شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹

 

شوشان: نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات کشور گفت: نگاه به مطبوعات باید با رویکرد اقتصادی باشد. دکتر حسین انتظامی در جریان بازدید از دانشکده خبر اهواز در جمع دانشجویان گفت: نگاه به مطبوعات با آن چیزی که در دانشگاه ها تدریس می شود کاملا متفاوت است. متولیان مطبوعات در کنار شناختن رقبای خود باید به موضوع شرایط تولید و چگونگی بازاریابی توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی مطبوعات در کنار مباحث سیاسی و یارانه مطبوعات، عدم شناخت و درک مناسب از مقوله اقتصاد در مطبوعات است. روزنامه نگاران با افزایش سطح دانش و کسب مهارت های رایج موجود در رسانه های مطرح دنیا نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی خود گام بردارند.

مدیرمسئول سابق روزنامه همشهری و جام جم با اشاره به اینکه آموزش و تخصص برای روزنامه نگاران یک ایده آل است افزود: البته افرادی هم هستند که در رشته روزنامه نگاری تحصیل کرده اند اما جذب بازار کار نشده اند و این در حالی است که بسیاری از موفق ترین روزنامه نگاران، هیچ گونه تحصیلات آکادمیکی نداشته اند.

انتظامی در خصوص امنیت شغلی روزنامه نگاران نیز با بیان اینکه موافق امنیت شغلی نیستم گفت: روزنامه نگار بجای اینکه بدنبال امنیت شغلی باشد باید دنبال امنیت حرفه ای باشد. فعالیت روزنامه نگار باید به گونه ای باشد که همواره سیستم به او نیازمند باشد و اگر سیستم به فرد وابسته شد قطعا برای آن روزنامه نگار امنیت شغلی ایجاد خواهد شد. در واقع روزنامه نگار با دانش و توانمندی های اقتصادی و تخصصی خود، سیستم را به خود وابسته کرده است.

نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات کشور در بخشی دیگر با اشاره به روند سردبیر و دبیر سرویس شدن در مطبوعات گفت: در کشورهایی که صاحب رسانه های قدرتمند هستند همواره روزنامه نگاران با تسلط کامل بر آئین نامه ها و متون اخلاقی سعی می کنند مدارج عالی را پله پله کسب کنند و این در حالی است که در کشور ایران چنین شرایطی حاکم نیست و خبرنگار آن طور که باید و شاید به حوزه تخصصی خود اشراف ندارد.

مولف کتاب مدیریت رسانه با تاکید بر تصویب قانون نظام صنفی برای ساماندهی روزنامه نگاران کشور گفت: متاسفانه خبرنگاران فاقد صنف مستقلی برای خود هستند. در سامانه اطلاعات خبرنگاران کشور اعلام شده که 15 هزار خبرنگار تخصصی داریم و این در حالی است که بسیاری از خبرنگاران مشهور و باسابقه عضو این سامانه نیستند و این بیانگر این است که پالایش مناسبی بین خبرنگاران انجام نشده است.

انتظامی در بخشی دیگر داشتن وبلاگ شخصی، دریافت هدیه از سوی خبرنگار و همچنین حضور یک روزنامه نگار در چند نشریه را از سوی برخی روزنامه نگاران نامطلوب دانست.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار