شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
شوشان: ساخت 6 در رواق حرمین عسکرین از امروز در استان خوزستان آغاز شد. جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: ساخت این درها با موافقت تولیت حرمین امامین عسکرین (ع) در سامرا و ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات کشور به ستاد عتبات عالیات استان خوزستان محول شده است .

قلندی با بیان اینکه پیش از این ساخت درها در استان های فارس و اصفهان انجام می شـدافزود:
ساخت 5 در رواق حرمین عسکریین(ع) برای نخستین بار است که به استان خوزستان واگذار شــده و ساخت یک در نیز از طرف استان مازندران به خوزستان سپرده شده که هزینه آن را شهروندان مازندانی پرداخت می کنند.

وی با اشاره به اینکه این درها هنرمندان اصفهانی و خوزستانی در شهرهای اهواز ، اندیمشک ، امیدیه و آبادان ساخته می شوند، گفت: حداکثر فرصت زمانی برای ساخت این درها 5 ماه است .

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: در کل یک و نیم میلیارد تومان برای ساخت این رواق ها هزینه برآورد شده است که هر کدام از این رواق ها 250 میلیون تومان هزینه دارد که 250 میلیون ریال آن توسط مردم استان مازنداران تامین می شود.

قلندری گفت : تاکنون 51 میلیون تومان از مردم آبادان، 15 میلیون تومان از مردم اندیمشک ، 15 میلیون تومان از مردم امیدیه و 12 میلیون تومان از مردم اهواز جمع آوری شده است .
وی با بیان اینکه جنس این درها از چوب و نقره است افزود: این درها به طول 2 متر درعرض یک متر ساخته می شود و 6 قلم زن از استان اصفهان و یک گروه 5 نفره نجار از خوزستان کار نجاری و قلم ‌زنی را انجام می دهند .

هنرمندان خوزستانی می توانند برای همکاری در ساخت در رواق حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرهای استان مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 2235268- 3360100- 0611 تماس حاصل کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار