شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
به گزارش شوشان:مدیرعامل شرکت نیشکر و صنایع جانبی کشور گفت: ایجاد بستر مناسب برای افزایش همکاری های ایران با جامعه جهانی، فرصت فوق العاده ای را برای توسعه اقتصادی کشور و جهش بخش کشاورزی فراهم خواهد کرد که باید از آن بهره گیری کرد.
"نسیم صادقی  با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر افزایش تعامل با جامعه جهانی، افزود: برای اینکه در سطح جهان مطرح باشیم باید به تولید مطلوبی دست یابیم که این امر نیاز به افزایش همکاری های ایران با جامعه جهانی بویژه کشورهای اروپایی دارد که در بخش کشاورزی قدمت طولانی دارند.
وی گفت: افزایش همکاری های ایران با جامعه جهانی می تواند تعامل خوبی را با مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دنیا ایجاد کند تا با استفاده از یافته های جدید (واریته های جدید)، فناوری های نوین و امکانات موجود تولید با کیفیت تر داشته باشیم.
وی اظهار داشت: هم اکنون کشور ما با تولیدات منحصر به فرد همچون تولید زعفران و پسته ظرفیت تولید بیش از نیاز داخل را دارد و می تواند علاوه بر خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی بازارهای صادراتی جهان را در دست بگیرد که ارزآوری غیرنفتی خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: به طور حتم یکی از بخش هایی که می تواند کشور را به سمت استقلال هدایت و منابع ارزی غیرنفتی را برای کشور ایجاد کند، توسعه بخش کشاورزی و افزایش تولید محصولات کشاورزی قابل دسترسی است.
مدیرعامل شرکت نیشکر صنایع جانبی کشور تصریح کرد: در بررسی های فائو برخی مزارع نیشکر ما توان تولید 167 تن در هکتار را دارد که این امر بیانگر امکانات و ظرفیت های خوب کشور در بخش کشاورزی است.
وی درباره تجهیزات کشاورزی افزود: متاسفانه بخش کشاورزی ما از تجهیزات و امکانات روز دنیا بهره مند نیست که این کمبود در بخش تولیدات کشاورزی کاملا محسوس است.
وی اضافه کرد: هم اکنون حدود 168 دروگر مکانیزه نیشکر در کشور موجود است که تحریم ها تامین قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز آنها را با مشکلاتی مواجه کرده بود که تامین قطعات این ماشین آلات از کشورهای دیگر نه تنها سبب تهیه قطعات بی کیفیت و غیراستاندارد می شد بلکه مجبور بودیم این قطعات را تا چند برابر قیمت از دیگر کشورها خریداری کنیم.
مدیرعامل شرکت نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: هم اکنون یکی از مهمترین موضوعات درکشور بحث تامین کاغذ و سرمایه گذاری مناسب در این بخش است که ما به دلیل محدودیت آب و منابع طبیعی عمدتا واردکننده کاغذ هستیم.
وی اظهار داشت: بنابراین بخاطر تحریم ها برای واردات کاغذ با مشکلاتی مواجه بودیم که در این راستا تلاش کردیم 50 هزار تن کاغذ از باگاس (تفاله نیشکر) تولید کنیم که این امر نیاز به طراحی، مدیریت و فناوری های نوین دارد چرا که کشورهای اروپایی که بالاترین فناوری را در بحث سلولزی دارند، در تولید کاغذ از روش های نوین استفاده می کنند.
وی گفت: قصد داریم برای ایجاد دو واحد کاغذسازی حدود دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم که برای تحقق آن به تکنولوژی های نوین، امکانات و تجهیزات روز نیاز داریم که عملی شدن این امر بدون تعامل با جامعه جهانی و همکاری با کشورهای اروپایی میسر نخواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار