اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۳۳۱
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
اعضای شورای شهر اهواز به انتشار برخی اخبار در خصوص احتمال تعطیلی فرهنسگرای آی تی اهواز و جایگزینی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری بجای آن واکنش نشان دادند.
طی روزهای اخیر عده ای از شهروندان شهرداری منطقه چهار از  تغییر کاربری فرهنگسرای IT شهرداری منطقه چهار اهواز به دانشگاه علمی و کاربردی گلایه کرده اند. شهروندان این منطقه اهواز با بیان اینکه افتتاح این فرهنگسرا در دوره شهردار سابق، باعث خوشحالی مردم این منطقه شده بود، اعلام کرده اند: این منطقه از نظر سرانه فضاهای فرهنگی شهروندی در مضیقه است و متاسفانه تعطیلی فرهنگسرای آی تی می تواند باعث دلسردی مردم منطقه شود. 


رییس کمیسیون فرهنگی شورا: مخالف تعطیلی فرهنگسرا هستم
حجت الاسلام والمسلمین شیخ سعادت نیا رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز نیز در این خصوص به خبرنگار شوشان گفت: من به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی از این مساله بی اطلاع هستم. در صورت صحت این خبر مخالف خود را اعلام می دارم و در این زمینه از مسئولان شهرداری به ویژه شهردار اهواز استعلام خواهم کرد. 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز بیان داشت: اگر ضرورت ایجاب کند این مساله در کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز مطرح و مورد بررسی و واکاوی دقیق قرار خواهد گرفت.می بایست در این خصوص با اعضای شورای شهر مشورتی صورت می گرفت. شهرداری نمی توانست برای استقرار دانشگاه علمی و کاربردی خود مکانی را اجاره می کرد نه اینکه اقدام به تغییر کاربری کند.


آذر زمانپور: دانشگاه شهرداری خوب است اما نه به قیمت تعطیلی فرهنگسرا

آذر زمانپور عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اقدام مثبت شهرداری در خصوص راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی گفت: این اقدام مثبت و سازنده و ضروری نباید به قیمت تعطیلی یکی از سه فرهنگسرای اهواز اجرایی شود. وی با اشاره به اینکه تحصیلات عمده پرسنل شهرداری در رده دیپلم و زیر دیپلم است شهرداری به همین منظور بالابردن سطح دانش کارکنان را در دستور کار قرار داده اما می تواند مکان مناسب دیگری را به این موضوع اختصاص دهد. این عضو شورای شهر در پایان با اظهار بی اطلاعی از تعطیلی فرهنگسرا ،  به خبرنگار ما قول داد این موضوع را پیگیری کند. 

اطلاع ندارم؛ پیگیری می کنم
هدایت ممبینی رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر اهواز نیز در این زمینه به خبرنگار شوشان گفت: در جریان تعطیلی فرهنگسرای آی تی شهرداری اهواز قرار نگرفته ام اما به شما قول خواهم داد این مساله تا حصول نتیجه دنبال کنم و رسانه را در جریان قرار دهم. 

سیدجواد رضوی: شدیدا ناراضی هستم
در همین خصوص با سیدمحمد جواد رضوی عضو شورای شهر اهواز گفتگویی کوتاه انجام دادیم که این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهراهواز با انتقاد از تغییر کاربری توسط شهرداری منطقه چهار اهواز گفت:شورای شهر اهواز در جریان این تغییر کاربری نیست. رضوی بیان داشت: این اقدام اقدامی ناصواب و نادرستی است. جانمایی  دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز می تواند درمحلی دیگر تعبیه شود. در شرایطی اهواز به لحاظ فرهنگسرا در مضسقه است این امر می تواند شهروندان و جوانان را در حوزه اوقات فراغت دچار مشکل کند. من به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز نارضایتی شدید خود را از این اقدام شهرداری اعلام می کنم و این اقدام را پیگیری خواهم کرد. 
 شهرداری هنوز توضیحی در خصوص صحت و سقم و یا خلاف بودن این خبر نداده است. امیدواریم این خبر صحت نداشته باشد و اگر دارد شورای شهر جلوی آن را بگیرد چرا که شهر اهواز از نبود فرهنگسرا و کمبود فضاهای فرهنگی برای شهروندان رنج می برد. اهواز کلا 3 فرهنگسرا دارد و روا نیست شهرداری این مرکز که متعلق به شهروندان است را جهت آموزش پرسنل خود و راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی اختصاص دهد. همچنین یک کارشناس به شوشان گفته است: کاربری این فرهنگسرا طبق بودجه مصوب قائم مقامی شورا تعریف شده و اعتبارات تخصیص یافته جهت تاسیس آن بر اساس بودجه مصوب برای ایجاد فرهنگسرا بوده و شهرداری بدون مصوبه شورای شهر نمی تواند کابری فرهنگسرا را به دانشگاه علمی کاربردی تغییر دهد. این کارشناس ادامه داد: در بودجه سالانه شهرداری، برای احداث این فرهنگسرا اعتباراتی در نظر گرفته شد که بر همان اساس فرهنسگرا تاسیس شد و لذا شهرداری نمی تواند بدون مصوبه و اجازه شورای شهر، آن را در اختیار دانشگاه علمی کاربردی شهرداری بگذارد.

حسینی یکی از شهروندان این منطقه هم در گفتگو با شوشان می گوید: پس از سال ها تلاش و پیگیری سال گذشته این فرهنگ سرا افتتاح شد و با زحمات مدیر دلسوز این مرکز خانم طاهری و مربیان وکارکنان زحمتکش،تعدادقابل توجهی ازکودکان و نوجوانان این منطقه و بعضا مناطق اطراف (به دلیل امکانات و قیمت مناسب وامن بودن فضا) ازکلاس ها استفاده کردند و طی سال هم دانش آموزان با شوق به کلاس ها می آمدند. حسینی ادامه می دهد: ولی متاسفانه با تغییرکاربری صورت گرفته  خانواده ها دچار مشکل برای برنامه ریزی آموزشی فرزندان خود شده اند.

حمیدی یکی دیگر از شهروندان منطقه چهار اهواز نیز با انتقاد از تغییر کاربری این  ساختمان می گوید: با توجه به گرمای هوای اهواز و ارائه نشدن خدمات مناسب حمل ونقل عمومی و مشکلات اجتماعی خانواده ها برای فرستادن فرزندانشان به کلاس های با مسیرهای  طولانی دچار مشکل هستند و با توجه به هزینه های بسیار بالا و کیفیت نامطلوب اکثر آموزشگاه ها این مشکل دوچندان می شود. درنتیجه تعداد زیادی از دانش آموزانی  که سرمایه های این سرزمین هستند ازنعمت آموزش های مذکور(زبان انگلیسی،نقاشی،رباتیک،نجوم ،کامپیوتر و...) محروم و وقت خودرا به بطالت خواهندگذراند.باتوجه به این که یکی ازوظایف شهرداری ها ایجاد فرهنگسرا برای بالا بردن سطح فرهنگ و ارتقای دانش  عمومی است نه ایجادآموزش عالی تجدیدنظر در این خصوص از مطالبات شهروندان این منطقه از شهردار اهواز است. 

امیدواریم اعضای شورای شهر اهواز بویژه اعضای کمیسیون فرهنگی شورا، در این خصوص ورود پیدا کنند و مطالبه شهروندان اهوازی جهت ادامه فعالیت فرهنگسرا و باشگاه فناوری اطلاعات اهواز را برآورده کنند و شهرداری هم اگر می خواهد دانشگاه علمی کاربردی راه بیندازد (که البته اقدامی بجاست) با مصوبه شورا مکانی دیگر را برای آن اختصاص دهد و باعث تعطیلی یکی از سه فرهنگسرای اهواز نشود.








comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۲۴
comment
comment
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
comment
1
0
comment ضمن تشكر از كساني كه فرهنگسرا را راه اندازي نمودند لطفا نام چند تن اساتيد نجوم اين فرهنگسرا را نام ببريد
comment
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
comment
1
0
comment خیلی جالبه. مسوولین شهرداری فرهنگسرا تاسیس نمی کنند همان قبلی ها را هم تعطیل می کنند. مایه تاسف است
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
comment
2
0
comment کلاس نقاشی چه ربطی به فرهنگسرای IT دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بهتر که دانشگاه شد
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
comment
1
0
comment رباتیک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نجوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرهنگسرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جل الخالق
comment
یک مادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
2
comment مثل اینکه دوستان هیچکدوم ازفرهنگسرااستفاده نمی کردن .اگردوست دارن بااسامی اساتیداشنابشن می تونن به سایت فاوامراجعه کنن یااین که نامه هایی روکه خانواده های معترض جمع اوری وامضاکردن به شهردارارائه دادن ببینن.
واقعا می گن ازماست که برماست .
تامامردم اهوازی دلمون برای خودمون نسوزه ،چه توقعی ازدیگران؟؟؟؟؟
comment
کارمند معاونت برنامه ریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
1
comment تغییر کاربری فرهنگسرا قانونی نیست. ببینید پروژه های شهرداری در قالب بودجه به تصویب شورای شهر و یا سابقا قایم مقامی شورا می رسد و اعتبارات اختصاص یافته و اماکن احداث شده قانونا فقط باید به همان منظوری استفاده شود که طبق بودجه، تعریف گردیده و لذا تغییر کاربری این فرهنگسرا حتما مصوبه شورای شهر را نیاز دارد
comment
بیگدلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
1
comment واقعا متاسفم. اعضای شورای شهر که ادعای فرهنگی بودن هم دارند چطور میتوانند اجازه بدهند که یکی از معدود فضاهای فرهنگی این شهر محروم تعطیل شود و تبدیل شود به آموزشگاه یا دانشگاه ویژه کارکنان.
اهواز کلن سه تا فرهنگسرا داره و فرهنگسرای آی تی در دوره آقای کتانباف با پیگیری مهندس اسماعیلی و مهندس نوشادی راه افتاد. تو را بخدا اجازه ندهید این مرکز فرهنگی تعطیل شود آقایان شورای شهر.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
2
comment در تاریخ ثبت خواهد شد؛ در دوره شورای چهارم فرهنگسرا که نساختند هیچ، یک فرهنگسرای سابق هم تعطیل شد....
comment
ایلیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
1
comment دوست عزیز بایدبرای قانون وقانونی بودن تعریفی داشته باشیم .اگرقراربه رعایت قانون بودبرادران وخواهران شورای شهرکه چندین باردرتابستان ازفرهنگسرادیدن کردندومیزان استقبال مردم رودیدن بایدکاری می کردن .نه این که آقای شهرداردرجواب مادران معترض بفرمایند:(مال خودمان بود،تغییرکاربری دادیم .)آیاواقعا مال خودشان است؟؟آیاارث به آها رسیده ؟؟تاجایی که ماشنیده بودیم امانت مردم بوده به دست مسئولان......
comment
مریم ایزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
1
comment واقعا مایه تاسفه آقایون شورای شهر فرهنگسرای جدیدی نمی سازند بعد جلوی تعطیلی فرهنگسرای آی تی اهواز را هم نمی گیرند.
این اتفاق نامبارک بنام شورلی شهر چهارم ثبت می شود. لطفا تیتر بزنید؛ یکی از 3 فرهنگسرای اهواز در دوره شورای چهارم تعطیل شد!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
1
comment قابل توجه شهردار محترن اهواز؛ آقای شهردار، سرانه فضای فرهنگی و هنری در اهواز بسیار پایین است. این فضا متعلق به شهروندان اهوازی است و با پول آنان ساخته شده. شهرداری حق ندارد آن را تعطیل و تبدیل به دانشگاه اختصاصی اش کند
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
1
comment واقعا بایدبه جناب شهردارمنطقه 4وشورای محترم شهرکه ایشون روانتخاب کردن تبریک بگیم .
comment
قشرضعیف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
2
comment من تابستان گذشته بازحمت شهریه ی کلاسهای بچه هایم رافراهم کرده ودرگرمای تابستان اهواز(که واقعاغیرقابل تحمل است.)به کلاس کامپیوتروزبان فرستادم به امیداین که دراین وانفسای تهاجم فرهنگی وابتذال ذهن فرزندانم به جای دیدن فیلمهای ماهواره ای و...به سمت آموزش برودوتابستان غنی ای داشته باشندولی به خاطرکم لطفی مسئولین امسال ازفرستادن فرزندانم به کلاسهای تابستانی محروم شدم .آیاعدالت اجتماعی این است که فرزندان ماتابستان رابخاطرنداشتن پول به بطالت بگذرانند.آقای شهردارچراپاسخگوی مانیستن....
comment
جهانگیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
0
comment بنام خدا
comment
جهانگیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
1
comment از شعور وادب .آگاهی ومعرفت مردم فهیم اهواز مسرور و از بی مبالاتی و بی خیالی و [...] مدیران احساس شرمساری ...حیف است مکانی فرهنگی در شهر بزرگ تعطیل شودومدیران ارشد چشم خود را ببندند...گناه کودک ونوجوان اهوازی چیست که باید از حداقل هم محروم باشند....
comment
مقدسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
comment
0
1
comment باتشکرازپایگاه خبری شوشان که حداقل این خبرراکارکردچون مابه هرجاسرزدیم جوابی نگرفتیم.لطف کنیدپیگیرحقوق شهروندی ماباشید.ن والقلم ومایسطرون
comment
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
comment
0
2
comment جاداره ازسایت خبری شوشان به دلیل درج این خبرمهم تشکروقدردانی بعمل ایدولی نبایداز [...] معاون فرهنگی شهرداری منطقه4وشخص شهردارمنطقه چشم پوشی کردکه سکوت اختیارکردندامیدوارم این فرهنگسراباپیگیری مردم وشورای شهر به فعالیت خودادامه دهدوانشاالله دراینده شاهداحداث فرهنگسراهای بیشتری درمناطق محروم منطقه4باشیم
comment
سعید
|
United States
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
comment
1
0
comment جالبه خیلی تمام کامنت در یک زمان و به فاصله چند دقیقه درج شده اند .همه می دانند که منافه سایت شوشان توسط شهردار تامین نمیشه . اقای حلالی مردم ما اگاه تر از ان هستن که شما فکر می کنید
مدیر پایگاه آقا سعید عزیز اولا منافع نه منافه. بعد هم برویذ بپرسید مگر شوشان چیزی خواسته؟ اگر چیزی خواسته بود حتما بیایید و بنویسید قول می دهیم منتشر شود. در ضمن خدا را شکر که فعلن منافع برخی دیگر خصوصن وابستگان درجه 1 برخی اعضای شورا که به تصریح قانونی ممنوع المعامله با شهرداری هستند در حال تامین شدن است.
باقی بقایتان
یا علی
پاسخ ها
comment
لرکی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
comment آقاسعیدمحترم ظاهراشمامنافعی ازاین تغییرکاربری می برید؟؟؟؟نه شوشان .بله مردم مافهیم هستندولی امثال شماسرتان رازیربرف فروکرده ایدوفقط به منافع شخصی خودفکرمی کنیدنبایدهم نگران تغییرکاربری باشیدچون خودتان و [...] ازمزایای آن استفاده خواهیدکرد(احتمالا)
comment
زندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
comment
0
1
comment این فرهنگسرا مکان بسیار مناسبی برای آموزش و اوقات فراغت بچه های چندین محله اطراف آن بود از هرکه مسئول است چه شورا و چه شهردار خواهش می کنیم آنرا تغییر کاربری ندهید
comment
مریم لرکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
comment
0
1
comment باعرض سلام وخسته نباشید.من هفته ی گذشته درموردتغییرکاربری فرهنگسراازشمادرخواست گزارش کرده بودم .بادیدن خبرتان برخودلازم دیدم ازتوجهتان تشکرکنم.
فقط اگرلطف کنیدجوابی برای ماازشهردارمحترم بگیرید،دوچندان لطف کرده اید.
comment
شبنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
comment
0
0
comment تسلیت به شورای شهر اهواز. فرهنگسرا نساختید لااقل همین هایی که قبلی ها ساختند را تعطیل نکنید
comment
مریم لرکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment باعرض سلام وخسته نباشیدبه کارکنان زحمت کش سایت خبری شوشان
دیشب بادیدن این خبرکه شورای شهرواکنش نشان دادند،بسیارخوشحال شدم وبه بقیه ی خانواده ها اطلاع دادم .امیدوارم خواهران وبرادران محترم شورای شهرهم واقعا پیگیرشوند،تاهم خدمتی به مردم شهرکرده باشندوهم اعتمادمردم رابه پاسخگوبودنشان جلب کنند.
که مهمترین سرمایه ی نظام همین سرمایه ی اجتماعی واعتمادمردم است.
comment
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment جای تأسفه که امسال را که سال "اقتصاد و فرهنگ" نامگذاری شده اما اولین حمله به فرهنگ توسط[...] انجام گرفته است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار