اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۲۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۲
فرهیختگان اندیشمندان خوزستان درنشستی با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران انتقادات، توقعات و انتظارت وعموم مطالبات خود را با رییس جمهوری مطرح کردند.
پروفسور ˈامیدعلی شهنی کرم زادهˈ از چهره های ماندگار کشور واستاد ممتاز دانشگاه شهید چمران اهواز توجه به توسعه کیفی دانشگاهها،ضرورت مشورت مدیریت کلان استان با نخبگان دانشگاهی دربرنامه ریزی کلان ورفع مشکلات استان ازجمله ریزگردها و انتقال آب کارون،نقد پذیری در دانشگاههای و دورکردن فضای امنیتی از دانشگاهها را مورد تاکید قرار داد.

وی خواستار ایجاد شاخه دانشگاه شهید چمران در مسجد سلیمان شد و گفت: استان خوزستان نگاه متوازنی در توسعه آموزش عالی دراستان نداشته و باید این خلا پر شود.

شهنی کرم زاده همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی زیرکانه انتقاد کرد و گفت: اینقدر به وزیران کارت زرد وقرمز ندهید اجازه دهید اتوبوس وکاروان تدبیر وامید اندکی حرکت کند تا فرصتی برای ظهور و بروز استعدادهایش فراهم شود.

خانم ˈزینب محمودی ˈ نماینده دانشجویان دانشگاههای استان در سخنانی به ضرورت ایجاد نشاط در جامعه استفاده بهینه از ظرفیتهای عظیم نیروی انسانی خوزستان ایجاد تحرک در فضای کسب و کار و توجه به توسعه و ارتقای نظام سلامت عمومی وکارآمدی نظام دولتی تاکید کرد.

وی همچنین به اصل آزادی مطبوعات و ضرورت پرهیز از فشارهای غیر ضروری به مطبوعات اشاره کرد و گفت: مطبوعات رکن پنجم دموکراسی هستند و باید ازاین ظرفیت برای ارتفقای فرهنگ و آگاهی جامعه بهره گرفت.

ˈعلیرضا مسرورˈ نماینده فرهنگیان استان نیز با اشاره به اینکه استان خوزستان سومین استان کشور از لحاظ جمعیت دانش آموزی است و حدود 70هزارمعلم مشغول خدمت هستند گفت: با این وجود رتبه کیفی آموزش و پرورش جایگاه مطلوبی در کشور ندارد.

وی به کمبود هشت هزار معلم دراستان که علت اصلی آن مهاجرت فرهنگیان در دوران هشت سال دفاع مقدس و بحران خروج فرهنگیان به علت محرومیتها اشاره کرد و از ریس جمهور خواست دراین زمینه خوزستان را در اولویت قرار داده و محدودیتها و مشکلات نظام آموزشی استان را برطرف کند.

وی به فرسودگی مدارس واختصاص ناچیز اعتبارات برای نوسازی وتجهیز مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: حدود 40درصد مدارس خوزستان به علت کمبود فضای آموزشی به صورت دو نوبته فعالیت می کنند.

سید صادق فاضلی هنر مند خوزستانی با بیان شیوا وشعرگونه که از آهنگ وریتم موزونی برخوردار بود گفت: استان خوزستان موزه دفاع مقدس ندارد شهرک سینمایی ندارد خانه هنرمندان ندارد و...به موسیقی نیز توجه نمی شود.

وی درعین حال گفت: ما به دولت تدبیر وامید امیدها بسته ایم وامیدداریم دکتر روحانی رییس جمهوری امید ما را به ناامیدی تبدیل نکند.

ˈغلامرضا فروغی نیا ˈ نماینده مطبوعات استان نیز به ضرورت تقویت مطبوعات محلی وپرداخت یارانه به آنها اشاره کرد و گفت: مطبوعات خوزستان به علل مختلف از جمله مشکلات مالی صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند و توان ادامه کار بااین شرایط را ندارند.

خانم ˈطیبه اسماعیلی ˈازفعالان سیاسی فرهنگی نیز بیکاری واشتغال را مهمترین دغدغه مردم خوزستان عنوان کرد و در ادامه سخنان خود بر ضرورت مقابله با فساد اداری و اقتصادی تاکید کرد.

وی مهاجرت نخبگان و خروج سرمایه های انسانی استان را از چالشهای فراروی توسعه استان برشمرد وافزود: حاکمیت شایسته سالاری و شکستن فضای امنیتی از دانشگاهها در دولت تدبیر وامید مورد توجه قرار گیرد.

ˈنواب نصیر شلالˈ نایب قهرمان وزنه برداری المپیک 2012 لندن نیز در این نشست به مشکلات و کمبودهای ورزشکاران از جمله اشتغال ومسکن آنها اشاره کرد ودرادامه سخنان خودخواستار تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام استان خوزستان شد.

غلامحسین رنجبرها کارآفرین و تولید کننده نمونه خوزستان نیز به مشکلات و چالشهای تولید دراستان اشاره کرد و خواستار حمایت مستمردولت برای افزایش تولید کشاورزی ودامی استان شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
comment
comment
ايمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
comment
0
6
comment متاسفم .اين خواسته ها را هم ميشد با مسول دفتر يك وزير هم مطرح كرد . ملاك انتخاب اين نخبگان جهت طرح خواستها و انتظارات كيست ؟ چرا اينگونه فرصت سوزي ميكنيم ؟ مطرح كردن مشكلات مهم است يا مطرح كردن افراد
comment
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
comment
0
4
comment متاسفانه نخبگان محترم مشكلات اساسي وكليدي استان رامطرح نكردندومواردي كه ذكر شده غيركارشناسي ميباشد
comment
ماندنی نخبه دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
comment
0
2
comment غیر از آقایان کرم زاده و نصیر شلال مابقی افراد معمولی و در حد این مراسم نبودند
شیوه انتخاب نخبه تو خوزستان چرا اینجوریه؟
بعضی اسامی رو برای اولین بار دیدم.
کی [...] رو نماینده انتخاب کرد؟
خانم اسماعیلی اگر فعال سیاسی و فرهنگی هستن چرا مشکلات اجتماعی رو بیان کردن؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
comment
0
3
comment چرا فکر میکنید یک نخبه نماینده آحاد یک ملت عادی است . قصد توهین به نخبه ها نداریم ولی یه پبرزن بساط فروش بهتر می تونست مشکلات تک تک مردم این استان را بیان کنه. می زاشتید نخبه ها به تنهایی خودشان نماینده گروه خودشان باشند !!!!
comment
رنج دیده
|
United States
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
comment
0
1
comment تعریف نخبه چیست؟کدامیک از عزیزانی که نام بردید در تعریف نخبگی میگنجند.مسخره کردید مردم را یا خودتان را.کجای خانم [...] که هنوز [...] نخبه است.شوشان جان هلالی جان شما ادم باسوادی هستی چون شیر بغرید بر کلاهبرداران نترس.بفرما که نخبه کیست.فدات
comment
رنج دیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
0
0
comment امیدحان سپاس
comment
بچه خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
0
1
comment آخه اتخاب [...] به چه دلیل بود ضمنا متن ایشان برای اشعار مهد کودک خوبه بنظرم حتما متن را به مهد کودک ها ببخشد تا در مراسم پایان سال بخونند و لذت ببرند
comment
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
comment
0
1
comment ملاک انتخاب نخبگان حضور پر رنگ توی ستاد انتخاباتی که نبوده خدای نکرده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار