبان این همایش برگزار شد.

وی از اهداف این همایش به بررسی وضعیت موجود قتل در ایران، آثار و پیامدهای آن، شناسایی عوامل تاثیر گذار بر قتل ( سبب شناسی )، راهای پیشگیری، مداخله، کنترل و کاهش قتل و برقراری ارتباط بین پلیس تخصصی مربوط به حوزه قتل و مراکز علمی و پژوهشی اشاره کرد.

حسین زاده ویژگی ها و انواع مختلف قتل، رابطه متقابل قتل، نظم و امنیت، مبانی فقهی و حقوقی قتل، نقش و وظایف اجتماعی در پیشگیری و مقبله با قتل را محور های این همایش عنوان کرد.

دبیر این همایش ادامه داد: در کل 226 مقاله برای شرکت در این همایش در یافت شد که 144 مقاله پذیرش اولیه شد و 62 مقاله نیز مورد تایید کمیته علمی واقع نشد.

وی افزود: بیشترین مقالات در محور عوامل موثر در فرایند قتل بود که 79 مقاله در این زمینه ارایه شد که از این 79 مقاله 52 اثر پذیرفته شد که 31 مقاله به مرحله سخنرانی و 70 مقاله نیز به بخش ارایه پوستر راه پیدا کرد. از این 101 اثر 34 مقاله توسط نظامی ها و 67 مقاله توسط دانشگاهی ها ارایه شد.

حسین زاده در خصوص برنامه های جنبی این همایش عنوان کرد: در 8 استان دیگر میزگرد علمی – پژوهشی داشتیم که نتایج آن در قالب پوستر در سالن این همایش در معرض نمایش قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از سخنرانی استاندار خوزستان از 4 جلد کتاب تالیف و ترجمه رونمایی شد و همچنین در خصوص چاپ 2 جلد کتاب به زبانهای فارسی و انگلیسی از چکیده مقالات ارسالی و 3 جلد کتاب از مقالات پذیرفته شده پس از پایان همایش و در آینده قولهایی داده شد.

سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده کل نیروی انتظامی خوزستان هم در این همایش اظهار کرد: در راستای روز آمد شدن دانش و تقویت پژوهش پلیس و به منظور ارتقا تشخیص و ارتقا توان پیش بینی نیروهای پلیس و با محوریت کلیه استانهای کشور، با هدف بهره برداری از ظرفیتهای علمی و فرهنگی برای تحقق پلیس جامعه محور و نگاه موشکافانه به قتل به عنوان مهمترین جرم بشری پرداخته شده است.

وی افزود: نتیجه این همایش ارتقا امنیت و احساس امنیت در جامعه را به دست متولیان امر می سپارد.

 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حمید رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
comment
0
1
comment آقای حسین زاده فردی با تحصیلات عالی در حوضه اجتماعی واستاد دانشگاه که در زمینه سیاست نیز مطالعات بالایی داشته اند ودر زمان اصلاحات سابقه مدیریت مثمر ثمر درحوضه اجتماعی در استانداری خوزستان داشته اند مناسب تر برای معاونت سیاسی اجتماعی استانداری را داشته اند و در این همایش که دبیر علمی همایش را به عهده دارند به خوبی از اجرای همایش بر آمده اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار