شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲
حجةالاسلام فیاضی:
در هفته اخیر مقام معظم رهبری بشکل تمام قد از دولت جناب آقای روحانی دفاع کردند و فرمودند “به مقامات بلندپایه دولت اعتماد دارم”.واقعا دولت آقای روحانی در راستای خدمت صادقانه به مردم و نظام گام برمی دارد و همه شاهد این تلاش ها در عرصه های داخلی و بین المللی هستند.
در هفته اخیر مقام معظم رهبری بشکل تمام قد از دولت جناب آقای روحانی دفاع کردند و فرمودند "به مقامات بلندپایه دولت اعتماد دارم”.واقعا دولت آقای روحانی در راستای خدمت صادقانه به مردم و نظام گام برمی دارد و همه شاهد این تلاش ها در عرصه های داخلی و بین المللی هستند.دولت اعتدال موجب ایجاد آرامش برای مردم و کشور شده است.فضای سیاسی برای فعالیت مضاعف هم اکنون به روی همه فعالان سیاسی گشوده شده است ،فضایی که در دولت گذشته همه در آرزوی آن بودند.

به گزارش خبرنگار عصرما ، همزمان با شب چهاردهم ماه مبارک رمضان حجةالاسلام و المسلمین فیاضی ضمن اشاره به مسائل روز کشور از تخریب ها و اتهامات افراطی به دولت تدبیر و امید بشدت انتقاد کرد و آنرا برخلاف فرمایش اخیر و صریح مقام معظم رهبری حضرت آیةالله خامنه ای دانست.

فیاضی گفت:متاسفانه حامیان دولت قبلی که زمانی به بهانه حمایت رهبری از دولت احمدی نژاد اطاعت از رییس جمهور را واجب می دانستند امروز برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری در حمایت از دولت تدبیر و امید راه تخریب دولت را در پیش گرفته اند.البته همه می دانیم حمایت مقام معظم رهبری از دولت ها و اشخاص در چارچوب اصول مشخص است.برخی مدعیان پیروی از ولایت برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری در مسیر تخریب دولت گام نهاده اند.اینها بدانند که ولایت متعلق به گروه خاصی نیست.ما با جان و دل ولایت را دوست داریم و تابع ولایت هستیم.عزت و امنیت و سربلندی ما در این است که تابع ولایت باشیم.متاسفانه در مجلس عده ای وزرا را تهدید به استیضاح می کنند،برخی در خطبه ها و تریبون های نماز جمعه برای دولت منتخب مردم خط و نشان می کشند.به اینها سفارش و هشدار می دهیم حداقل در ادعای ولایتی بودن خود صادق باشید و حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارید و از اتهام به دولت و تخریب آن دست بردارید.

حجةالاسلام فیاضی در ادامه مباحث اخلاقی خود به موضوع راههای نفوذ شیطان به درون انسان و وسوسه های ابلیس و دام های او پرداخت و گفت:یکی از راههای نفوذ شیطان به درون آدمی شهوت هاست و قرآن در این زمینه می فرمایید  زُیِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِینَ وَالْقَنَاطِیرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَیْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِکَ مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ در چشم مردم آرایش یافته است ، عشق به امیال نفسانی و دوست داشتن زنان ، و فرزندان و همیانهای زر و سیم و اسبان داغ بر نهاده و چارپایان و زراعت همه اینها متاع زندگی اینجهانی هستند ، در حالی که بازگشتنگاه خوب نزد خدا است.در آیه یکی از عوامل انحراف و وسوسه شیطان را زن و شهوت پرستی قلمداد می کند.اکنون شاید این پرسش در ذهن شنوندگان و مخاطبان پیش آید که آیا این عبارت توهین و تحقیر عنصر زن نیست؟

باید گفت خیر.زیرا این اشاره دارد به زیاده روی در شهوت پرستی نه تحقیر زن.هر جایگاهی که برای مردان در بعد ایمان و کرامت انسانی پیش بینی شده همان نیز برای زنان خواهد بود.خداوند در قرآن می گوید،وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى کَثِیرٍ مِّمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلاً ما فرزندان آدم را کرامت بخشیدیم و بر دریا و خشکی سوار کردیم و از چیزهای خوش و پاکیزه روزی دادیم و بر بسیاری از مخلوقات خویش برتریشان نهادیم.این آیه به بزرگی و عظمت منزلت زن و کرامت او نیز اشاره دارد.یا در جای دیگر و در سوره تین خداوند متعال در تبیین منزلت انسان می فرماید:لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ یعنی این بهترین شامل زن هم می شود.

فیاضی افزود:همچنین خداوند در مراتب ایمان و پذیرش عبادات و اعطای ثواب زن و مرد را برابر قرار داده است و می فرماید:مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ هر زن و مردی که کاری نیکو انجام دهد ، اگر ایمان آورده باشد زندگی خوش و پاکیزه ای بدو خواهیم داد و پاداشی بهتر از کردارشان عطا خواهیم کرد.در حدیث نیز داریم ،امام صادق (ع) می فرماید:المرأة الصالحة خیر من الف رجل غیر صالح/یک بانوی شایسته بهتر از هزار مرد ناشایسته است.لذا نقش زن در نگاه دین بسیار تعیین کننده است و پیامبر اکرم (ص) او را در کنار نماز که بهترین و ولاترین عبادت می باشد قرار داده است.احب من دنیاکم ثلاث الطیب والنساء وقرة عینی الصلاة از دنیای شما سه چیز را دوست دارم عطر،زنان و نورچشمم نماز.در واقع براساس این روایت محبت به نماز و زن یکی است زیرا هر دو موجب و عامل آرامش و سکون انسان و رهایی او از پریشانی و استرس ها هستند.زن دارای یک بعد روحانی است که سبب تزریق آرامش به جامعه و فرد می گردد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به دو آیه قرآن کریم آرامش و اطمینان را رهاورد نماز و زن دانست و اظهار داشت:با دقت در آیات قرآن می توانیم به نقش نماز و زن در ایجاد آرامش پی ببریم.در یک آیه می فرماید:وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ و از نشانه‏هاى او اینکه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفرید تا بدانها آرام گیرید و میانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در این [نعمت] براى مردمى که مى‏اندیشند قطعا نشانه ‏هایى است .در خصوص نماز نیز می گوید:الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ آنان که ایمان آورده اند و دلهایشان به یاد خدا آرامش می یابد آگاه باشید که دلها به یاد خدا آرامش می یابد.لذا "زن ها” در مقام شهوت می تواند نقش منحرف کننده و مخربی داشته باشد و در زمینه محبت و ایجاد آرامش نقش برتر و نخست را دارا باشد.در حدیث داریم محبت و دوست داشتن زنان از اخلاق پیامبران است .حب النساءمن سنن المرسلین … اسلام  یکی از خصایص  اخلاق پیامبران را مهرورزیدن به زنان شمرد (من اخلاق الانبیا حب النساء) و نیز برای مردان مهر ورزیدن وجوانمردی به زنان و مراعات جانب آنان را نشانه ‌ی  بسیاری از ایمان دانست آری تاریخ اثبات می کند که معنی دوست داشتن زنان که از سیاق این گفته ها پدیدار است بزرگداشت و یافتن ارزش آنان است نه چیزی دیگر و گفت بهترین مردم کسی است که با همسر خود نیکو کارترین مردان باشد.

وی با استناد به آیات فوق افزود:ازدواج و تشکیل خانواده باعث ایجاد آرامش و کاهش استرس ها و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می شود.علاقه میان زن و مرد موجب تکامل و همچنین سر و سامان بخشیدن به زندگی می گردد.انسانی که ازدواج می کند نیمی از خطرها و انحرافات احتمالی را کنترل می کند.چون غریزه جنسی برابر نصف همه غرایز دیگر است.در قرآن از مرد متاهل بعنوان "محصن” نامبرده شده است یعنی ازدواج همانند قلعه مستحکم انسان را در برابر خطر گناهان و معاصی ناشی از غرایز مصون نگه می دارد.

حجةالاسلام و المسلمین فیاضی به دیدگاه و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مساله جمعیت گفت:دستور مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم ساختن زمینه ازدواج و افزایش جمعیت کشور بسیار بجا و حکیمانه بود.چون نتیجه کنترل جمعیت یک سری پیامدها و ناهنجاریهای اجتماعی و همچنین حتی خطرات امنیتی خواهد بود.وی تاکید کرد:کمک به امر ازدواج جوانان از جمله کارهای ارزشمند و مورد تشویق دین مبین اسلام است.قال موسی بن جعفر علیه السلام:ثلاثة یستظلون یظل عرش الله یوم القیامة، یوم لا ظل الا ظله: رجل زوج اخاه المسلم او اخدمه او کتم له سرا.امام کاظم علیه السلام فرمودند:سه دسته در روز قیامت، روزی که سایه و پناهی جزء سایه خداوند نیست، در سایه و پناه خدا هستند:۱-مردی که زمینه ازدواج برادر مسلمانش را آماده نماید.۲- مردی که (به برادر مسلمانش خدمت کند.)۳-کسی که سر برادر مسلمانش را بپوشاند.عن الصادق علیه السلام قال:من زوج اعزبا کان ممن ینظر الله- عز و جل-الیه یوم القیامة.امام صادق علیه السلام فرمودند:کسی که مجردی را تزویج کند و امکان ازدواج او را فراهم نماید از کسانی است که در قیامت‏خداوند به آنان نظر لطف می‏ کند.

حجةالاسلام به وضعیت تزلزل خانواده در جهان غرب و فرو ریختن ارزش های انسانی در آن حوزه گفت:زمانی ارتدوکس ها می گفتند اگر کسی می خواهد بخدا نزدیکتر شود باید مجرد باشد و این فرهنگ در میان کشیش های آنان رواج داشت و در حال حاضر هم می گویند پاپ باید مجرد باشد.بعد از مدتی مارتین لوتر که خود نیز یک کشیش بود در مقابل ارتدوکس ها مذهب پروتستان را بوجود آورد .بعد از مدتی فرید آمد و همه چیز را به غریزه جنسی مرتبط ساخت و راه پیشرفت را اعلام آزاد جنسی دانست.بطوریکه که امروز قانون هم جنس بازی در اروپا و آمریکا تصویب و رسما با حمایت دولت ها اجرا می شود.این افراط و تفریط ناشی از همان بی توجهی اولیه به این غریزه و تزلزل پایه های خانواده می باشد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۲
comment
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
comment
2
1
comment واقعأ باید از جناب آ قای فیاضی سپاسگزاری کرد که در این ایام تمام قد در دفاع از دولت ومشی اصلاح طلبی وارد میدان شده وهمراه آقای کیانوش راد بار همه مدعیان اصلح طلبان را به دوش گرفته اند.
من به آقای کیانوش راد وآقای فیاضی که بدون چشمداشت به پست وپوزیشن هستند و دغدغه اصلی شان حضور در بدنه قدرت نیست و برای کیان اصلاحات تلاش می کنند سپاسگزاری میکنم و به شرافت آنها درود می فرستم
comment
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
comment
0
1
comment ایشان:فیاضی فرمایش کرده اند،"فضای سیاسی برای فعالیت مضاعف هم اکنون به روی همه فعالان سیاسی گشوده شده است.فضایی که دردولت گذشته همه درآرزوی آن بودند".چند سوال،البته عصبانی نشوید.
الف)آقای فیاضی حتماًکتابهای فن خطابه ومنبررامطالعه بفرمایید،تابدون مدرک وسندآماری را اعلان نکنید.طبق کدام آمارگیری "همه درآرزوی آن بودند"رابه دست آورده اید؟
ب)منظورتان ازفضای سیاسی چیست؟راستی سیاست ازنظرجنابعالی چگونه تعریف می شود؟
ج)آگر"اعتدال"موردشعارکه به نفسه مطلوب است البته نه درهمه موارد!منظورشماست، که مهمترین کارایی اش تبدیل"کلید"به "داس"بودواین راحتماًاطلاع داریدکه اثرش به آبدارخانه هاهم رسید.حتی" مؤمنین "هم به وسیله همین شعاررانده شدند.آیافضای سیاسی منظورت این بود؟
د)نکندگوش شیطون کرمنظورت ازفضای سیاسی مشی [...]است.که این روزهادرپوشش "هنر"،سؤء استفاده ازمقام شامخ "زن"باتفکرفمینیسم،و......که درحال عرق ریختن است.
ه)بگذریم خودتان فرمایش کردیدکه شیطان درانسان نفوذ می کندپس باهم بگوییم:"اعوذبالله من الشیطان الرجیم"
و)آقایان "شوشان"محترم شما هم لطف کنیدبراساس رسالت منصفانه تان این یادداشت مارادرمعرض دید خوانندگانتان بگذارید.ایام به کام ان شاءالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار