شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
ماجرای استعفای امام جمعه خرمشهر / خرمشهر همچنان مظلوم است/ هیچ یک از قول های احمدی نژاد عملی نشد
بیستم آذر ماه و در هیاهوی استعفای نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خبری دیگر از یک استعفا در خوزستان منتشر شد.

شوشان/ محمد رحیمی : بیستم آذر ماه و در هیاهوی استعفای نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خبری دیگر از یک استعفا در خوزستان منتشر شد. خبر این بود : حجت الاسلام موسوی امام جمعه خرمشهر استعفا کرد.

ساعاتی پس از این استعفا ، رسانه ها به چرایی آن پرداختند و استعفای امام جمعه خرمشهر را به استعفای نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ارتباط دادند. همچنین شایعه شده بود که امام جمعه خرمشهر در پی کارشکنی برخی از مسئولین شهر و ایجاد مشکلات عدیده بر سر راه زائرین اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) استعفا داده است. اما علت واقعی استعفا این موارد نبود.


علت واقعی استعفا/ از شایعه تا واقعیت

چند روز پس از استعفا ، امام جمعه خرمشهر با صدور بیانیه‌ای به تمام شایعات پایان داد و دلیل استعفایش را بی‌توجهی موروثی دولت‌ها به این شهر عنوان کرد.

در این بیانیه آمده بود: من با وجود علم به امکان سوء‌استفاده‌ها و شیطنت‌ها و آگاهی به شرایط اقتصادی موجود، مصالحی را در نظر گرفته و اقدام به استعفا کردم. از آن جهت که این حرکت از سوی عده‌ای آگاهانه یا غافلانه مورد سوء‌استفاده قرار گرفته و بعضی درصدد تحریف آن بودند لازم دیدم نکاتی صرفاً برای شفافیت عرضه دارم:

از حدود چهار سال پیش که در منصب امامت جمعه خرمشهر قرار گرفتم همواره سعی بلیغ کردم تا مشکلات عدیده مردم مظلوم خرمشهر را به سمع و بصر مسئولان رده عالی کشوری برسانم؛ این شهر در جریان دفاع مقدس متحمل خسارت‌های فراوان شد به طوری که تقریبا اغلب زیرساخت‌های ابتدایی شهر از بین رفت؛ منابع درآمدزایی شهر هیچگاه به مانند قبل از جنگ باز نگشت خرمشهری‌های جنگ‌زده انگیزه‌ای برای بازگشت نداشتند جز آنکه به ویرانه‌ای بنگرند که روزی حیات آنها در آن رقم میخورد؛ البته در دوران بازسازی هزینه‌های زیادی انجام شد تا شهر به حالت سابق بازگردد اما نتیجه با آنچه مورد انتظار بود فاصله فراوان داشت. عجیب است که عده‌ای بیان معضلات و نابسامانی‌ها را سیاه‌نمایی و کمک به دشمن می‌دانند اما بی‌توجهی مفرط بعضی مسئولان به شهرستانی که نماد مقاومت ملی است را کمک به دشمن نمی‌دانند، رسانه بیگانه از اعتراض‌ها سوژه می‌سازد اما از نابسامانی‌ها و نارسایی‌ها، احساس برانگیزتر و عمیق‌تر مقصود شوم خود را پی می‌گیرد.

مشکل خرمشهر این دولت و آن دولت نیست هر دولتی به حمایت رهبر عزیز مستظهر باشد مورد تایید است. آنچه درد انگیز است بی‌توجهی تمام دولت‌ها به خرمشهر است. طرفه آنکه در قیافه رسانه‌ای بعضی مسئولان، چه حمایت‌هایی که از این شهر نشده است.

با این بیانات معلوم است که علت استعفایم بی‌توجهی موروثی دولت‌ها به خرمشهر مظلوم است؛ اگر صدای خرمشهر از طرق عادی به مرکزنشینان نمی‌رسد شاید استعفای این حقیر بتواند چنین خاصیتی داشته باشد؛ من مطمئن و جازمم که قلب رهبر عزیز انقلاب از اوضاع شهری که ارزش‌های والای دفاع مقدس با نام او زنده می‌شود دردمند است. اما حکایت، حکایت امیری است که فرمود: لا رای لمن لا یطاع.

جمعیت مشتاق و شعار موسوی موسوی ...

پس از استعفای امام جمعه خرمشهر و صدور بیانیه ، صدها تن از مردان و زنان خرمشهری در حمایت از وی در کنار مسجد جامع این شهر تجمع کردند. مردم در این تجمع که با شعار موسوی موسوی حمایتت می کنیم و مرگ بر منافق همراه بود حمایت خود را از امام جمعه شهر نشان دادند.

حمایت از امام جمعه در خطبه ها

حتی در خطبه های نماز جمعه خرمشهر هم موضوع استعفا پیش کشیده شد. امام جمعه موقت خرمشهر در این زمینه گفت که در حال حاضر استعفای امام جمعه خرمشهر روی میز شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قرار گرفته و تاکنون با استعفای وی موافقت نشده است.

دفاع یک مجلسی از امام جمعه

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز به استعفا واکنش نشان داد و گفت: حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی بسیار دلسوز و شریف است و اجازه نمی‌دهیم وی از این شهر برود. عبدالله سامری اظهار کرد: من به عنوان نماینده مردم خرمشهر در مجلس اجازه نمی‌دهم حجت‌الاسلام موسوی با توجه به حمایت‌ها و دلسوزی‌هایی که از شهروندان و این شهر داشته است از این شهر برود زیرا این امر به صلاح خرمشهر نیست. وی افزود: دغدغه امام جمعه خرمشهر، محرومیت‌ها و مشکلات این شهر است اما برخی مسئولان قصد سنگ‌اندازی در راستای توسعه عمران این منطقه را دارند.

وساطت آیت الله

مردم خرمشهر در راستای جلوگیری از موافقت با این امر، به دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان رفتند. در این دیدار شهروندان خرمشهری خواستار وساطت آیت‌الله سیدعلی موسوی جزایری در راستای جلوگیری از موافقت با استعفای امام جمعه خرمشهر شدند.

انصراف از استعفا و بازگشت به خرمشهر با نطق جنجالی

بالاخره پیگیری ها نتیجه بخش بود و امام جمعه خرمشهر دوباره به این شهر بازگشت و در میان مردم مشتاق که به استقبال اش آمده بودند در مسجد جامع سخنرانی کرد.

امام جمعه خرمشهر در این دیدار پر شور مردمی گفت: اگر امیرالمومنین 50 نفر مثل شما مردم خرمشهر در زمان خود داشت هیچگاه خانه نشین نمی شد و من همین جا از تمامی مردان و زنان و بزرگان عشایر از حمایتی که از من در این چند هفته داشتند تشکر و قدردانی می کنم.

موسوی با بیان اینکه زبانم از بیان تشکر از مردم در این چند روز قاصر است، افزود: چرا هنوز باید زخم های جنگ تحمیلی در خرمشهر احساس شود، مردم خرمشهر به حداقل امکانات نیز راضی هستند ولی همین حداقل ها نیز عاید این مردم در این سال ها نشده است.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه در سفر رئیس جمهور سابق به خرمشهر، مشکلات شهر به وی منتقل شد ولی متأسفانه قول هایی داد که هیچ کدام از آنها محقق نشد.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: هر روز صبح که در دفتر ما باز می شود سیلی از مردم خرمشهر که از وضعیت شهر و معیشت گله مند هستند به ما مراجعه می کنند. جوانی می خواهد ازدواج کند حداقل امکانات را هم ندارد. دختری می خواهد ازدواج کند جهیزیه ندارد و اینها گوشه ای از مشکلات این شهر است.

موسوی عنوان کرد: حوزه های اشتغالی نیز که در شهر فعالیت دارند واقعا چند تن از جوانان خرمشهر را به اشتغال گرفته اند؟ متأسفانه بیکاری در این شهر بیداد می کند.

وی ادامه داد: مردم خرمشهر حداقل ها را در این سالها می خواستند ولی ما شاهد بی توجهی جدی از مسئولان نسبت به این خطه بزرگ مقاومت و شهادت و ایثار بودیم که حتی حداقل ها به این مردم نرسیده است. وقتی احساس کردم که صدای ما به جایی نمی رسد دیگر نتوانستم این بی توجهی ها را تحمل کنم و تصمیم به استعفا گرفتم.

وی افزود: استعفای من از روی مسئولیت گریزی نبوده بلکه با این حرکت سعی کردم صدای خرمشهر را به گوش مرکز نشین ها برسد. خرمشهری که با وجود اینکه نفت از زیر پای آن عبور می کند چرا باید تا الان بامشکلات دسته و پنجه نرم کند در صورتی که دیگر شهرها و حتی روستاهای کشور سالانه در حال ترقی و پیشرفت هستند.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: مسئولان، سیاست گذاران و ائمه جمعه کشور با آرای بالا با استعفایم موافقت نکردند و من دوباره به خرمشهر بازگشتم و امیدوارم مسئولان پاسخگوی صدای مردم باشند.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: به حمدالله صدای مظلومیت مردم خرمشهر به گوش مقام معظم رهبری رسید و قرار شد که بعد از ایام اربعین به دیدار ایشان برای ارائه گزارشی درباره مشکلات خرمشهر مشرف شوم.




مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
comment
0
6
comment درود بر امام جمعه خرمشهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار