اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۳۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
خوزستان در هفته ای که گذشت...
در اولین روز هر هفته مروری خواهیم داشت بر اتفاقات روی داده در خوزستان. این اتفاقات در قالب خبر و تصویر منتشر می شود.

شوشان: طبق روال قبل ، در اولین روز هر هفته مروری خواهیم داشت بر اتفاقات روی داده در خوزستان. این اتفاقات در قالب خبر و تصویر منتشر خواهد شد.

دوشنبه هفته گذشته روزی مرگبار برای مسافرین مینی بوس صالح شهر شوشتر بود. در این روز ، تصادفي خونين در جاده شوشتر - گتوند اتفاق افتاد و یازده مسافر خوزستانی به کام مرگ رفتند. علت این حادثه انحراف به چپ راننده مینی بوس عنوان شد. پس از این حادثه دردناک ، مسئولین به جنب و جوش افتادند. یکی وزیر راه را تهدید به استیضاح کرد و دیگری مدیرکل شهرسازی خوزستان را به کم کاری متهم نمود اما مطمئنا این حادثه نیز به مرور زمان بی آنکه مقصر یا مقصران اصلی شناخته شوند به فراموشی سپرده خواهد شد.

در هفته ای که گذشت برخی مسئولین کشته شدن 11 خوزستانی در حادثه رانندگی شوشتر را تسلیت گفتند. نکته جالب در تسلیت یکی از مسئولین ، جا انداختن یکی از کشته شدگان و تسلیت به خانواده های 10 جان باخته این حادثه بود. در تسلیت استاندار خوزستان آمده است : سانحه‌ تصادف دو دستگاه خودرو در محور دزفول – شوشتر، به جان باختن 10 تن و زخمی شدن شماری دیگر از شهروندان مظلوم انجامید و موجب تألم و تأثر شدید مردم خوزستان گردید. این جانب با تسلیت صمیمانه به بازماندگان این واقعه‌ی ناگوار، برای جان‌باختگان، آمرزش واسعه‌ی الهی و برای مجروحان و آسیب‌دیدگان تندرستی و شفای عاجل از درگاه پروردگار متعال مسئلت می‌کنم.

البته مهم جا انداختن یا نینداختن یک کشته نیست بلکه مهم این است که برخی مسئولین با سهل انگاری های خود نشان داده اند که جان شهروندان خوزستانی چندان اهمتی ندارد و گرنه این همه سانحه ناگوار اتفاق نمی افتاد.

در هفته ای که گذشت همچنان بازار استعفای نمایندگان خوزستان داغ بود و واکنش های مختلف و متفاوتی را در مطبوعات به دنبال داشت. در همین زمینه ، اظهارات شریعتمداری در روزنامه کیهان مبنی بر " آب به آسیاب دشمن ریختن نمایندگان خوزستان"، موجب واکنش شدید نماینده مسجدسلیمان شد.

دکتر اسماعیل جلیلی در این باره گفت: آقای شریعتمداری باید بپذیرد که رویکردش در مقاله کیهان کمک کردن به وهابی‌ها برای ترویج فعالیت های خودشان در استان‌هایی ست که زیرساخت‌هایش دچار مشکل است لذا نباید اینطور تعبیر کرد که اعتراض نمایندگان آب به آسیاب دشمن ریختن است اتفاقا اعتراض نمایندگان یعنی جمع کردن مردم به کانونی که صدای مردم را منتقل می‌کند و این وظیفه قانونی بر عهده نمایندگان است.


در هفته ای که گذشت دوستداران محیط زیست با تشکیل زنجیره ی انسانی مخالفت خود را با انتقال آب کارون اعلام کردند. در این گردهمایی ، حاضرین ضمن تشکر از نیروی انتظامی ، از سخنان استاندار اصفهان و سکوت صدا و سیمای خوزستان انتقاد کردند. همچنین دوستداران محیط زیست از استعفای نمایندگان به خاطر مخالفت با انتقال آب کارون حمایت کردند.

در هفته ای که گذشت فاطمه هاشمی (دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی) مدیر امور بنیاد بیماری‌های خاص در مراسم افتتاح مرکز بیماری‌های خاص شهرستان رفسنجان گفت: یکی از دلایل بروز سرطان‌ها آلودگی هوا است. وی گفت در خوزستان روزانه یک هزار نفر به اورژانس مراجعه می‌کنند.

در هفته ای که گذشت معاون برنامه‌ريزي رئيس‌جمهوري با عجيب توصيف كردن استعفاي نمايندگان مجلس از جمله نمایندگان خوزستان تعبیر نامناسبی به کار برد و گفت: اين‌طور نيست هر نماينده‌اي براي حوزه انتخابي خود كيسه‌اي بياورد و پُر كند. محمد‌باقر نوبخت در برنامه شب آفتابي با اشاره به اينكه ماهيت مجلس اينگونه است كه حق دارند پرسش و استيضاح كنند و نظر متفاوت با دولت را ارائه دهند، افزود: ما به نمايندگان مردم صادقانه گزارش داديم. اينطور نيست كه يك مجموعه دارايي ريخته شده، اينها نماينده بفرستند كه كيسه را پر كند. اگر ايران آباد نباشد، خوزستان، لرستان، ايلام و كرمانشاه، آباد نمي‌شوند.

در هفته ای که گذشت تصاویر غم انگیزی از تشنگی شهروندان خوزستانی در کنار کارون منتشر شد. این تصویر از روستای چال اوزا از توابع دهستان جنگه موسوی ایذه می باشد که در چند کیلومتری رودخانه کارون قرار دارد اما هنوز آب آشامیدنی مردمان این روستا و روستاهای حومه به وسیله ی تانکرهای دولتی تامین می شود.


در هفته ای که گذشت كودكان خوزستاني در مسابقات بين المللي حساب ذهني چرتكه اي ucmas درخشیدنددر اين مسابقات 54 كشور حضور داشتند و قريب به 6 هزار نفر رقابت كردند و تيم ايران از خوزستان موفق به كسب رتبه هاي اول تا سوم گرديد.

در هفته ای که گذشت به دنبال سرد شدن شدید هوای خوزستان و استفاده از بخاری های گازی ، یازده نفر از اعضای یک خانواده در شهر حمزه از توابع دزفول بر اثر گاز گرفتگی به بیمارستان منتقل شدند. یک زن باردار و سه نوزاد چهار ، 9 و 11 ماهه نیز در بین آنها بودند که بعد از اقدامات پزشکی در سلامت کامل بیمارستان را ترک کردند. گفتنی ست در زمستان پارسال چهار نفر بر اثر گازگرفتگی در دزفول جان خود را از دست دادند.

در هفته ای که گذشت سید احمد آوایی نماینده سابق دزفول به عنان معاون پارلمانی وزارت صنعت منصوب شد و امام جمعه دزفول نیز در خطبه های نماز جمعه انتصاب وی را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که این انتصاب فرصتی برای ارتقای شهرستان دزفول در این حوزه باشد.

در هفته ای که گذشت در سی و سومین گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در هتل انقلاب تهران با حضور منصور واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار گردید از لفته منصوری به عنوان مدیرکل نمونه و ابوذر علی زاده به عنوان مسئول روابط عمومی نمونه تقدیر شد.

در هفته ای که گذشت کوجی هاندا سفیر ژاپن به خوزستان آمد و دیداری با استاندار خوزستان داشت.  استاندار خوزستان در این دیدار ضمن خوشامد گویی به سفیر ژاپن، مواضع آن کشور را در مقابل جمهوری اسلامی ایران عاقلانه خواند و گفت: ما معتقدیم دیر یا زود تحریم ها برداشته می شود و امیدواریم شاهد حضور و سرمایه گذاری ژاپن در کشورمان باشیم.

در هفته ای که گذشت در ورزش اسنوكر خوزستان یک شگفتی رقم خورد و دو ورزشكار 13 و 14 ساله با غلبه بر بزرگان استان به عنوان قهرماني رسيدند. گفتنی ست 12 تيم از شهرستان‌هاي رامهرمز، انديمشك، اهواز، اميديه و ماهشهر در اين مسابقات حضور داشتند.


در هفته ای که گذشت تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در یک اقدام خیرخواهانه در اردوی آموزشی کودکان بی‌سرپرست حاضر شدند و در کنار کودکان بی‌سرپرست بودند. حامد سهراب‌نژاد، ارسلان کاظمی و علی جمشیدی و مسوولان باشگاه پتروشیمی به همراه محمد جمشیدی، بازیکن تیم دانشگاه آزاد در این برنامه حضور داشتند.

در هفته ای که گذشت طي حكمي از سوي سید خلف موسوی شهردار اهواز ، فرامند هاشمي زاده شهردار اسبق اهواز بعنوان مشاور ارشد و رييس گروه مشاورين شهرداري اهواز منصوب شد.


در هفته ای که گذشت یازدهمین مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان معارفه شد. در این مراسم ، معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش نکته‌ای بسیار مهم است خاطر گفت: از این به بعد ما از شما آمار نمی‌خواهیم تا به خاطر رقابت کاذب دو تا صفر جلوی اعداد و ارقام بگذارید بلکه کیفیت کار مهم است و دوران ارائه آمارهای کاذب به سر آمده است.

در هفته ای که گذشت محمودرضا شیرازی شهردار آبادان در همایش شهرداران خوزستان از پایین بودن حقوق شهرداران گلایه کرد و گفت : حقوق مان کم است و خواستار افزایش حقوق ماهانه شهرداران شد. ادعای پایین بودن حقوق شهرداران در حالی ست که بررسی ها نشان می دهد برخی شهرداران در ماه بیش از 5 میلیون حقوق می گیرند.

در هفته ای که گذشت در اتفاقی جالب یکی از کشته‌شدگان تصادف مینی‌بوس در محور گتوند - شوشتر که به سردخانه منتقل شده بود، با بروز علایم حیاتی به زندگی بازگشت. یکی از این مجروحان حادثه به تصور اینکه بر اثر این تصادف جان خود را از دست داده است توسط نیروهای امدادی به سردخانه منتقل شد اما پس از دقایقی علایم حیاتی در وی تشخیص و از سردخانه به بیمارستان انتقال یافت تا مداوا بر روی این مجروح انجام شود.

در هفته ای که گذشت مریم رسولیان روانپزشک در گفتگو با کی از خبرگزاری های رسمی کشور گفت: برخی تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد کردستان و خوزستان بالاترین آمار خشونت را دارند و در برخی تحقیقات این استانها از آمار پایین تری برخوردارند. نکته جالب دراین تحقیقات آن است که برخلاف تصور عموم، آمار خشونت علیه زنان در شهر تهران به دلیل گستردگی و چند فرهنگی بودنش بالاست.

در هفته ای که گذشت عامل كلاهبرداي ميلياردي از شهروندان شهرستان" اميديه" استان خوزستان شناسايي و دستگير شد. سرهنگ سيد محمد صالحي جانشين فرماندهي انتظامي خوزستان در تشريح اين خبر گفت: در پي شكايت جمعي از شهروندان شهرستان اميديه، مبني بر كلاهبرداري يك شركت انبوه ساز از آنها با وعده خانه دار شدن، تيمي از ماموارن پليس آگاهي اين شهرستان موضوع را در دستور كار خود قرار دادند ماموران پليس آگاهي با بررسي اظهارات شاكيان دريافتند كه شركتي با تبليغات گسترده و جذاب خود و با وعده "صاحب آپارتمان شويد مبلغ 30 ميليارد ريال را از شهروندان دريافت كرده بود و تاكنون هيچ گونه اقدامي براي ساخت مسكن و تحويل آن به متقاضيان انجام نداده است.

در هفته ای که گذشت کار بازسازی منزل مسکونی پیرزن معلول اندیکایی به همت کمک شهروندان خوزستانی شروع شد. "دالو منیژه” پیرزن ۶۵ ساله ساکن روستای حاج حسن آقا شهرستان اندیکا در شمال خوزستان است که حدود ۱۰ سال پیش بعلت یک حادثه امکان استفاده از پاهای خود را از دست داد. وی هر روز برای تامین وسائل مورد نیاز خود برای امرار و معاش فاصله ۱۰ کیلومتری خانه تا بازار را با دست های خود می پیماید و در کنج یک مخروبه زندگی می کند.

در هفته ای که گذشت اعضای بدن یک کودک چهارساله که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت پدر و مادرش به هفت کودک بیمار و نیازمند عضو، اهدا شد. محمد طه حبیبی ساکن شهرستان ایذه واقع در خوزستان و از کودکان مبتلا به بیماری هموفیلی و عضو کانون غنچه‌های هلال این استان بود که در هنگام بازی با دوستانش، بر اثر حادثه‌ای سرش با یک در آهنی برخورد می‌کند اما در آن لحظه واکنشی نشان نمی‌دهد.این کودک فردای آن روز پس از بیدار شدن از خواب احساس سردرد عجیبی می‌کند که پدر و مادرش او را بیمارستان می‌رسانند اما خون ریزی مغزی موجب مرگ مغزی او می‌شود. پدر و مادر محمد طه، پس از ناامیدی از بازگشت او به زندگی، به اهدای اعضای بدن محمد طه رضایت می‌دهند تا اعضای بدن فرزندشان نجات بخش جان کودکان دیگر باشد.

در هفته ای که گذشت کودک سه ساله هفتکلی به خاطر گیر کردن هویج در گلویش فوت کرد. هفته گذشته خانواده ای سراسیمه خود را به درمانگاه رساند تا برای کودک سه ساله شان که هویچ در گلویش گیر کرده بود و نمی توانست نفس بکشد ، درمانی بیابند. اما متاسفانه تلاش ها موثر واقع نشد و براثر خفگی ناشی از این عارضه ، این کودک فوت کرد.


در هفته ای که گذشت یک زن خوزستانی رکورددار اهدا خون شد. ماندانا حجاریان بانوی ایرانی است که مدال طلای اهدای خون را به خاطر ۱۶۱ بار اهداء برای بخشیدن زندگی دوباره به همنوعان خود دریافت کرده و معتقد است تعداد دفعات اهدای خون مهم نیست ولی عمر دوباره گرفتن انسان‌ها ارزش دارد. ماندانا حجاریان متولد ۲۸ تیر ۱۳۳۹ در مسجدسلیمان خوزستان است.

در هفته ای که گذشت استانداری خوزستان برای اولین بار با تشکیل تیم کارشناسی به فاجعه سد گتوند ورود پیدا کرد. در همین زمینه معاون عمرانی استاندار خوزستان در جلسه بررسی مشکلات سد گتوند با اشاره به اینکه این جلسه در راستای بررسی مشکلات شوری آب سد گتوند است گفت: در این نشست تلاش خواهد شد تا با استفاده از نظرات کارشناسان و مسوولان راهکاری عملی برای حل مشکلات آب مخزن سد گتوند اتخاذ شود.

در هفته ای که گذشت شرکت ملی حفاری 34 ساله شد و همایش سی و چهارمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران روز پنجشنبه با پیام وزیر نفت در اهواز برگزار شد.

در هفته ای که گذشت چاقوکشی شبانه در خیابان ته لنجی آبادان به خاطر متلک پرانی ، حادثه ای خونین رقم زد. درگیری چنان شدید بود که ورود پلیس به صحنه هم باعث نشد که تا طرفین درگیر دست از ضرب و شتم هم بردارند. برخی شاهدان حادثه می گویند جرقه درگیری با متکلک پرانی یکی از طرفین دعوا به همسر فرد دیگر آغاز شد. درگیری به سرعت گسترش پیدا کرد و چندین مرد خشمگین در مقابل چشم مردم به ضرب و شتم یکدیگر پرداختند.

در هفته ای که گذشت آیین اختتامیه جشنواره سینما حقیقت با حضور ناصر تقولیی و داریوش ارجمند برگزار شد و حاشیه هایی به دنبال داشت. در این همایش سخنرانی تقوایی ناتمام شد. دليل ناتمام ماندن صحبت‌هاي تقوايي، مخالفت برخي چهره هاي سياسي آبادان با برگزاري اين جشنواره و نمايش فيلم‌ها بوده است.

در هفته ای که گذشت امام جمعه خرمشهر که استعفا داده بود دوباره به شهر بازگشت و مورد استقبال مردم قرار گرفت. در مراسم استقبال ، امام جمعه خرمشهر نسبت به عقب ماندگی این شهر و بی توجهی مسئولین انتقاد کرد.


در هفته ای که گذشت ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در تماس تلفنی با " برنامه پایش شبکه یک " درخصوص استعفای نمایندگان خوزستان گفت : ما نمایندگان در مقابل مردم خجالت زده هستیم و توان پاسخ دادن به مطالبات به حق آنها را نداریم. استعفای نمایندگان خوزستان بغضی بود که در گلو بوده و بهانه‌ای به دست آمد تا این بغض بترکد.

در هفته ای که گذشت نشست علنی شورای شهر اهواز حاشیه های مختلفی در پی داشت. در این نشست سبزعلی عضو شورا با اشاره به سخنان استاندار اصفهان و توهین به مردو خوزستان گفت: این از بی معرفتی و کم لطفی استاندار اصفهان است که این گونه حرف زده است. وی گفت : استاندار اصفهان باید هر چه سریع تر از مردم عذرخواهی کند.


در هفته ای که گذشت در مراسمی به کوشش انجمن شعر خرمشهر پنجاه شاعر خوزستانی برای کارون شعر خواندند. این شب شعر کارون در حالی برگزار شد که نمایندگان این استان به صورت دسته جمعی استعفای خود را به مجلس تقدیم نموده بودند. یکی از خواسته های این نمایندگان توقف طرح انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران بوده است.

در هفته ای که گذشت شاهد مرگ غم انگیز کودک اندیکایی در حادثه آتش سوزی سیاه چادر بودیم. این حادثه در پی بی احتیاطی خانواده این کودک که آن را رها کرده و بدنبال چرای گوسفندان خود رفته بودند، روی داده است. در روز حادثه وزش باد شدید منجر آتش سوزی چادر عشایری محل سکونت آنها که در کنارش آتشی برای گرم کردن و تهیه غذا برپا کرده بودند، شده و این کودک 9 ماهه طمعه حریق می شود.

در هفته ای که گذشت 17 دیپلم افتخار پانزدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی «نوا زاگورا» کشور بلغارستان در سال 2013 به کودکان خوزستانی اختصاص یافت. مسابقه بین‌المللی نقاشی «نوا زاگورا» کشور بلغارستان امسال با موضوع «آزاد» برگزار شد و 61 کودکان و نوجوانان ایرانی توانستند دیپلم افتخار مسابقه را دریافت کنند.

در هفته ای که گذشت علی ملکی جوان شوشتری قهرمان پاورلیفتینگ آسیا شد و افتخاری برای ایران و خوزستان کسب کرد. این دوره مسابقات در کشور فیلیپین برگزار شد و از نظر کیفیت در سطح بسیار قابل قبولی قرار داشت.

مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ایذه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
comment
0
0
comment در هفته ای که گذشت نوزاد ایذه ای بخاطر ضعف مدیریت جان باخت و شما هیچ اشاره ای نکردید؟؟!!!!
پاسخ ها
comment
ناشناس
| - |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
comment
comment شما که نوشتی هم اصلا توضیح ندادی جریان چی بوده
ضعف مدیریت کجا ؟؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
comment
0
0
comment آقای [...] شما [...] باید خجالت زده باشید و از خجالت بمیرید. به خصوص موقعی که [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار