شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
تجمع روز پنجشنبه حاميان محيط زيست موسوم به كمپين حفاظت از كارون، يك غايب بزرگ داشت.

در اين تجمع كه با هدف حمايت و حفاظت مردمي از كارون براي چندمين بار در طول ساليان اخير برگزار شد، غيبت تشكلهاي بزرگ كشاورزي خوزستان حس شد.

خانه كشاورز و انجمن صنفي كشاورزان خوزستان را بايد غايب بزرگ اين تجمع ناميد. اين تشكلهاي كشاورزي كه در تجمع سال گذشته، با ارسال پيامك به هزاران كشاورز خوزستاني از آنان براي حضور پرشور دعوت بعمل آورده بودند، در تجمع روز پنجشنبه، جاي خالي شان حس شد و غايب بزرگ نام گرفتند.

در حالي كه سال گذشته شاهد حضور گسترده كشاورزان و فعالان كشاورزي در تجمع مردمي حفاظت از كارون بوديم اما امسال، غيبت اين تشكلهاي بزرگ كشاورزي و عدم حضور جامعه كشاورزان باعث شد تا كمپين حفاظت از كارون، جوش و خروش پارسال را نداشته و با تعداد اندكي از مردم تشكيل شود.

در حاليكه انتظار مي رفت خانه كشاورز، انجمن صنفي كشاورزان خوزستان و جامعه كشاورزي بعنوان ذينفعان اصلي در اين كمپين حضور داشته باشند ولي اين دو تشكل كشاورزي بدلايلي از اعلام فراخوان حضور كشاورزان جلوگيري كردند.

طي چند روز اخير، خانه كشاورز و انجمن صنفي كشاورزان خوزستان با انتقاد از رويكرد تبليغاتي و عوام فريبانه برخي سياسيون در زمينه انتقال آب كارون، اين رويكرد را به نوعي توهين به جامعه كه همانا هدف اصلي شان، حمايت از كارون است، دانسته و به همين دليل از اعلام فراخوان حضور كشاورزان در تجمع حفاظت از كارون خودداري كرده است.

خانه كشاورز و انجمن صنفي كشاورزان خوزستان معقتدند برگزاري كمپين حمایت از کارون، یک اعتراض کاملا منطقی و مدني در خصوص حفاظت از رود كارون است اما بايد هیچگونه رويكرد پوپوليستي سیاسی، در آن به چشم نخورد چرا كه سوء استفاده تبليغاتي برخي سياسيون از موضوع انتقال آب كارون باعث دور شدن مردم از هدف اصلي شان كه حفاظت از كارون و منابع آبي خوزستان است مي شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
کربلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
comment
0
0
comment درود بر خانه کشاورز و انجمن صنفی کشاورزان خوزستان
comment
سجاد
|
United States
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
comment
0
0
comment بنده به عنوان خانواده ای از کشاورزان در مراسم حضور داشتم
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
comment
0
0
comment اگر خانه کشاورز و حتی انجمن صنفی کشاورزان، فراخوان می دادند برای حضور کشاورزان مطمئن باشید هزاران کشاورز می آمدند در کمپین کارون
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار