شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: سالن تئاتر اهواز که در کنار موزه هنرهای معاصر اهواز واقع شده باید به‌سرعت ساخته و راه‌اندازی شود.
استاندار خوزستان گفت: سالن تئاتر اهواز که در کنار موزه هنرهای معاصر اهواز واقع شده باید به‌سرعت ساخته و راه‌اندازی شود.

عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه با پیشکسوتان تئاتر خوزستان خطاب به اهالی تئاتر گفت: در حال حاضر باید تا حدودی همدیگر را تحمل کنیم چون در بدترین شرایط مالی کشور فعالیت می‌کنید.

وی افزود: نگاه به بخش هنر نباید سطحی، نمایشی و بهره گرفتن از ژست باشد. البته در هنر به دنبال اهمیت دادن و ارزش نهادن به هر آنچه مطلوب جامعه است، هستیم. در حقیقت هرچیزی که انتقال دهنده خوبی‌ها و پاکی‌ها باشد برای ما ارزشمند است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: هر چیزی که مطلوب مردم باشد از مداحی تا آن‌کسی که در قالب موسیقی، صوتی دارد و امیدی برای مردم ایجاد می‌کند همه قابل احترام و ارزش‌گذاری هستند.

وی عنوان کرد: برخی مواقع شاید یک بازیگر تلویزیون و یا سینما ایراداتی در راه رفتن و غیره داشته باشند ولی کارگردان به خاطر چهره‌اش به او کار بدهد اما در تئاتر همه‌چیز از جمله قد، قامت و بیان عیان است.

مقتدایی با تاکید بر لزوم افزایش آستانه تحمل و ظرفیت‌ها گفت: سعی بر این است تا مشکلات موجود در تئاتر حل شود ولی اولین کار در دست اقدام، راه‌اندازی سالن نمایش تئاتر اهواز (جنب موزه هنرهای معاصر اهواز) است. برای راه‌اندازی این سالن باید با شهرداری جلسات لازم برگزار شده و نتیجه نهایی نیز اعلام شود ولی قطعاً این پروژه باید انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم انجام هماهنگی‌های لازم به‌منظور اعمال نشدن سلایق شخصی ادامه داد:‌ مدیرکل ارشاد باید با مدیرکل صداوسیما جلسه‌ای را تشکیل بدهد تا صداوسیما ضبط و پوشش لازم برنامه‌های تئاتر استان را داشته باشد.

خرید ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌های تئاتر

استاندار خوزستان یادآور شد: باید برای هر تئاتری که در استان تولید شود حداکثر ۵۰ درصد از صندلی‌ها را به‌عنوان ترویج فرهنگ و هنر از قبل خریداری کنیم. خرید بلیت‌ها را الزام می‌کنیم تا بسیاری از نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌ها خانواده‌های خود را به تماشای تئاتر ببرند.

مقتدایی اضافه کرد:‌ هنرمندان تئاتر می‌توانند به موضوعات فرهنگ شهروندی، ‌ آموزش‌وپرورش، زنان خودسرپرست، فرزندان طلاق، خشونت و سایر مسائل موجود در جامعه بپردازند. همواره بخشی از تئاترها تأثیرگذاری بسیار خوبی در جامعه داشته است.

وی تأکید کرد:‌ برخی از کارهای تئاتر، مطلوب و مورد استقبال جشنواره‌ها قرار می‌گیرند ولی برخی نیز برای مردم مطلوب خواهند شد؛ بنابراین یک سری از تولیدات باید در زمینه مسائل اجتماعی نامبرده تهیه شوند.

استاندار خوزستان گفت: حتی می‌توان برای مثلاً ۶۳ هزار معلم بلیت رایگان تئاتر دریافت کرده و آنها را الزام به رفتن کنیم. اگر تئاتر به نمایش گذاشته شده از مسائل اجتماعی تهیه‌شده باشد آن وقت معلمان می‌توانند نکات لازم را دریافت کرده و حتی در تعلیم و تربیت از آن بهره بگیرند.

مقتدایی تصریح کرد:‌ گاهی وقت‌ها باید به جنبه اقتصادی یک حوزه هم توجه داشت بنابراین حتی در تئاتر هم باید به‌تمامی جنبه‌ها توجه کرد. همچنین بازاریابی هنر را برای تولید و رفع نیازهای هنرمندان باید در دستور کار قرار داد.

استاندار خوزستان بیان کرد:‌ در ایام نوروز و قبل از مهرماه، می‌توان تئاترهای خیابانی را برای ایجاد انگیزه کارهای خیرخواهانه بین مردم به نمایش گذاشت. اداره کل امور اجتماعی استانداری، بهزیستی و کمیته امداد نیز می‌توانند متولی برگزاری این تئاترها باشند. البته پول برای هنرمند تأمین می‌شود ولی با چنین اجراهایی قصد داریم تا خانواده‌ها به فکر کودکانی که لباس و یا حتی نانی برای خوردن ندارند هم باشند.

وی یادآور شد: بحث پرداخت نیم درصد سهم فرهنگی از سوی شهرداری در شهرهای کوچک استان را هم حل خواهیم کرد. ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات آموزش‌وپرورش استان وصول‌شده و حتی کار به مسدود کردن حساب برخی‌ها رسید. در نهایت خیلی‌ها نیز برای پرداخت بدهی‌های خود را قسط‌بندی کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار