شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۸۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۶
گفتگو با نماینده شوش/ انقباضی ترین بودجه دولت برای خوزستان/ اجازه نمی دهیم دشمنان از استعفای نمايندگان سوءاستفاده كنند
نبايد به اسم آب شرب آب كارون را منتقل كنند و در عمل براي كشاورزي استفاده شود.اجازه ندهيم دشمنان از استعفاي دسته‌جمعي نمايندگان خوزستان سوءاستفاده كنند.
شوشان: نماينده شوش در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو باشوشان  با اشاره به اينكه اعتراض و استعفاي نمايندگان مجلس خوزستان به دليل بودجه عمراني سال 93 دولت براي خوزستان بود، گفت: اعتقاد نمايندگان خوزستان بر اين است كه انقباضي‌ترين بودجه براي خوزستان با اين همه ثروت و قابليت منظور شده است.

سيدراضي نوري‌ با اشاره به اينكه توزيع عادلانه بودجه بايد بر اساس آورده و درآمد مناطق كشور باشد، اضافه كرد: اين آورده نزديك به 56 درصد است در حالي كه با سيستم انقباضي دولت در بودجه عمرني 51 درصد در نظر گرفته شده است، اين درحالي است كه امام راحل به توجه مسئولان به خوزستان به عنوان استاني جنگ زده تاكيد داشتند، استاني كه 23 هزار شهيد تقديم اين نظام و انقلاب كرده است و مردم اين استان همواره در خط مقدم دفاع از نظام بوده‌اند.

وي ادامه داد: اعضاي هيات دولت در ديداري كه اخيرا با رهبر معظم انقلاب داشتند، تاكيدات ايشان بر توجه ويژه به استان‌هاي محروم از جمله خوزستان را شنيده‌اند، اما با اين حال شاهد بودجه انقباضي براي استان‌ها بوده‌ايم.

نماينده شوش در مجلس با بيان اينكه اين بودجه‌ها از نظر رديف و اعتبار انقباضي است، گفت: خوزستان در مسائل زيست‌محيطي، رودخانه كارون و آب آشاميدني سالم مستلزم توجه جدي است، همچنين بازنگري مجدد در سدهاي بالادستي كه از علل كم‌آبي استان است ضروري است.

آب كارون به بهانه آب آشاميدني منتقل مي‌شود

نوري با اشاره به اينكه آب كارون را به بهانه آب آشاميدني منتقل مي‌كنند، اما در عمل قرار است براي كشاورزي و مصارف ديگر استفاده شود، اضافه كرد: اعتراضي به انتقال آب آشاميدني نداريم اما اينكه آب را براي مصارف كشاورزي منتقل مي‌كنند در حالي‌كه خوزستان تشنه است واقعا صحيح نيست.

وي تصريح كرد: به‌ طور قطع نتيجه انتقال بي‌برنامه آب از استان، افزايش شوري و بي‌كيفيتي آب خواهد بود ضمن اينكه هم‌‌اكنون نيز شاهد خشك شدن تالاب‌ها و تشديد معضل ريزگردها هستيم.

نماينده شوش در مجلس تاكيد كرد: در درجه نخست بايد آب آشاميدني سالم خوزستاني‌ها تامين و حق آبه اصلي براي آنها در نظر گرفته شود و سپس آب را منتقل كنند.

نوري ادامه داد: اكنون شاهد هزينه‌هاي بالا و گزاف انتقال آب به مناطق ديگر هستيم كه اين كار از نظر اخلاقي و وجداني قابل قبول نيست و نبايد به اسم آب شرب آب كارون را منتقل كنند و در عمل براي كشاورزي استفاده شود.

اجازه ندهيم دشمنان از استعفاي دسته‌جمعي نمايندگان خوزستان سوءاستفاده كنند.

وي در پاسخ به سوالی مبني بر اينكه بعد از استعفاي نمايندگان خوزستان شاهد استعفاي دسته جمعي اعضاي شوراي شهر به حمايت از نمايندگان مجلس نيز بوديم، اضافه كرد: مسئله استعفاي نمايندگان مجلس ارتباطي با موضوع‌هاي ديگر ندارد و نبايد اجازه دهيم كه دشمنان از استعفاي دسته جمعي نمايندگان خوزستان سوءاستفاده كنند.

نماينده شوش در مجلس گفت: اكنون به صورت مسقيم در مجلس پيگير اين موضوع هستيم و با رئيس مجلس جلسه و گفت‌وگو داشتيم و در حال پيگيري و بررسي هستيم. در حال حاضر نيازمند حفظ آرامش در جامعه هستيم و نبايد نسنجيده رفتار كنيم و انتظار ما از دولت اين است كه براي پروژه‌هاي نيمه‌كاره اعتبارات مناسبي در نظر بگيرند تا شاهد رشد و آباداني خوزستان باشيم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حمیدرضا خدابخشی
|
France
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
comment
0
3
comment روند اعتبارات خوزستان تا بوده چنین بوده که اعتبارات ملی از محل خزانه را که نقد است به طرح های شهر های برخوردار داده اند و و تامین اعتبار طرح های خوزستان را به تامین از محل فاینانس و منابع مالی مبهم احاله کرده اند و طبیعی است که با تامین نشدن نقدینگی این اعتبارات هر سال طرح های خوزستان با کندی و عدم پیشرفت فیزیکی مواجه بوده اند و هم اکنون با توجیه دولت با توجه متابع مالی محدود در مورد الویت تامین اعتبارات طرح هایی که پیشرفت فیزکی بیشتری داشته اند بازهم اینجا سر طرح های خوزستان بریده می شود و به آنها اعتبارات خوبی تعلق نمی گیرد و معاون محترم رییس جمهور در لفافه طرح انتقال آب بهشت آباد را جزو طرح های ضروری و استثنا دانسته و با نام بردن از الویت طرح های آبرسانی شرب ! امنیتی ! و... به عنوان استثناهای لایحه بودجه اعتبارات انتقال آب از سرشاخه های کارون را توجیه می کند .
مثلا برای مصداق اظهرات فوق می توان طرح آبرسانی غدیر نام برد که علیرغم اینکه این طرح هم برای تامین آب شرب بوده و باید در مهلتی 3 ساله به اتمام می رسید با عدم تامین نقدینگی و اعتبارات مورد نیاز و حواله کردن آن به فاینانس و فروش اوراق مشارکت مردمی بعد از 5 سال کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
یا طرح قطار شهری اهواز که به فاینانس حواله شده و مقایسه این طرح ها با سایر طرح های مشابه در استان های دیگر مانند آذربایجان ، خراسان ، اصفهان ، قم و حتا تهران.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار