اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
شرکت توزیع نیروی برق اهواز به منظور رضایتمندی مشترکین و در راستای دولت الکترونیک اقدام به راه‌اندازی سامانه 1521 کرده که از این پس شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه قبوض برق خود را پرداخت کنند.

یدالله حضرتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این‌باره گفت: پرداخت قبوض به‌صورت غیرحضوری با شماره تلفن چهار رقمی 1521 از جمله مهمترین اقدامات انجام شده این شرکت است.

وی درباره مزایای پرداخت قبوض برق بصورت غیرحضوری از طریق سامانه شماره تلفن چهار رقمی 1521 بیان داشت: شهروندان اهوازی می‌توانند بدون این‌که به بانک و یا پایانه‌های الکترونیک از طریق خودپرداز سطح شهر و یا اینترنت، به صورت کاملا آسان و رایگان اقدام به واریز قبض برق خود از طریق تلفن ثابت و یا تلفن همراه با شماره‌گیری 1521 می‌تواند اقدام نماید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح‌کرد: مزایای این طرح ابتدا عدم حضور در بانک و واریز قبض در کمترین زمان ممکن و کوتاهترین مسیر و همچنین تسریع در وصول اطلاعات قبوض پرداخت شده به شرکت است. در روش‌های حضوری و دستی امکان گم شدن ته‌سوش قبض و غیره وجود دارد اما به طریق غیرحضوری این امکان به صفر خواهد رسید و در سامانه الکترونیکی اطلاعات در همان لحظه اول ثبت و بعد از 24 ساعت به این شرکت ارسال می‌شود.

حضرتی اظهار داشت: سیستم پرداخت قبوض برق به صورت غیرحضوری علاوه بر اهواز در شهرستان باوی، حمیدیه و کارون فعال است و از کلیه مشترکین تقاضا می‌شود برای ورود بی‌واسطه اطلاعات قبض برق مصرفی خود سعی کنند قبض خود را به‌صورت غیرحضوری از طریق سامانه 1521 واریز کنند که این امر هم تسریع در پرداخت خواهد بود. همچنین باعث می‌‌شود که اطلاعات قبوض پرداختی سریعتر در اختیار این شرکت قرار گرفته و در پرونده مشترک ثبت و از بدهی ایشان کسر شود تا خدای ناکرده موجب قطع برق آن‌ها نشود.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد سامانه 1521، گفت: در این سامانه مشترکین طی تماس تلفنی با شماره‌گیری 1521، توسط تلفن ثابت شهری و یا تلفن همراه و تنها با داشتن کارت بانکی عضو شتاب از یکی از بانک‌های سراسر کشور و وارد‌کردن شناسه قبض، اولا موفق به استماع آخرین بدهی بهای برق خود شده و درصورت تمایل قادر خواهند بود با وارد کردن شماره کارت بانکی و سپس رمز دوم کارت خود به پرداخت مبلغ قبض اقدام نمایند. قابل ذکر است سامانه پس از اولین تماس، شماره تماس مشترک را ذخیره نموده و در دومین تماس مشترک با همان شماره تلفن، شناسه قبض به طور خودکار شناسایی خواهد شد و نیاز به ثبت مجدد شناسه قبض نخواهد بود. در صورت پرداخت قبض، شماره کارت نیز در صورت تمایل ذخیره شده و در تماس‌های بعدی نیاز به وارد کردن مجدد شماره کارت نیز نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود: در آینده‌ای نزدیک امکان اعلام بدهی قبض جدید صادر شده برای شماره تلفن‌هایی که یکبار با این سامانه ارتباط برقرار نموده باشند و یا اعلام وصول بهای برق پرداخت شده توسط مشترک و یا اطلاعیه بدهی پرداخت نشده در موعد مقرر و شمول قطع وسایر اطلاع رسانی‌های ضروری نیز فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است با سامانه 1521 مشترکین برق در هر نقطه از کشور که باشند می‌توانند قبض خود را دریافت نموده و در موعد مقرر بدهی خود را پرداخت نمایند و از مراجعه به سطح شهر و ایستادن در ترافیک و صف‌های طولانی بانکی و یا ایستادن در صف پایانه‌های خودپرداز الکترونیکی کاسته شده و به‌راحتی از منزل خود و یا با تلفن همراه اقدام به پرداخت و دریافت صورت‌حساب نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار