شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۰۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان:
محمدیان یادآور شد: از سال گذشته تاکنون ۹۹ واحد صنعتی را افتتاح کردیم که فرصت اشتغال برای هزار و ۳۷۱ نفر را فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: با فعال كردن دوباره ۵۵ واحد صنعتی راکد در این استان برای ۳۵۰ نفر نيز فرصت اشتغالزایی ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: با فعال كردن دوباره ۵۵ واحد صنعتی راکد در این استان برای ۳۵۰ نفر نيز فرصت اشتغالزایی ایجاد شد.

 اخلاق محمدیان در نشست خبری اظهار کرد: در دهه ۱۳۴۱ تا ۴۵ نظام برنامه ریزی کشور به صورت پنج ساله تصویب شده و از سازمان های بین المللی برای اعزام کارشناس به منظور تعیین اولین نقطه صنعتی ایران تقاضای همکاری کردند. بعد از بررسی های متفاوت از بین ۱۸ شهر نهایی به اهواز رسیده و در نهایت از ۱۰ نقطه تعیین شده در این شهر به نقطه چهارشیر رسیده و اولین نقطه صنعتی ایران با ۲۰ هکتار را تأسیس کردند. البته این نقطه در گذشته جزو حاشیه شهر اهواز بوده است.

وی عنوان کرد:‌ اولین نقطه صنعتی کشور در ابتدا ۲۳ واحد داشته و زمین ها در متراژ ۴۰۰، ۸۰۰ و یک هزار و ۲۰۰ متر واگذار می شد. واحدهای صنعتی در آن زمان به ازای اجاره هر ماه ی ریال پرداخت می کردند. انتخاب اهواز به عنوان پایلوت برای راه اندازی و تأسیس اولین نقطه صنعتی کشور به دلیل مزیت هایی چون راه آهن، بنادر، اسکله ها و فرودگاه بود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تصریح کرد: در دهه ۶۰ بحث شهرک های صنعتی تصویب و بخشنامه تأسیس شرکت شهرک های صنعتی در کشور ابلاغ شد ولی چون خوزستان درگیر جنگ بود از دهه ۷۰ شروع به کار کرد. در حال حاضر با وجود آن عقب ماندگی ۱۰ ساله ولی حدود ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان داریم.

محمدیان ادامه داد:‌هفت هزار هکتار زمین صنعتی در ۵۰ شهرک مختلف استان آماده واگذاری بوده و این زمین ها دارای زیرساخت های مناسب احداث واحد صنعتی هستند. در حال حاضر وظیفه اصلی خود را آماده سازی زیرساخت ها به نحوی که سرمایه گذاران هیچ دغدغه ای برای استقرار نداشته باشند، می دانیم. البته وضعیت زیرساخت در شهرک های مختلف استان مطلوب است.

وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون ۹۹ واحد صنعتی را افتتاح کردیم که فرصت اشتغال برای هزار و ۳۷۱ نفر را فراهم کرده است. همچنین با فعال كردن دوباره ۵۵ واحد صنعتی راکد در این استان برای ۳۵۰ نفر نيز فرصت اشتغالزایی ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تأکید کرد: گرامیداشت ۲۱ مرداد (روز حمایت از صنایع کوچک) گامی در حمایت از منابع کوچک است که این حمایت باید به صورت همه جانبه توسط دولت و حتی مردم انجام شود.

محمدیان اضافه کرد: بانک های خوزستان از نظر میزان جذب سپرده در کشور بعد از تهران، اصفهان، خراسان رضوی و فارس در جایگاه پنجم کشور قرار دارند اما متاسفانه نسبت اعطای میزان تسهیلات پرداختی به سپرده ها از سوی بانک های استان در مقایسه با سایر استان های کشور بسیار پایین است و این استان را در جایگاه آخر قرار داده است.

وی در پایان گفت: دو هفته پیش جلسه ای با دانشگاه شهید چمران به منظور راه اندازی کلینک صنعت با هدف مشاوره صنعتی و تبادل تجربیات بخش خصوصی برگزار کردیم. تنها اختلاف موجود در ارتباط با دریافت هزینه اساتید به دلیل نداشتن اعتبارات بود. در صورت امکان راه اندازی این کلینیک را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
محمد لیموچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
comment
0
0
comment جناب اخلاق محمدیان،خواهشا آمار واقعی بده
شوشان این نوشته رو انتشار بده و رسالت خبری خودت رو انجام بده شما که مسئول روابط عمومی آقای اخلاق محمدیان نیستید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
comment
0
0
comment شرکت صنعتی بافور فعال شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار