شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: در تابستان امسال تعداد 2253 پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌های استان خوزستان صادر شده است.

سید لطف اله هاشمی با اعلام اين خبر اظهار کرد: تعداد پروانه های صادر شده توسط شهرداری های استان و کشور در تابستان سال 1394 نسبت به بهار 1394 حدود14,6 درصد و نسبت به تابستان سال ماقبل،12,1 درصد کاهش نشان می دهد.

وي افزود: 78,6 درصد از پروانه های صادر شده از شهرداری های استان خوزستان، مربوط به احداث ساختمان و21,4 درصد مربوط به افزایش بنا بوده است.

هاشمي تصريح كرد: طرح جمع آوري اطلاعات پروانه هاي ساختمانی صادر شده توسط شهرداريهاي کشور با هدف تعیین میزان ساخت و ساز ساختمان در نقاط شهري کشور و نیز تعیین برخی مشخصات آن ها توسط معاونت های آمار و اطلاعات سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها اجرا مي شود و پس از پردازش، نتایج در اختیار برنامه ریزان شهری در بخش ساختمان قرار می گیرد.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان یادآور شد: مساحت زیربنای تعیین‌شده در پروانه‌های ساختمانی صادره از سوی شهرداری‌های استان بالغ بر 802 هزار مترمربع بوده است که نسبت به تابستان سال قبل، 22,2 درصد و نسبت به فصل قبل 2,8 درصد کاهش نشان می دهند.

هاشمی بیان کرد: مساحت زیربنای تعیین‌شده در پروانه‌های ساختمانی صادره از سوی شهرداری‌های کشور در تابستان 1394 نسبت به فصل مشابه سال قبل و نیز فصل قبل به ترتیب بیانگر 2,5 درصد و 5,6 درصد کاهش می باشد.

وی گفت: تعداد واحد مسكونی پيش‌‌بينی شده در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در تابستان 1394 بالغ بر 4558 واحد بوده است كه نسبت به فصل مشابه سال قبل ،12,1 درصد و نسبت به فصل قبل، 10,1 درصد کاهش داشته است. در نقاط شهری کشور نيز میزان این تغییرات به ترتیب0,3 درصد افزایش و 8,1 درصد کاهش همراه بوده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: کاهش مساحت زیربنای تعیین‌شده و واحد مسكونی پيش‌‌بينی شده،  نشانگر کاهش شدید روند ساخت و ساز در استان می باشد که اين مساله کاهش تقاضای مصالح ساختمانی و در نتیجه تأثیر منفی در تولید آنها و کاهش تقاضا برای نیروی انسانی و تشدید بیکاری را درپی دارد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار