اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
بیشه عباس آباد در 5 کیلومتری جنوب غربی دزفول واقع شده و در راستای حرکت رودخانه دز، به سمت جنوب شرق ، امتداد پیدا می کند. در اطراف این بیشه روستاهای متعددی وجود دارد که از آن به روستای محمد بن جعفر، کویخ، عزیب بوحمدان، بهشتی و عباس آباد ( که نام این بیشه نیز برگرفته از نام همین روستاست ) اشاره کرد که ساکنان این آبادی ها را اغلب ، عشایر عرب منطقه تشکیل می دهند .

گیاهان این خطه معمولاً  به صورت بوته و درختچه است و بیشترین گونه گیاهی این بیشه را تیره های مختلفی از درخت بید تشکیل می دهد ولی گونه های دیگری چون خرزهره ، تمشک وحشی ، گز و بوته ای معروف به ملی که محل اصلی زندگی پرنده ای زیبا به نام دراج است نیز وجود دارد. در ضمن نوعی نی که از آن قلم نی معروف دزفولی ساخته می شود در این منطقه به صورت خودرو روییده می شود.

به دلیل عبور رودخانه دز از میان این بیشه و نیز طغیان رود در فصول بارانی و آبگرفتگی بخش های وسیعی از بیشه ، جنس زمین آن غالباٌ گلی بوده و از ماسه های آبرفتی رودخانه تشکیل شده است و مناطق باتلاقی نیز در آن دیده می شود.

آب رودخانه در این منطقه به دلیل طی کردن مسیری طولانی ، رنگی تیره داشته و دمای آن نیز نسبت به بالا دست رود، گرم تر است.

با توجه به اقلیم و جنس بستر رود، گونه های مختلفی از گربه ماهی ، مارماهی و ماهی گل خورک در آن به وفور یافت می شود.

پرندگان زیادی چون حواصیل، اردک وحشی، لک لک، عقاب، جغد و بوف و پرنده زیبایی به نام دیدمک و بسیاری گونه های مهاجر که در فصول سرد به این منطقه مهاجرت می کنند نیز وجود دارد.

از حیوانات درنده این منطقه می توان به کفتار، گرگ، شغال، روباه و گراز اشاره کرد البته حیواناتی چون جوجه تیغی ، سگ آبی ، موش خرما و ... نیز در این محل زندگی می کنند.

شایان ذکر است گفته شود که گونه ای از آهوی ایرانی موسوم به مارال مختص منطقه شمال خوزستان می باشد در این منطقه زیست می کند

 

برچسب ها: بیشه عباس آباد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار