شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۲۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
معاون اول روحانی مطرح کرد:
طرح تصفیه خانه فاضلاب اهواز ، آبرسانی به شهرهای استان در قالب طرح الغدیر و نیز چگونگی اجرای طرح 550 هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان خوزستان از مهمترین مسایل و مشکلات استان است
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفت : مسایل و مشکلات اصلی استان خوزستان باید با اولویت بندی و به سرعت بررسی شده و برای حل و برطرف کردن آن راهکارهای اساسی تعریف شود.

 وی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان که در سالن  شهید رجایی استانداری خوزستان و با حضور وزیران جهاد کشاورزی و نیرو و نیز رییس سازمان حفاطت  محیط زیست کشور و نیز معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیرکشور  برگزار شد , افزود : استان خوزستان شاه کلید استانها و مایه حیات ایران اسلامی است و رسیدگی به مشکلات این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا , جهانگیری افزود: استان خوزستان دارای قابلیتها و پتانسیلهای بالایی در همه ابعاد است که مهمترین آنها مردم زحمت کش و خونگرم ، منابع نفت و گاز ، پتروشیمی و کشاورزی است که بر اقتصاد کشور تاثیر بالایی دارند.

معاون اول رییس جمهوری در خصوص مسایل و مشکلات استان خوزستان گفت : بحث کارون ومسائل مرتبط با آن از جمله آب شرب مردم که از طریق آن انجام می شود ، بحث پیشروی آب دریا در تالابها و نیز اروند که مشکلات محیط زیستی از جمله خشک شدن نخیلات استان را به همراه داشته است و مسایل مربوط به نیشکر استان از مهمترین مواردی است که باید بررسی و راهکارهای مناسب برای حل آن ارائه شود.

وی از اعضای شورای برنامه ریزی و نیز وزرای یاد شده و معاونانشان خواست با تمرکز بر روی این موارد و سایر مسایل استان تا فردا پنجشنبه که بازدیدها انجام می شود راهکارهای نهایی را ارائه دهند.

جهانگیری تاکید کرد باید با توجه به منابع موجود مالی کشور پیشنهاداتی را برای حل مسایل حساس استان ارائه کرد که امکان آن شدنی باشد هر چند استان خوزستان پتانسیلهای بالایی در همه ابعاد دارد اما باید برنامه هایی ارائه کرد که در کوتاهترین زمان ممکن انجام شده تا نفع آن به مردم و منطقه برسد.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد : البته مسایل و مشکلات اساسی استان خوزستان بزودی با حضور استاندار خوزستان در هیات دولت نیز مطرح و رسیدگی به آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت : به نظر می رسد طرح تصفیه خانه فاضلاب اهواز ، آبرسانی به شهرهای استان در قالب طرح الغدیر و نیز چگونگی اجرای طرح 550 هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان خوزستان از مهمترین مسایل و مشکلات استان باشد که نیاز است در اسرع وقت در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیری روز چهارشنبه به منظور انجام یک سفر دو روزه به استان خوزستان سفر کرده تا مسایل و مشکلات این استان را از نزدیک بررسی کرده و تصمیمات نهایی را در مور آن اتخاذ نماد.

معاون اول رییس جمهوری روز چهارشنبه پس از ورود به اهواز به بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در اهواز رفت و در انجا به بیان سخنرانی پرداخت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
0
comment در مورد طرح انتقال اب کارون احیانا چیزی نگفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
comment
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
0
comment ما مردم خوزستان (( کارو ن پر اب،هوای پاک و اشتغال پایدار )) میخواهیم...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار