شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
عضو شورای اسلامی شهر اهواز پرداخت بدهی 120 میلیارد ریالی شهرداری اهواز به کتابخانه های عمومی این شهرستان را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، مریم ابریشم کار در نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با وجود پرداختی های ماه های اخیر، شهرداری اهواز هنوز 120 میلیارد ریال به کتابخانه های عمومی اهواز بدهکار است که لازم است برای تجهیز و توسعه کتابخانه ها هر چه زودتر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شماره حساب پرداخت به کتابخانه ها باید اصلاح شود، افزود: این پول اکنون به حساب اداره کل کتابخانه های خوزستان می رود و احتمالا مبالغی از آن در خارج از اهواز هزینه می شود، در حالی که باید به کتابخانه های اهواز اختصاص یابد.

*تعامل در عزل و نصب

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستورکار این جلسه گفت: شهردار اهواز در عزل و نصب ها با شورا تعامل کند.

علی ناصری با انتقاد از قانون شوراها اظهار کرد: شورا با وجود داشتن حق نظارت اما نمی تواند در عزل و نصب مدیران شهرداری دخالت کند این در حالیست که یکی از انتقادات اصلی شورا بابت عزل و نصب های شهردار اهواز است.

وی افزود: باید به شورای عالی استان ها طرحی مبنی بر گرفتن حق نظارت بر عزل و نصب ها ارایه شود و تا آن موقع بهتر است که شهردار اهواز بر سر عزل و نصب ها با شورا به تعامل برسد.

ناصری، با بیان اینکه حل مشکل فساد در شهرداری در یک سال امکانپذیر نیست، یکی از موارد مفسده آمیز در شهرداری را واحد املاک عنوان کرد و گفت: در صورت اجرای ممیزی املاک از سوی شهرداری می توان از این مساله جلوگیری کرد.

وی با اشاره به جلسه غیرعلنی اعضای شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: این جلسه شهردار را به تکاپو واداشته به طوری که شهردار برای معاونان و مدیران سازمان ها خط و نشان کشیده است. 

* پلیس فتا پیگیری کند

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه جلسه پیگیری اتهام زنی به اعضای شورای شهر در شبکه های اجتماعی را خواستار شد.

زیبا صالح پور افزود: به عنوان عضو این شورا از حق شکایت خود گذشت نمی کنم و این مساله را پیگیری خواهم کرد.

وی گفت: قرار بود شهرداری اهواز از طریق پلیس متخلفان را شناسایی کند اما هنوز اقدامی نشده ، که در این صورت شورای شهر باید نسبت به شکایت اقدام کند.

صالح پور همچنین با بیان اینکه نبود توفیق در جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی در اهواز ارتباطی با تبدیل معاونت سرمایه گذاری به سازمان ندارد، افزود: شهرهای مشهد و تبریز با وجود نداشتن سازمان سرمایه گذاری موفق بوده اند بنابراین باید رویکرد نسبت به سرمایه گذاری تغییر کند.

* بهانه تراشی، ممنوع

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور کار جلسه، گفت: نظارت بر واحدهای اجراییات باید به شهرداری های منطقه واگذار شود.

هوشنگ شیرمردی با اشاره به اینکه هم اکنون واحد اجراییات شهرداری زیرنظر معاونت خدمات شهری فعالیت می کند و از مدیران مناطق حرف شنوی ندارد، افزود: در صورت واگذاری نظارت به مدیران مناطق آنها ملزم به پاسخگویی در مقابل تخلفات زمین خواری و ساخت و ساز غیرمجاز می شوند و دیگر بهانه ای در این زمینه نخواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به درگذشت کارگر پتروشیمی مارون اظهار کرد: جریان حادثه شهرام محمدی کارگر ایذه ای پتروشیمی و فداکاری او برای نجات سایر کارکنان در شبکه های اجتماعی منتشر شده اما صدا و سیما از تهیه و پخش گزارش خودداری کرده است.

آذر زمان پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه، مشارکت شهرداری به عنوان پلیس امنیت و امر به معروف و نهی از منکر را در مقابله با بدحجابی خواستار شد.

وی با اشاره به 21 تیر روز حجاب اظهار کرد: هم اکنون کارکنان شهرداری در برخی از شهرها در بوستان ها حضور دارند و با رفتار محترمانه با افرادی که حجاب مناسبی ندارند برخورد می کنند.

وی افزود: از وضعیت حجاب در سطح شهر اهواز راضی نیستم و لازم است شهرداری به عنوان یک اقدام فرهنگی به این مساله ورود کند.

زمانپور همچنین پیشنهاد کرد تا برای بزرگداشت یاد شهرام محمدی کارگر ایذه ای که در انفجار پتروشیمی مارون جان باخت، یک خیابان در اهواز به نام وی نامگذاری شود.

به گزارش ایرنا، نود و ششمین شورای اسلامی شهر اهواز با حضور همه 21 عضو در سرسرای اجتماعات شورا تشکیل شد.

علی ناصری، هوشنگ شیرمردی و سید محمدجواد رضوی ناطقان پیش از دستور کار جلسه بودند که رضوی وقت سخنرانی خود را به ناصری و شیرمردی نیز بخشی از وقت قانونی خود را به آذر زمان پور اختصاص داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار