شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰

عامری گلستان که هم رييس هيات فوتبال استان است و هم معاون استاندار گفت با بيان اين‌كه فوتبال خوزستان در حال رشد است، جنگ را عامل توقف رشد فزاينده اين رشته در استان دانست.

اسماعيل ‌عامري‌گلستان  گفت: نه تنها در فوتبال، بلكه توسعه در هر زمينه‌اي بستگي به اين دارد كه تا چه حدي زيرساخت‌ها آماده باشد و چقدر به آموزش اعتقاد داشته باشيم و آن را ملاك عمل قرار دهيم. تخصص من در برنامه‌ريزي است و طبيعتا برنامه‌اي كه در زمان انتخاب رييس هيات فوتبال خوزستان ارايه دادم در وهله اول آموزش رده سني شش تا 12 سال و سپس تا 16 سال بوده است. شش ساله‌ها شامل مدارس فوتبال هستند كه بايد برپا شوند و اين كار بخش خصوصي است. ما بايد بخش خصوصي را براي تشكيل مدارس فوتبال حمايت كنيم و به تعداد زيادي از مدارس فوتبال مجوز داده‌ايم.

رييس هيات فوتبال خوزستان افزود: از موارد ديگري كه مورد توجه هيات فوتبال قرار دارد و به شدت پيگير آن هستم، تهيه يك زمين مناسب به طور اختصاصي براي بانوان است. زيرا ما يك كشور اسلامي هستيم و بايد شرايطي وجود داشته باشد كه بانوان بتوانند بدون دغدغه خاطر، در زمين چمن بازي كنند. به دنبال اين مساله هستيم و اطمينان مي‌دهم كه امسال بتوانيم اين زمين را فراهم كنيم. مكان‌هاي مختلفي را نيز براي احداث زمين بررسي كرده‌ايم. البته سالن يا در موارد استثنايي زمين در اختيار بانوان قرار مي‌دهيم ولي وجود يك زمين چمن طبيعي كه به طور دائم براي بانوان باشد و آقايان وارد آن نشوند، لازم است و ما امكانات لازم براي اين‌كه بانوان بتوانند بدون دغدغه‌ي خاطر فعاليت كنند را‌ فراهم مي‌كنيم.

وي تصريح‌ كرد : اين زمين چمن بانوان در اهواز فراهم مي‌شود زيرا فعاليت بانوان محدود است. در حال حاضر فوتبال بانوان فعال است ولي نه به گونه‌اي كه مورد انتظار ماست. بانوان چون زمين چمن در اختيار ندارند فعلا مجبورند در داخل سالن تمرين كنند. ما در استان تيم فوتبال بانوان نداريم ولي اين به اين مفهوم نيست كه بازيكن روي چمن نداشته باشيم.

عامري‌گلستان افزود : در حال حاضر نيز به نظر من فوتبال خوزستان خوب و در حال رشد است اما تفاوتي كه وجود دارد اين است كه در ساير استان‌ها وضعيت مثل سابق نيست و فوتبال فقط در انحصار تهران و خوزستان نيست. زيرا اين ورزش حرفه‌اي شده است. بازيكن جايي توپ مي‌زند كه پرداخت بيشتري وجود داشته باشد. در تمام دنيا نيز در گذشته اين وضعيت وجود داشته است و تيم‌هاي عربي از قبل مقابل ايران بازنده بودند ولي امروز فوتبال علمي شده است. اين كشورها از مربيان نام‌آور دنيا ‌استفاده كرده و امكانات زيربنايي نيز به وجود آورده‌اند.

اين‌ها موجب پيشرفت فوتبال آن‌ها شده است. اعتقاد دارم كه در حال حاضر خوزستان يكي از قطب‌هاي اصلي فوتبال ايران است. زيرا بازيكنان خوزستاني در تيم‌هاي ‌ملي حضور دارند. شايد اگر اين توقف هشت ساله وجود نداشت، فوتبال خوزستان در رده ‌بالاتري قرار داشت و زيربناها نيز مجهزتر بود.

رييس هيات فوتبال خوزستان‌ در پاسخ به اين سوال كه آيا از وضعيت دلالي در فوتبال استان مطلع هستيد؟ اظهارداشت: مطلع هستم ولي از اين‌كه چه كسي اين كار را انجام مي‌دهد، بي‌اطلاعم. مسايل اخلاقي براي ما مهم است و مثل صداقت در كار، در فوتبال نيز بايد صداقت وجود داشته باشد. دلالي كار زشت و كثيفي است و بايد جلوي آن گرفته شود. در چارچوب كار خودم تلاش مي‌كنم اين كار انجام نشود ولي اين مساله در خارج از چارچوب فدراسيون و هيات انجام مي‌شود و مقابله با آن كار من نيست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار