اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۰۱۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۵
یکی از نمایندگان مجلس استان اصفهان :
اگر استان خوزستان نفت دارد، استان اصفهان نیز سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد تومان مالیات داد و 3 هزار میلیارد تومان از بودجه دولت را به تنهایی تامین کرد.
شوشان: در حالیکه یکی از اعضای مجمع نمایندگان مجلس خوزستان در گفتگو با رسانه ها از توقف طرح موسوم به بهشت آباد خبر داده بود همتای اصفهانی او اما اعتقاد دیگری دارد.نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرح بهشت آباد را غیرقابل توقف خواند.

سید ناصر موسوی لارگانی  در گفتگو با فارس در اصفهان گفته: طرح بهشت آباد به هیچ عنوان متوقف نشده و همچنان در حال اجرا است.
 وی اظهار کرد: اکنون اعتراض نمایندگان استان اصفهان به این طرح این است که چرا دولت بودجه کمی به آن اختصاص داده، اما بودجه این طرح به طور کامل قطع نشده است.نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این طرح، علاوه بر مصوبه هیئت دولت، مصوبه دفتر مقام معظم رهبری را نیز دارا بوده و یک طرح فرا استانی است که آب شرب فلات مرکزی ایران را تامین می‌‌‌کند.
وی ادامه داد: انتظار ما از دولت یازدهم این است که به چنین پروژه‌هایی که نفع آن به تعداد زیادی از مردم کشور می‌رسد را وسیع‌تر نگاه کنند و بودجه بیشتری به آن تخصیص دهند.

موسوی لارگانی افزود: بهشت آباد فقط تامین‌کننده آب شرب مردم است و این در حالی است که از هم اکنون مسئولان مربوطه در خصوص بحرانی شدن وضعیت آب شرب در استان‌های فلات مرکزی هشدار می‌دهند.

وی ادامه داد: بنده نیز در تذکری که هفته گذشته در صحن علنی به دولت داشتم، عنوان کردم که مردم اکنون در فصل زمستان برخی از ساعات شبانه روز آب ندارند، حال این وضعیت اگر به تابستان و پیک مصرف برسد به طور قطع با یک بحران بزرگی مواجه خواهیم شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: موضوع آب شرب با آب صنعت و کشاورزی متفاوت است و این دور از انصاف است که مردم استان‌های فلات مرکزی که در همه شرایط یار و یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند اینچنین در محدودیت و تنگنا قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی هم در جمع مردم اصفهان در مراسم افتتاحیه میدان امام علی (ع) قول داد که برای بررسی وضعیت آب زاینده رود کارگروه ویژه‌ای تشکیل دهد و برای آب‌رسانی به اصفهان برنامه‌ریزی و بودجه کافی در نظر بگیرند.

موسوی لارگانی بیان کرد: نمایندگان استان نیز با جلسات متعددی که با وزیر نیرو و رئیس جمهور داشتند مهمترین مسئله‌ای را که عنوان کردند موضوع زاینده رود و مسئله آب بود.وی اظهار کرد: اینکه مسئولان دولت نگران بحران های اجتماعی هستند خیلی خوب است، اما بحران تنها متوجه دریاچه ارومیه نیست و تالاب گاوخونی نیز به عنوان یکی از زیباترین تالاب‌های جهان خشک شد، اما کسی توجهی نکرد.

موسوی لارگانی ضمن انتقاد از این دیدگاه که برخی عنوان می‌کنند استان خوزستان نفت ایران را تامین می‌کند، استان اصفهان فولاد تامین می‌کند و استان‌های دیگر نیز محصولات دیگر تولید می‌کنند، افزود: نفت، آب، معادن و ... جزو انفال است و خداوند آن را برای استفاده همه بندگانش قرار داده و این که برخی این موضوع را دست‌آویزی قرار می‌دهند برای پیش‌برد اهداف خود خیلی مناسب نیست.وی ادامه داد: اگر استان خوزستان نفت دارد، استان اصفهان نیز سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد تومان مالیات داد و 3 هزار میلیارد تومان از بودجه دولت را به تنهایی تامین کرد، در حالی که میزان اعتباری که به خود اصفهان بازگشت تنها 200 میلیارد تومان به صورت پیش‌بینی در بودجه بود که تنها 14 درصد آن محقق شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در زمینه سئوال از وزیر نیرو نیز که روز گذشته توسط نمایندگان استان اصفهان صورت گرفت، یادآور شد: من نیز جزو امضا کنندگان سئوال از آقای چیت‌چیان بودم، اما به دلیل اینکه همزمان با این موضوع، باید از وزیر جهاد کشاورزی در زمینه افزایش قیمت نهاده‌های دامی سئوال می‌پرسیدم در جلسه حضور نداشتم. وی گفت: تمام تلاش نمایندگان این است که با دولت همکاری کنند و تصمیم به استیضاح وزیری نگیرند، اما اگر نمایندگان در سئوالاتی که از وزرا دارند قانع نشوند، طبیعی است که کار به استیضاح کشیده شود.

"این سخنان نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی درحالی است که استاندار خوزستان در جلسه اخیر  شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون  به انتقال آب از سرشاخه‌های کارون اشاره کرده و گفته: در رابطه با انتقال آب کارون سه جلسه در سطح ملی گرفته شد و تا اینکه در شورای عالی آب تصمیمات خوب و جامعی گرفته شد.
مقتدایی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به خوزستان خبرهای خوشی در رابطه با انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به مردم خوزستان داده می‌شود."

روزهای آتی و در جریان سفر دکتر روحانی به خوزستان اما مواضع دولت تدبیر و امید در خصوص انتقال آب کارون تبیین و روشن خواهد شد. 

گفتنی است طرح بهشت‌آباد عنوانی است که برای انتقال آب کارون از سرشاخه های آن  به اصفهان به کار برده می‌شود. این طرح بزرگ احداث تونل بهشت‌آباد بود که با ظرفیت انتقال سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب، آب را به فلات مرکزی منتقل می‌کند

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۷
comment
comment
سیدسبحان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
comment
1
3
comment انشاالله نماینده های خوزستان با تدبیر وشجاعت خود امید مردم خوزستان را ناامید نخواهند کرد.
خاطرنشان بکنم که خوزستان به فرموده امام
دین خود را به اسلا ادا کرده است
پس به فکر خشک کردن خوزستان نباشید گرچه اکنون نیز حال خوشی ندارد
comment
اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
comment
1
6
comment خدمت این نماینده ی اصفهانی باید عرض بکنم: که اقتصاد ایران بر پایه ی نفت است نه گز اصفهان، اگر شما این چنین مالیاتی می پردازید نشان از ثروتی است که به استان شما سرازیر شده ، و اگرنه استانی که فقیر باشه چگونه میتواند اینقدر مالیات بده!!! در ضمن اگر میتونید چاه های نفت استان خوزستان، صنایع پتروشیمی را به استان اصفهان انتقال بدهید تا شما هم با بحران محیط زیست ما دچار شوید ببینیم میتوانید طاقت بیاورید، آلودگی این صنایع مال شما باشه، ثروتش به خوزستان برسه چطوره ؟ قسم میخورم که آستانه ی تحمل شما آنقدر پایین است که حاضر نمیشوید یک ریال از این پول نفت خرج مردم کشورتون کنید ،گمان میکنید بیرون کشیدنه نفت از دل زمین کاره آسونیه ؟حق دارید نه اینکه راحت به این ثروت رسیدید متوجه ی رنجها و زحمات بی دریغ برای به دست آوردن این ثروت نمیشوید خوزستانیها در گرمای طاقت فرسا سر چاه های نفت جان میدهند تلاش میکنند که پول نفت را در سفره های شما هموطنان بیاورند شما از دست رنج این مردمان به نان نوایی رسیدی ، پس لصفابه رودخانه ایی که به این مردمان رنجدیده تعلق دارد چشم طمع ندوزید خدا روزیتونو جایی دیگه بده .ما خوزستانیها تا جایی که امکان داشت به شما اصفهانی های عزیز آب شرب و نیز آب برای زراعت دادیم ،به طوری که آب شرب خودمان دچار مشکل شد زمین های کشاورزی ما بحران زده شد ، میدانید چرا؟ چون بیشتر از توانمان به هموطنان عزیز مرکزی لصف کردیم، متاسفانه استانهای مرکزی گویا سیری ناپذیر هستن قبلا با خواهش از خوزستان آب طلب میکردن اکنون همه ی رودخانه ی کارون را میخواهند. و این سخاوتمندی خوزستانیها را شاید طور دیگری برداشت کردند که اکنون با قلدری بیشتر میخواهند ، دیگر ما از این سخاوتمندیها نداریم چون حیات این استان در حال خطر است و ما موظف هستیم برای آیندگانمان توشه ایی بنهیم .
comment
Amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
comment
1
4
comment نماينده فلا ورجان يا هر جاي ديكر حق دارد إز جانب مردم استأنش صحبت كند نه إز طرف استأنهاي ديكر
comment
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
comment
1
4
comment جناب نماینده اصفهان اگه فولاد تولید میکنی میفرشیش پولشم میره تو جیبت اما نفت تو زمینهای خوزستان و جز منابع خوزستانه ولی خرج اصفهان و تهارن میشه آدم خندش میگیره از این قیاسها اونم از نماینده مجلس
comment
سوپرمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
comment
0
1
comment غل... نمودی تعطیلش می کنیم چه با کارشناسی چه با قلدری شاخ شماها را هم می شکنیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
comment
0
1
comment مگه مالیاتش رو آوردند خوزستان خرج کردند که دارند پزش رو به ما میدند .
در ثانی اگه آب میخوان چرا لوله کشی نمی کنند . آب شرب رو بیایند با خز لوله منتقل کنند تا مردم خوزستان اعتماد کنند آب را برای شرب میخوان نه صنعت و کشاورزی .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
comment
0
1
comment اگر قرار است که آب از سرشاخه کارون به زاینده رود نیاید پس از زاینده رود هم نباید به یزد و کرمان برود. این صحیح نیست که زاینده رود آب کشاورزی و شرب یزد و ... را تامین کند و دچار کمبود بشود ولی برای جبران این کمبود کاری نشود. اگر انتقال آب از کارون درست نیست بالتبع از زاینده رود هم درست نیست. حال که قرار است به جای نگاه ملی، نگاه استانی داشته باشیم باید انتقال آب به یزد و سایر استانها از زاینده رود نیز متوقف شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار