اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
به طور حتم هر کدام از شما  که در اهواز زندگی می کنید یک بار گذرتان به خیابان ایدون در کوی کیانپارس خورده است؛ خیابانی با عرض حدودا10 متر و طولی حد فاصل فلکه دوم تا خیابان 20 کیانپارس ، خیابانی که در یک زمانی ساختمان های یک یا نهایت دو طبقه در آن خود نمایی می کرد و پیش بینی حجم، گنجایش و زیر ساخت های شهری آن تا همین حد و اندازه بوده، گذر زمان و نیاز جامعه باعث شد که این خیابان بافت قبلی خود را از دست داده و آپارتمان های چندین طبقه یکی پس از دیگری قارچ گونه در این منطقه و دیگر مناطق کیانپارس رشد نمایند و چهره شهر را دگرگون و به اصطلاح مدرن نشان دهند، این دگرگونی و رشد چنان سرعتی به خود گرفت که زندگی روزمره مردم منطقه را مختل کرده نمود و آسایش آنان را از بین برد ه است.
در کوی کیانپارس در حال حاضر آپارتمان های مسکونی تا متری 5 میلیون هم خریدو فروش می شوند ، اینکه این منطقه رشد کرده و پول ساخت و ساز آن هم توی جیب یک عده ای رفته خود جای بحث دارد ، اما این رشد و ساخت و ساز بی رویه به چه قیمتی ؟ مگر نه اینکه طبق قانون شهرسازی برای توسعه می بایست ابتدا زیر ساخت های شهری همچون ، سیستم فاضلاب ، آب ، شبکه سراسری برق ، مخابرات و گاز رسانی و ... بسط و گسترش داده شود، همه این موارد جزو اصول شهر سازی است.
حال مبلمان شهری و زیباسازی شکل و ظاهری شهر بماند که هر کدام از آقایان بر اساس سلیقه شخصی نمای ساختمان را می سازند ، خیابان ایدون و همه کوی کیانپارس متاسفانه به یک کارگاه بزرگ ساختمان سازی تبدیل شده  و آسایش ساکنان منطقه را بر هم زده  و سود هنگفتی را نصیب یک عده محدودی نموده که  متاسفانه شهرداری را هم می باید به این مجموعه بزرگ اضافه کرد.
به گفته مسئولین محترم شهرداری و بر اساس آمار و ارقام شهرداری منطقه دو، کیانپارس یکی از پردرآمدترین شهرداری های مناطق چند گانه اهواز می باشد که متاسفانه هیچ خدماتی به این قسمت از شهر داده نمی شود و وقتی وارد خیابان های کیانپارس می شوید جداول فرسودهِ ناهمگونی را مشاهده می کنید که هیچ وقت رنگ و نمایی را به خود ندیده اند. آسفالت خیابان ها هم که دائماً مورد تجاوز کمپرسورهای بساز - بفروش ها قرار می گیرد و بعد از ترمیم دچار پستی و بلندی می شود. آب های روان فاضلاب هم که بدلیل مشکل دفع فاضلاب در خیابان های به اصطلاح بالا شهر جاری است که تهدیدی جدی برای بیماری های واگیر دار و پوستی به شمار می رود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
comment
0
0
comment هر چقدر می خواهند بسازند و بفروشند.ما که از اهواز خوشمان نمی اید و شهر زیبایمان [...] را با هیچ جا عوض نمی کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار