اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۰۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
برادر سردار شهید مجید بقایی:
برادر سردار شهید مجید بقایی با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار گفت: رفتار و برخورد او با فرماندهان ارتش و سپاه و نیروهای بسیجی و سربازان، آمیخته با تواضع و فروتنی بود.
برادر سردار شهید مجید بقایی با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار گفت: رفتار و برخورد او با فرماندهان ارتش و سپاه و نیروهای بسیجی و سربازان، آمیخته با تواضع و فروتنی بود.

حمید بقایی برادر سرلشکر پاسدار شهید دکتر مجید بقایی با بیان اینکه صحبت از شهدایی مانند شهید مجید بقایی و اقدامات، رفتار و عملکرد‌ وی وهمرزمانش همچون شهید حسن باقری در زمان محدود ممکن نیست، اظهار کرد: برادرم در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های مختلفی در اهواز و بهبهان داشت که از آن جمله می‌توان به عضویت در گروه منصورون اشاره کرد.

وی ادامه داد: این گروه در آن دوران و در راستای حمایت از انقلاب اسلامی با گروه‌های محارب که سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه در کشور داشتند، مبارزه می‌کردند.

برادر شهید بقایی با اشاره به توانمندی‌ها و ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار گفت: در ابتدای جنگ ایران و عراق وی نماینده سپاه در اتاق جنگ بود که در آن زمان جلساتش در لشکر ۹۲ زرهی اهواز تشکیل می‌شد و با مسئولین رابطه بسیار خوبی برقرار می‌کرد، به گونه‌‌ای که مورد استقبال رهبری، فرماندهان جنگ ارتش، سپاه و بسیج قرار گرفت.

وی ادامه داد: او در میان فرماندهان ارشد جنگ به عنوان فردی مسلط به دانش علمی شناخته شده بود و به دلیل همین توانمندی‌ها به سمت فرمانده سپاه شوش برگزیده شد، آن زمان عملیات‌های منطقه شوش تحت فرماندهی وی انجام می‌شد.

برادر شهید بقایی با معرفی برخی از پست‌های فرماندهی برادرش در دوران دفاع مقدس گفت: فرماندهی قرارگاه‌های فتح، فجر و کربلا از جمله مسئولیت‌های شهید بقایی در زمان جنگ تحمیلی بود.

حمید بقایی با بیان اینکه شهید مجید بقایی تمام عملیات‌ها را با سردار شهید حسن باقری فرماندهی می‌کردند، بیان کرد: مجید هنگامی که برای بازدید از منطقه به ماموریت رفته بود به درجه رفیع شهادت نائل شد، در آن زمان او فرمانده قرارگاه کربلا بود.

برادر شهید بقایی خاطرنشان کرد: او دارای تحصیلات پزشکی بود، خوش خط، خوش زبان، خوش ایده و دارای رفتار خوب با فرماندهان سپاه و ارتش و زبانزد فرماندهان جنگ بود، او تفاوتی برای بالادست و پایین دست خود قائل نبود، همیشه سعی می‌کرد در میان بسیجی‌ها حضور پیدا کند و تفاوت رفتاری با فرماندهان و نیروهای مردمی در او دیده نمی‌شد.

بقایی ادامه داد: شب‌های عملیات در میان بسیجی‌ها حضور پیدا می‌کرد و این تواضع و فروتنی از ویژگی‌های شخصی و ذاتی این شهید بزرگوار بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان ویژگی‌های اعتقادی سردار شهید حسن باقری در لحظات حساس عملیات‌های دفاع مقدس گفت: او در بعد عبادی و انجام تکالیف و اقامه نماز در شبهای عملیات و اقامه نماز شب قبل از شهادت بسیار تاکید داشت.

برادرشهید سردار بقایی با بیان گوشه‌ای از وصیت نامه این شهید گفت: او همواره همگان را به یاری نمودن امام راحل، پشتیبانی از انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت توصیه می‌کرد.

وی با بیان خاطره‌ای از این شهید بزرگوارادامه داد: او در حالی تحصیلات خود را در سال‌های آخر رشته پزشکی ادامه می‌داد که تجاوز رژیم بعث عراق به میهن اسلامی اتفاق افتاد، بنابراین حضور در جبهه‌های دفاع مقدس را به فرمان رهبرکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دراولویت دانست. در آن زمان به عنوان رزمنده نزد وی رفتم و پیغام پدر و مادرم مبنی بر ادامه تحصیل و اتمام رشته پزشکی را به او رساندم، اما مجید در پاسخ گفت تا زمانی که دین خود را به جبهه و جنگ ادا نکنم حاضر به ترک جهاد علیه دشمن متجاوز نیستم وبه هیچ وجه نمی‌توانم مسئولیت خود را‌‌ رها کنم.

بقایی ادامه داد: از او خداحافظی کرده و می‌خواستم از وی جدا شوم که مجید برای پدر ومادرم پیغام داد که "نگران نباشید، بالاخره درسم را تمام می‌کنم".

وی خاطرنشان کرد: برادرم در عین وفاداری و خدمت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از میهن، مراقب بود که پدر و مادرم از او نرنجند و همیشه احترام آن‌ها را نگه می‌داشت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
comment
0
1
comment شهیید بقائی اسوه والگوی جاودانی جوانان ایران زمین می باشد
یادم می یاد در زمان مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی ،بهبهان که یکی از کانون های مبارزه بود در مقطعی پلیس وساواک جو رعب آوری را در بهبهان بوجود آورده بودند وبگیر و ببند وشکنجه شدت یافته بود و مردم در سختی زیادی بسر می بردند واین شهید بقائی وهمرزمانش بودند که با ترور رئیس شهربانی ومعاون ایشان جو رعب ووحشت شکست ومردم با شور ونشاط بیشتری به مبارزات خود ادامه دادند ودیری نپائید که انقلاب با رهبری هوشیارانه امام به پیروزی رسید
ومن همیشه در این فکر م که چرا مجید،دکتر مجید،شهید بقائی در بهمن ماه یاد آورر وزهای شکوهمند پیروزی انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل شد
خدایش رحمت کند وبا چهارده معصوم محشورش گرداند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
comment
0
0
comment فردی که در عکس کنار شهید بقایی نشسته است، دکتر صفایی مقدم با صفاست که متاسفانه برای ریاست دوباره وی بر دانشگاه سنگ اندازی می شود!1!
comment
reza ahmadi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
comment
0
0
comment صفائی مقدم مورد وثوق همه دانشگاهیان از هیئت علمی ،دانشجو ،وکارکنان می باشد و همه مشتاقانه منتظر ورود ایشان به عرصه مدیریت دانشگاه می باشند آنهایی که سنگ اندازی می کنن با خود خلوت کنند وخدا را در نظر بگیرند وبدانند که آخرتی هم هست ودر آن دنیا باید پاسخگو باشند .
آیا در آن روز پاسخی دارند؟ بیائید وآخرت خود را فدای لجاجت خود نکنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
comment
0
0
comment درود بر شهید بقایی و همه شهیدان دفاع مقدس. حیف که سایت های خوزستانی به اندازه کافی به سالروز شهادت دکتر مجید بقایی که در زمان شهادت فرمانده قوای یکم کربلا بود نمی پردازند. قوای یکم کربلا یعنی هفت لشکر یعنی مجید در هنکام شهادت فرمانده چهل و پنج هزار رزمنده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار