اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۷۳۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
خوزستان در هفته ای که گذشت
طبق روال قبل ، در اولین روز هر هفته مروری خواهیم داشت بر اتفاقات روی داده در خوزستان. این اتفاقات در قالب خبر و تصویر منتشر خواهد شد.
شوشان : طبق روال قبل ، در اولین روز هر هفته مروری خواهیم داشت بر اتفاقات روی داده در خوزستان. این اتفاقات در قالب خبر و تصویر منتشر خواهد شد.



در هفته ای که گذشت جمعی از مردم صالح شهر در پی تصادف مینی بوس و مرگ 11 خوزستانی در جاده شوشتر - گتوند تجمع کردند و برای چند ساعتی جاده را بستند. این عده خواستار برخورد با مسببن اصلی این اتفاق تلخ بودند و می گفتند چرا مصدومان را با وانت به بیمارستان منتقل کردند. پس از این تجمع ، نماینده شوشتر خبر داد که از وزارت راه شکایت خواهد کرد.



در هفته ای که گذشت جلسه شورای آب ، تعجب خوزستانی ها را برانگیخت. این نشست با حضور معاون اول رییس جمهور ، معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست و استاندار سه استان خوزستان ، چهارمحال و بختیاری و اصفهان برگزار شد و ماحصل آن این بود که باید برای احیای زاینده رود چاره ای اندیشیده شود. عملا خوزستان در این نشست با وجود حضور دکتر مقتدایی استاندار خوزستان نادیده گرفته شد و حتی اشاره ای نیز به اثرات منفی انتقال آب کارون نشد. نکته جالب شورای عالی آب ، صدر نشینی زرگر استاندار اصفهان و صحبت های درگوشی او با خانم ابتکار بود.



در هفته ای که گذشت
آیت الله هاشمی به جمع مخالفین استعفای نمایندگان خوزستان پیوست و در اظهاراتی استعفای این نمایندگان را زیر سوال برد و گفت : متاسفانه نمایندگان مجلس نیز به این بهانه که به استان و شهرشان بودجه نرسیده است، استعفا می‌دهند، در حالیکه همین نمایندگان روزی از دولت پیشین حمایت، تجلیل و به آن افتخار می‌کردند.



در هفته ای که گذشت
  همایش انتقال آب کارون و چالش‌های آن با حضور دو نماینده اهواز و مشاور استاندار خوزستان در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد و مباحثی درخصوص انتقال آب کارون و دست های پشت پرده مسئولین وزارت نیرو مطرح شد. در این همایش سید شریف حسینی نماینده اهواز از آمارهای کذب برخی از مسئولین خوزستان انتقاد کرد و سودانی نیز دیگر نماینده اهواز از دست های پشت پرده وزارت نیرو سخن گفت. ماحصل این نشست این بود که وزارت نیرو خوزستانی ها را دور زده و به بهانه های مختلف درصدد انتقال آب کارون است.



در هفته ای که گذشت
  مراسم اربعین حسینی در اهواز و شهرهای مختلف خوزستان با حضور گسترده مردم برگزار شد. همچنین سیل خروشان مردم عاشق این امام از سراسر کشور به خرمشهر آمدند و از مرز بین المللی شلمچه برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی وارد کشور عراق شدند و به کربلای معلی رفتند. آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در اربعین حسینی در کربلا حضور داشتند.




در هفته ای که گذشت زمزمه بازگشت محمد رضا شمسایی به سازمان آب و برق خوزستان در برخی محافل مطرح شد. گفته می شود در این رابطه  شمسایی نشستی نیز با وزیر نیرو و استاندار خوزستان داشته و خواسته ها و شرایط خود را برای پذیرش مدیریت این سازمان مطرح کرده است. البته هنوز از نتیجه این نشست ، خبری منتشر نشده است.



در هفته ای که گذشت حکم اولین بخشدار خوزستان زده شد و سید محمد موسوی به عنوان بخشدار مرکزی اهواز منصوب شد. گفتنی است بخشداری مرکزی اهواز جایگاه ویژه ای در بین بخشداری های استان دارد و از همین صندلی ، افرادی به مجلس نیز راه پیدا کرده اند.




در هفته ای که گذشت آتش سوزی در آبادان موجب شد پدر یک خانواده زنده زنده در آتش بسوزد. آتش‌سوزی به حدی بود که چهره فرد کشته شده قابل شناسایی نبود. بررسی‌ها نشان از آن داشت که پدر خانواده تعمیرات موتور کشتی را در خانه انجام می‌داد و خانه‌ اش انباری از روغن موتور، گازوئیل و... بود که همین باعث بزرگ شدن حلقه آتش شده بود.



در هفته ای که گذشت
محمد رضا فکوریان به عنوان سرپرست شهرداری منطقه 4 منصوب شد. پیش از این بابک محمدیان شهردار این منطقه بود. همچنین در انتصابی دیگر فضل احمدی نیا مدیر اسبق روابط عمومی شهرداری اهواز به عنوان سرپرست نوسازی و بهسازی منصوب گردید. البته در این بین شنیده می شود که برخی انتصابات نیز به دلایلی لغو شده است.



در هفته ای که گذشت
مسئولین بهداشت اصفهان ضمن آلوده خواندن صیفی جات و محصولات کشاورزی خوزستان به شهروندان هشدار دادند و در استفاده از محصولات کشاورزی خوزستان بر لزوم رعایت توصیه های بهداشتی در این زمینه تاکید کردند. البته این اقدام بهداشت اصفهان موجب واکنش بهداشت خوزستان شد. در همین زمینه مدیر گروه مرکز بهداشت خوزستان ضمن رد آلوده بودن محصولات کشاورزی استان گفت: در حال رایزنی با مسوولان وزارت بهداشت هستیم تا مشخص شود که وزارت بهداشت در چه زمان در خصوص محصولات کشاورزی استان خوزستان هشدار داده است.



در هفته ای که گذشت
ایرانی ها بلندترین شب سال را جشن گرفتند. در همین زمینه برخی از مسئولین خوزستان دست به ابتکاری زدند و شب یلدا را با قیصر شعر ایران گره زدند و  کانون ادبی قیصر را در کتابخانه شهید رجایی اهواز  تشکیل دادند. در این مراسم شاعران به نام اهوازی به خواندن اشعار عاشورایی پرداختند تا در آستانه اربعین حسینی همنوا با زائرین حرم ابا عبدالله الحسین (ع ) عرض ارادت خود به سیدالشهدا را نشان دهند.


در هفته ای که گذشت وزیر ورزش و جوانان در حکمی فرامرز کیانی زاده را به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان منصوب کرد. فرامرز کیانی زاده پیش از این معاون فنی ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان بود که بعد از حضور حمیدرضا گرشاسبی به عنوان مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب شده بود.



در هفته ای که گذشت وضعیت نامناسب شهرداری های استان و اعتصابات کارگران شهرداری ها رسانه ای شد. در همین زمینه معاون شورای شهر بهبهان در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن بیان اینکه در حال حاضر کارگران شهرداری اعتصاب کرده اند گفت: ماه گذشته این اتفاق افتاد و دو روز زباله های شهر جمع نشد و باعث مشکلات عدیده ای شد. وی تصریح کرد: مجموعه شورای شهر از سر ناچاری پیشنهاد فروش اموال شهرداری راد ر دستور کار قرار داده است.



در هفته ای که گذشت سخنان نماینده اهواز برای استاندار خوزستان دردسر ساز شد. با وجودی که مقتدایی استاندار خوزستان گفته بود هیچ گزینه ای برای مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نداشتم اما نماینده اهواز صراحتا اعلام کرد که گزینه مورد نظر استاندار تایید نشد. ناصر سودانی در خصوص انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بر اساس دستور جدید رئیس جمهور انتصاب مدیران کل در استان ها بر عهده استانداران و با مشورت نمایندگان مجلس باید صورت بگیرد.



در هفته ای که گذشت
نام یک زن کارآفرین خوزستانی در صدر اخبار بانوان قرار گرفت. این زن خوزستانی با یک میلیون تومان توانست شرایطی را فراهم نماید و  30 نفر را شاغل کند. فاطمه استاد زاده یکی از زنان فعال خوزستانی ست که بزرگترین آرزویش را پیشرفت کشور و تولید اشتغال برای بانوان خوزستانی می‌داند. وی متولد اهواز است و در حال حاضر مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی آستانه شفق خواهران را برعهده دارد.



در هفته ای که گذشت آمدن رییس مجلس به خوزستان و شرکت در مراسم پنجمین سالگرد آیت الله جمی حاشیه های مختلفی داشت. در این مراسم در آغاز سخنرانی لاریجانی یکی از شهروندان آبادانی خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای لاریجانی شما را قسم می‌دهم از اینجا که رفتید آبادان را فراموش نکنید. آبادان شهری فراموش شده است که رئیس مجلس در پاسخ گفت: ما به فکر همه جا هستیم. سپس فرد دیگری از میان جمعیت برخواست و به بیان مشکلات کشاورزی آبادان پرداخت که رئیس مجلس از وی خواست درخواست‌های خود را به شکل مکتوب ارائه کند.


در هفته ای که گذشت آیین نکوداشت پنجمین سالگرد ارتحال پیر مقاومت آیت‌الله جمی با حضور مسئولان کشوری و لشکری در آبادان برگزار شد. در این مراسم رئیس مجلس به عنوان سخنران ویژه نیز حضور داشت. آیت‌الله موسوی جزایری ، آیت‌الله سید علی شفیعی ، عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان ، جاسم جادری استاندار هرمزگان میهمانان ویژه آیین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی بودند.


در هفته ای که گذشت در مراسم سالگرد آیت الله جمی ، امام جمعه آبادان حرف های داغی در حضور مسئولین از جمله رییس مجلس زد. حجت الاسلام علی ابراهیمی پور با اشاره به وضعیت نامناسب آبادان گفت : کم نیستند خانم هایی در این شهر که هنوز کپسول گاز بر روی سر دارند و از نقطه ای به نقطه دیگر می روند تا گاز مورد نیاز خود را تامین کنند. انقلابی بودن، در صحنه بودن ، وجود حسینیه ها و مساجد متعدد در شهر و استقبال بی نظیر مردم آبادان از ضریح متبرک اباعبدالله الحسین(ع) همگی نشان از منش والای مردم دارد اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید حقشان ادا نشده است. جای بسی تاسف است که مردم از آب شرب مناسب محروم باشند و با اندک بارندگی خانه هایشان به زیر آب برود. وزیر نیرو و رییس جمهور باید به خوزستان بیایند و نخل های خشکیده به خاطر کمبود آب را ببیند.

در هفته ای که گذشت هجوم موش ها به مدارس آبادان از موضوعات مورد توجه رسانه های استان بود و انعکاس گسترده ای داشت. مسئول بهداشت مدارس دانشکده علوم پزشکی آبادان در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت : از جمله مشکلاتی که در زمینه بهداشتی در مدارس وجود دارد موش‌هایی هستند که به مدارس شهر رخنه کرده‌اند. این معضل تنها به تعدادی از مدارس محدود نمی‌شود بلکه مدارس نمونه ما همچون شاهد و ایمان نیز با این مسئله دست به گریبان هستند.


در هفته ای که گذشت زنده شدن یک مرده در تصادف مینی بوس جاده شوشتر - گتوند تکذیب شد. دو هفته پیش خبر زنده شدن یک مرده در خوزستان انعکاس گسترده ای در رسانه های کشوری داشت که البته این خبر چند روز پیش از سوی سرپرست اورژانس و فوریت های پزشکی دزفول تکذیب شد.


در هفته ای که گذشت طبق اعلام اداره کل ثبت احوال جمعیت خوزستان  4656997 اعلام شد. اداره کل ثبت احوال خوزستان تازه ترین آمار جمعیت استان را تا پایان آبان ماه 1392، چهار میلیون و 656 هزار و 997 نفر اعلام کرد. در آمار کنونی جمعیت خوزستان مهاجرت ها ورودی و خروجی و درصد جمعیت شهری و روستایی لحاظ نشده است.

در هفته ای که گذشت محسن رضایی به خوزستان آمد و در مراسم اربعین حسینی مسجدسلیمان شرکت کرد. پس از این مراسم  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سفری نیز به آبادان داشت و با حضور در بیت مرحوم آیت الله جمی یاد و خاطره این اسوه مقاومت و ایثار را گرامی داشت.


در هفته ای که گذشت معاون عمرانی وزیر کشور به اهواز آمد و به همرا جمعی از مسئولین شهری و شورای شهر اهواز از پروژه های عمرانی این شهر بازدید کرد. هوشنگ خندان‌دل در حاشیه سفر خود به اهواز و بازدید از پروژه‌های پل نهم، پارک شهروند، پارك جزیره و پروژه ساحل سازی شرق کارون و خيابان سلمان فارسي در جمع خبرنگاران گفت:  رودخانه کارون در اهواز از جمله پتانسیل‌هاي بی‌نظیر است که بايد در خدمت بهبود کیفیت زندگی شهروندان اهوازی قرار گيرد.


در هفته ای که گذشت اهدا اعضاي دختر 16 ساله ايذه‌اي جان 3 بيمار خوزستاني را نجات داد. معصومه نوروزي به علت عارضه مغزي به بيمارستان گلستان اهواز انتقال يافته بود. عمل پيوند، توسط دكتر امين بحريني، فوق تخصص جراحي و رييس مركز فراهم‌آوري و پيوند اعضا بيمارستان گلستان، انجام شد.

در هفته ای که گذشت  پای شیرازی ها هم به انتقال آب باز شد. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت برخی ها از پیوستن استان فارس به خلیج فارس گفت: اگر این آب حاجتی می‌داد، مردم استان‌هایی مانند هرمزگان و خوزستان وضع معیشتی این‌چنینی نداشتند و از طرف دیگر نباید تمام تملک و دارایی‌های فارس در یک نقطه متمرکز شود. این نماینده مجلس با اشاره به اینکه انتقال آب از استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد به مراتب باصرفه‌تر و راحت‌تر از دیگر مناطق است، خاطرنشان کرد: مجوز 185 میلیون متر مکعب آب را از خلیج فارس داریم اما برای شیرین کردن آن که بسیار گران تمام می‌شود، هیچ‌کس حاضر به سرمایه گذاری و انجام کار نیست.



در هفته ای که گذشت
سه نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها انتخاب شدند.  در این مراسم که با حضور 26 عضو شورای اسلامی خوزستان در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد سه نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها مشخص شدند.  سعید حیاتی ، مجاهد مقصودی و عیسی شرجی به عنوان نمایندگان استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
comment
comment
amer
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
comment
5
2
comment آقاي رفسنجاني شما نماينده چهار ميليون انسان نيستيد كه به جاي مردم صحبت ميكنيد اين نمايندگان نارضايتي مردم را از تصميمات اخير بيان ميكنند
comment
amer
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
comment
0
4
comment مسئولین بهداشت اصفهان ضمن آلوده خواندن صیفی جات و محصولات خوزستان هشدار ندهند مگر اصفهاني ها كه همه ام اس گرفتند از محصولات خوزستان استفاده كردند يه فكري به حال برنج اصفهان كن...اگر اين آب مشكل داره چرا اينقدر براي كارون دست و پا مي زنيد برو بابا خدا روزيتو جاي ديگه بده..
comment
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
comment
1
3
comment از تیتر انتخابی تان که هیچ ارتباطی با موضوع ندارد، پیداست که با آمدن آقای شمسایی جیره تان را قطع شده می بینید....
دست کم حرمت حرفه مقدستان را حفظ کنید!
comment
رامهرمزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
comment
0
2
comment بسیار تیتر زشتی زدید . از ادب به دور است...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
comment
0
0
comment اقا [...]. و اقاي [...] شايد در مورد تيتر حق با شما باشد
اما هيچكدام از ما بهتر از مديريت شوشان [...]را نمي شناسيم
در زمان مديريتش در [...] و خصوصا در [...]با بيش از
صدها مورد تخلف محرز اگر مد رك مستند خواستيد همه را دارم
اگر ايشان بيايند يعني بايد فاتحه. بيت المال را با هم بخوانيم
مديري كه در زمان مديريتش خامش كردند و [...]در زمان مديريت ايشان بود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment اگر [...] بيايد [...] مثل [...] در سال هاى ٨٨ و ٨٩ ميشود بى نظمى بى انظباطى بريز بپاش و...........
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار