شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
دکتر علی خدادادی برای عرض تسلیت در منازل خانواده‌های عزادار ایذه ای که در حادثه صاعقه زدگی اخیر چهار نفر از عزیزانشان را از دست داده بودند، حضور یافت و از آنان دلجویی کرد.
دکتر علی خدادادی برای عرض تسلیت در منازل خانواده‌های عزادار ایذه ای که در حادثه صاعقه زدگی اخیر چهار نفر از عزیزانشان را از دست داده بودند، حضور یافت و از آنان دلجویی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان که به همراه هیأتی به ایذه سفر کرده بود، با حضور در منازل حادثه دیدگان صاعقه های شدید ایذه، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان، از خداوند منان، غفران برای ازدست رفتگان و صبر جزیل برای خانواده های ایشان مسئلت نمود و گفت: با تأسف هنوز در جامعه ما حوادثی رخ می دهد که با اندکی توجه و آموزش می توان از اثرات مخرب و جبران ناپذیر آن ها کاست و شاهد این همه ناراحتی و نگرانی نبود.

خدادادی در حاشیه این دیدار با اشاره به مقوله مهم آمادگی در برابر حوادث و سوانح اظهار کرد: پیشگیری از وقوع حوادث و تلاش برای کاهش آثار بلایای طبیعی و انسان ساخت می تواند جامعه ما را به سمت رشد رهنمون سازد و به جامعه ای توسعه یافته تبدیل نماید که متأسفانه ما تا رسیدن به این نقطه، فاصله زیادی داریم و یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر در همین راستا، آموزش همگانی ایمنی در برابر حوادث است که علاوه بر جوامع شهری، روستاها و مناطق سخت گذر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

رییس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران خوزستان افزود: یکی دیگر از راهبردهایی که می تواند ما را در کاهش اثرات بلایا یاری کند، شناخت نقاط آسیب پذیر در استان است که تاکنون در برخی از مناطق انجام شده و می بایست جاهایی همانند منطقه ای که تحت اثر صاعقه قرار گرفت، نیز شناسایی شده و آموزش های لازم برای مردم آن مناطق نیز انجام گیرد و با توجه به تکرار این حادثه در سالهای اخیر  علاوه بر آموزش، باید مطالعه لازم در خصوص راهکارهای ایمن سازی محیط در این خصوص نیز صورت پذیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان این که آمادگی ذهنی و عملیاتی در برابر حوادث باید به عنوان یک اصل حیاتی در زندگی به شمار می آید، تصریح کرد: حوادث جز لاینفک زندگی ما هستند و در صورتی می توان از اثرات آن ها کاست که جامعه ای آماده داشته باشیم و یکی از اهداف تشکیل کانون های روستایی و عشایری در استان توسط جمعیت هلال احمر نیز همین مقوله مهم آمادگی است.

شایان ذکر است در حادثه صاعقه زدگی که چندی پیش در حومه شهرستان ایذه به وقوع پیوست، چهار نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند که به تبع آن 20 نفر نیز بی سرپرست شدند که این مهم، نیاز به توجه ویژه ای از طرف ارگانهای ذیربط نسبت به رسیدگی به این خانواده های داغدار را می طلبد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
comment
0
3
comment خدمت برادر زحمتکش جناب آقای دکتر خدادادی خسته نباشید عرض می کنم و از خداوند متعال برای ایشان توفیق روزافزون خواستارم. امید است که با آموزش های مداوم بتوان اطلاعات و اندوخته های جامعه را بالا برد تا ان شاء الله از تکرار همچو مواردی کاست.روح قربانیان این حادثه قرین شادی باد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار