شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز، عمل به دستورات قرآن را مقدمه‌ای بر درک کامل مفاهیم این کتاب آسمانی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و ثبات و پایداری که در بیش از سی سال عمر این انقلاب می‌‌گذرد همگی به دلیل عمل به دستورات قرآن بوده است.
 امام جمعه موقت اهواز، عمل به دستورات قرآن را مقدمه‌ای بر درک کامل مفاهیم این کتاب آسمانی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و ثبات و پایداری که در بیش از سی سال عمر این انقلاب می‌‌گذرد همگی به دلیل عمل به دستورات قرآن بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز در مراسم قرعه‌کشی و اهدای جوایز نفرات برتر آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به اینکه در خوزستان نسبت به آشنایی با معارف دینی اندکی کم‌کاری شده است، افزود: این کم‌ کاری در سالیان گذشته جامعه ایران را فرا گرفته بود که با شکوفایی انقلاب اسلامی، بخشی از مهجوریت معارف دینی برطرف شد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی امروزه جامعه ایران اسلامی نسبت به قبل از پیروزی انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و نخواهد بود به گونه‌ای که در قبل از انقلاب اسلامی و در زمان طاغوت مسئله قرآن در جامعه مطرح نبوده است.

امام جمعه موقت اهواز با تصریح بر اینکه در زمان رژیم طاغوت در هیچ اداره و مدرسه‌ای قاری قرآن فعالیت نداشته است بیان کرد: موضوع گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه امروزه بسیار مهم و کاربردی شده است که باید به صورت جدی به آن توجه داشت تا موضوعات فرهنگی قرآن در جامعه به ثمر واقع شوند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه هر مسلمان تلاوت روزانه قرآن بوده است، گفت: هیچ عذری برای ترک تلاوت قرآن در ساحت پیشگاه خداوند پذیرفته نخواهد شد زیرا در قرآن به صراحت به آن اشاره شده است که هر مقدار که می‌توانید از آن(قرآن) قرائت کنید.


امام جمعه موقت اهواز درک مفاهیم قرآنی را وظیفه دیگر هر مسلمان تابع قرآن دانست و افزود: برای این موضوع کتاب‌ها و تفاسیر گوناگونی امروزه وجود دارند که به راحتی می‌توان به مفاهیم بسیاری از نهفته‌های آیات قرآنی پی برد.

حسن‌زاده عمل به دستورات قرآن را مقدمه‌ای بر درک کامل مفاهیم این کتاب آسمانی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و ثبات و پایداری که در بیش از سی سال عمر این انقلاب می‌‌گذرد همگی به دلیل عمل به دستورات قرآن بوده است.

وی با بیان اینکه تنها کشوری که باید قوانین آن به تأیید شورای نگهبان واقع شود ایران بوده است، گفت: این موضوع برای هر کشوری که اسلام را سرلوحه خود قرار داده لازم است که مبادا در قوانین آن جامعه مسئله‌ای با خلاف شرع موافق باشد.

امام جمعه موقت اهواز قرآن را نعمت بزرگ خداوند به انسان دانست و گفت: هر میزان که در زمینه فعالیت‌های قرآنی سرمایه‌گذاری شود خداوند برابر آن سود فراوانی را عطا خواهد کرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مستضعف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
comment
0
1
comment جناب حاج آقا
در دستورات اسلام گفته شده که دولت و بانکهای اسلامی در مملکت اسلامی به مردم وام سودی با 25 % و 28 % به بالا بدهند در کشورهای کمونیستی اینقدر مردم تحت فشار نیستند. مردم دستورات و مفاهیم قرآن را متوجه میشوند[...] چرا در بحث سودهای ربوی بانکها ورود پیدا نمیکنید
عبادت خدا فقط نماز و دعا و مهر و تسبیح نیست جناب حاج آقای بزرگوار
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار