اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۷۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
سیروس رادکیا:
سالانه در بخش های مختلف ساخت و سازهای مسکونی در استان خوزستان افزون بر 5 هزار میلیارد تومان هزینه می شود، که می بایست در بحث طراحی، نظارت، انتخاب مجریان ذی صلاح و شناسنامه فنی ملکی بنحو مطلوب به ارایه خدمات پرداخت. این در حالی است که نقص در هر کدام از این موارد خروجی کار را نا مناسب می کند.
شوشان/ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با اشاره به اتفاقات اخیر در این سازمان مبنی بر انتخاب رییس هیات رییسه گفت: اینکه دوران ریاست قبل 2 ماه پیش از موعد برگزار شد، بواسطه نظر اعضای هیات رییسه بوده است.
سیروس رادکیا ادامه داد: اینکه شایعه شده که من مانع از تشکیل جلسات هیات رییسه شده ام کذب است، چراکه از میان 11 عضو عدم حضور من نمی تواند مانع از تشکیل جلسه شود، همچنین تشکیل جلسات با 8 نفر هم امکان پذیر است، این در حالی است که صورت جلسات را اگر مرور نماییم، در می یابیم که کلیه جلسات با حداکثر اعضا یعنی 10 نفر برگزار می شده است.
وی در پاسخ به دلیل برگزاری برکناری پیش از موعد ریاست قبل سازمان گفت: دلایل زیادی وجود داشت که اعضا دست به این اقدام بزنند، بعنوان مثال نامه هایی بود که مدت ها از عدم پاسخگویی آنها می گذشت و بلاتکلیف باقی مانده بودند. در این میان گزارش عملکرد قرائت شده توسط رییس هیات مدیره رضایت بخش نبود و مسایل و مواردی که مطرح شد موجب اعتراض بیشتر اعضا شد.
رادکیا افزود: عملکرد هیات مدیره، تعیین بودجه، عدم پاسخ گویی به سوالات مطروحه و نامه نگاری ها، عدم توجه مطلوب به رفاهیات و بیمه اعضا و عدم ساپورت و حمایت مناسب از مهندسین جملگی سبب اتفاقات اخیر شده اند.
وی با اشاره  به انتشار اخبار کذب در خصوص عدم صلاحیت بنده برای ریاست بدلیل غیبت 2 ساله در مجمع گفت: با توجه به اینکه برای تحصیل به مدت 2 سال به کشور مالزی سفر کرده بودم، همواره در جلسات تشکیل شده عضو علی البدل من حضور داشت، این در حالی است که هر چند وقت یکبار که به کشور بر می گشتم در جلسات نیز حضور پیدا می کردم. با این حال از ریاست وقت سازمان نیز درخواست کردم که اگر نبود من عملکرد سازمان را دچار لطمه می کند استعفا می دهم، در حالیکه طبق قانون می توانستم استعفا هم ندهم. که در نهایت با استعفای من موافقت نشد.
رادکیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعرفه مهندسی تحت پوشش این سازمان جهت نظارت و طراحی گفت: مطابق با استاندارد کشوری تعرفه ای ابلاغ شده که در استان خوزستان از این میزان کمتر دریافت می شود، این در حالی است که در برخی شهرهای استان که سطح درآمدی مردم پایین می باشد از تعرفه فعلی نیز کمتر دریافت می شود. این در حالی است که بنگاه های امکلاک برای یک معامله یک در صد از کل مبلغ را دریافت می کنند، اما مهندسین ناظر پس از 12 الی 18 ماه کار بر روی ساختمان 5/1 درصد دریافت می کنند.
وی یادآور شد: سالانه در بخش های مختلف ساخت و سازهای مسکونی در استان خوزستان افزون بر 5 هزار میلیارد تومان هزینه می شود، که می بایست در بحث طراحی، نظارت، انتخاب مجریان ذی صلاح و شناسنامه فنی ملکی بنحو مطلوب به ارایه خدمات پرداخت. این در حالی است که نقص در هر کدام از این موارد خروجی کار را نا مناسب می کند.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به لزوم هویت بخشی به ساختمان ها گفت: اگر اینگونه تصور کنیم که یک  فرد شناسنامه نداشته باشد، قطعا هیچ مشخصاتی از او نخواهیم داشت، بدان معنا که فرد در مجموع هویتی ندارد. بنابراین ساختمان ها نیز باید اینگونه باشند، که کلیه مشخصات سازه در آن قید شود تا هنگامیکه فرد جهت معامله آن اقدام می کند از کلیه مشخصات اعم  از فرد سازنده، مصالح بکار رفته و ... آگاهی کامل داشته باشد. بنابراین شناسنامه فنی ملکی ضروری و هویت بخشی به ساختمان هاست.
وی افزود: اینکه مشخصات یک ساختمان توسط بنگاه های املاک داده می شود، مطلوب نیست و باید واقعیت های هر ساختمان در شناسنامه آن درج شود.
رادکیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ناهمگونی ساختمان ها و تاثیر منفی در چهرره شهر گفت: متاسفانه در حال حاضر در استان خوزستان این هماهنگی در خصوص ارتفاع ساختمان ها، نوع معماری و استفاده از مصالح جهت نماکاری در شهره شهر تاثیر منفی گذاشته است، البته نظام مهندسی در این خصوص تاثیر مستقیم ندارد، چراکه هر شهر بر اساس طرح جامع و تفضیلی خود کارها را پیش می برد، اما راه و شهرسازی می تواند از طریق مشاورین ذی صلاح در این خصوص موثر واقع شود.
وی اضافه کرد: بزودی همایش های مختلفی از جانب سازمان نظام مهندسی خوزستان برگزار می شود که یکی از آنها با حضور شهرداران،اعضای شوراهای اسلامی شهرها، انبوه سازان و ... خواهد بود.
رادکیا با بیان اینکه نقش مهندسان ناظر در ساخت و سازها ارزایبی رعایت استانداردها می باشد، گفت: مهندسین ناظر مطابق با استانداردها ساخت و سازها را بررسی می کنند و در صورت اینکه هرگونه مغایرتی دیده شود به شهرداری گزارش لازم را ارایه می کند. بنابراین اگر مجری از مصالح نامناسب استفاده کند و یا گواهینامه کار نداشته باشد، مهندس ناظر از ادامه کار جلوگیری کرده و تا رفع نقایص موجود کار متوقف می  ماند.
وی در پایان با اشاره به واگذاری پروژه های نظارتی بر اساس پایه مهندسان گفت: هیچ گونه تبعیض و نگاه ویژه ای در این خصوص وجود ندارد، چراکه سوابق و گذراندن سطوح مختلف توسط مهندسان واگذاری پروژه ها را تعیین می کند و قطعا بر اساس ضوابط و قوانین مشخص شده این موضوع انجام می پذیرد.  

 وی خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی گفت: اگر انتخابات را آذر ماه برگزار می‌کردیم، عمر هیئت رئیسه دور سوم ده ماهه می‌شد، باید به این موضوع پاسخ دهید. رادکیا ادامه داد: ده نفر از هیئت مدیره در دوره تصدی آقای شیخ الاسلام مخالفش بودند، چطور می‌توانست با ده نفر مخالف کار کند؟!  رادکیا با بیان اینکه برای انتخاباتی که برگزار کردیم، نمایندگان مسکن و شهرسازی حضور داشتند، خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی گفت:  آقای دهقانی با ۳۵ سال عمر مدیریتی که دارید باید بدانید که وقتی نمایندگان سازمانت در جلسه حضور دارند چطور انتخابات را غیرقانونی اعلام می‌کنید؟ اگر انتخابات غیرقانونی بوده چرا نمایندگانت در جلسه شرکت کردند؟ زمانی که دعوتنامه را برایتان ارسال کردیم، پاسخ می‌دادید که" غیر قانونی است و در جلسه شما شرکت نمی‌کنیم"!   وی تصریح کرد: بنده  به عنوان رئیس سازمان اصلاً از هیچ مقامی حکم ندارم، از آقای دهقان هم حکمی ندارم که الآن بخواهد حکم بر کناری‌ام را صادر کند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۷
comment
comment
عضو سازمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
comment
1
3
comment آقاي دهقاني حكم بر كناري شما رو ندادند ... هيت ٣ نفره كه يكي از اعضاي آن وزير مسكن بوده در تاريخ ١٤ مهر حكم بركناري شما و ابقاء شيخ الاسلامي رو دادند ... ماده ١٢٢ قانون نظام مهندسي رو مطالعه و لطفا فرافكني نكنيد
comment
داریوش ب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
comment
2
3
comment آقای محترم پلیس ساختمان را فعال کنید مجتمع آپارتمانی ما بعد از دوسال چند سنگ پیشانی و نما و کف حیاط به علت عدم نظارت ناظر سقوط کرده اند تا بحال معجزه شده بچه و یا افراد آسیب جانی ندیده اند چندسال هست شکایت کرده ایم اما دریغ از نتیجه! گلستان هستیم ابتدا به ناظر گفتیم غیر از نیشخند ایشان کاری نکرد ظاهرا خیالش از نظام راحت است لطفا پرونده های امثال ما را به جریان بندازید وگرنه موضوع را رسانه ای می کنیم
comment
علي يزدان خواه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
comment
2
0
comment آقايون لطفا واقع بين باشين انتخاب باراي بالا بسيار خوب ودليل قاطع به تمايل به مراودات كاري بادكتر رادكيا ميباشد .انتخاب اصلح دردولت تدبيرواميد تبريك وآرزوي سلامتي وموفقيت رادارم.
comment
رادمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
comment
2
0
comment به نظر میرسد آقای ... با حمایت... از آقای ... نه تنها از عملکرد ...یکساله ایشان دفاع میکند... ..مگر نه چه دلیلی دارد که در یک سازمان مردمی غیر دولتی که با انتخابات داخلی به تصمیمی رسیده اند دخالت کند.
comment
عده ای از ساکنین شهر ملاثانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
comment
0
1
comment چرا سازمان نظام مهندسی استان در شهرستان باوی و در ملاثانی به افرادی بدون مجوز و حکم قانونی ، تحت عنوان نظام مهندسی اجازه فعالیت می دهد ؟ و آیا سازمان نظام مهندسی استان از این موضوع باخبر است؟
لطفا موضوع را پیگیری نمایید .
comment
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
comment
0
1
comment آقای رئیس شما به عنوان نایب رئیس اول کار می کردید و عملکرد رئیس قبلی بر عهده شما نیز می باشد . حمایت های بی دلیل شما از متخلفین ؟آبادانی و ماهشهری زبانزد است . لطفا از سازمان و پایمال کردن حقوق اعضا دست بردارید . با اینکار شما اکثر اعضا خواستار انحلال هیات مدیره می باشند . آقای دهقانی از حقوق اعضا دفاع کن و با جدیت پیگیر انحلال باش .
comment
مهندس حلاجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
comment
0
1
comment جناب ... مگر در میان 14 هزار مهندس کسی وجود نداشت که جنابعالی باید دوسال این سمت را داشته باشید و باهمان هم به مالزی بروید و دوسال درس بخوانید.گر اینطور است چرا اقای ... که میخواست برای درس خواندن به خارج برود مجبور به استعفا از سمت هیات مدیره شد؟
این یعنی تناقض!
یعنی یک اتفاقاتی در پشت صحنه وجود دارد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار