اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
رییس اداره تحقیق و توسعه آموزش مردمی و اطلاع رسانی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:
نویسنده: حسین عبدالعزیزی
رییس اداره تحقیق و توسعه آموزش مردمی و اطلاع رسانی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: شهروندان خوزستانی می توانند سوالات خود را در زمینه اطلاعات دارویی و موارد مسمومیت را با کارشناسان مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم به شماره تلفن 1490 درمیان بگذارند.
دکتر فریده یونسی با بیان اینکه شهروندان خوزستانی می توانند سوالات خود را در زمینه های مختلفی همچون نحوه نگهداری و مصرف صحیح داروها، تداخل مصرف همزمان داروها با هم و با مواد غذایی، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها،سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی با 1490 در میان بگذارند.
وی در ادامه تصریح کرد: برای كاهش احتمال بروز مسموميت با گاز منوكسيد كربن (كه بي رنگ، بي بو و شديدا" سمي است) بايد يك سيستم تهويه هوا در محيط باشد.همچنین برای اطمینان از استاندارد بودن وسایل گرمایشی (بخاری نفتی و گازی)، آبگرم کن و پکیج دیواری، دائما" از سلامت عملکرد آنها اطمينان حاصل کنید.
رییس اداره تحقیق و توسعه آموزش مردمی و اطلاع رسانی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار کرد: هيچ گاه در داخل اتومبيل با موتور روشن در مدت هر چند كوتاه، نخوابيد. اين كار باعث بروز مسموميت كشنده با منوكسيد كربن خواهد شد. 
یونسی در ادامه خاطرنشان کرد: چنانچه در يك محيط بسته و داراي بخاري نفتي يا گازي حالت تهوع، سرگيجه و خواب آلودگي داشتيد، سريعاً بقيه را در جريان بگذاريد و اگر مشكوك به مسموميت با منوكسيد كربن هستيد محيط را ترك كنيد.
وی افزود: هر شخصي كه با گاز منوكسيد كربن در تماس بوده و داراي علايم فوق باشد می بایست فوراً توسط پزشك معاينه شود. نوزادان و افراد مسن، زنان حامله، افرادي كه داراي ناراحتي هاي قلبي عروقي هستند چنانچه با اين گاز در تماس باشند حتي در صورت نداشتن علامت حتماً بايد توسط پزشك معاينه شوند.
یونسی همچنین گفت: غذاهاي مسموم كننده ممكن است بو يا مزه ناخوشايندي نداشته باشند. با وجوديكه اكثر مسموميت هاي غذايي معمولاً ظرف 24 ساعت برطرف مي شود، اما برخی از آنها همچون مسمومیت با غذای کنسروی مي توانند كشنده باشد.
رییس اداره تحقیق و توسعه آموزش مردمی و اطلاع رسانی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه تصریح کرد: مسمومیت و مرگ ناشی از بوتولیسم، در اثر غذا و کنسرو آلوده بروز می کند و بسیار کشنده است. بیمار مبتلا سریعاً باید به یک مرکز درمانی مجهز، برای تزریق داروی ضد سم منتقل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار