شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰

 

مهندس امیلی معاونت کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبیدر نشست خبري كه در شركت توسعه و نيشكر و صنايع جانبي در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگارانگفت : در سال زراعي گذشته 90-91 که در واقع سال زراعي از اول مهرماه و تا پايان شهريور ماه سال آينده محسوب مي شود. ما موفق شديم سه میلیون و هفتصد هزار تن نيشكر در مجموع كشت و صنعت ها، توليد كنيم. و حدود 360 هزار تن شكر.

وی افزود: با توجه به شرايط سختي كه در دوره هاي قبلي طي كرديم و نياز روحيه شاداب و پرانرژي پرسنل كه با اين روحيه وارد سال زراعي شويم.

معاونت کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود : در شركت، نيروي انساني يكي از سرمايه هاي اساسي مي باشد اين امر باعث توليد پايدار مي شود اگر ما بتوانيم توليد پايدار داشته باشيم به طبع اشتغال پايدار را خواهيم داشت و امنيت خاطري براي مجموعه مي توانيم داشته باشيم.

وی ادامه داد : البته ما براي توليد بالاتري برنامه ريزي و هدف گذاري كرديم در واقع سال گذشته برای چيزي حدود 500 هزار تن برنامه ريزي شده بود كه متاسفانه به خاطر يك سري مسائل به تولید 360 هزار تن شکر رسیدیم كه ارزش ريالي خسارت ناشی از این مسئله حدود 110 تا 120 ميليارد تومان بود.

مهندس امیلی گفت : زراعت نيشكر زراعت 5 ساله مي باشد كه بايد تا 5 سال مراقبت شود كه در واقع ما هر سال 2000 هكتار كشت مي كنيم 2000 هكتار آيش چون اراضي ما در هر كشت صنعت جمعا 12هزار هكتار مي باشد، كه هر سال 2 هزار هكتار كشت جديد مي كنيم به نام پلانت و2 هزار هكتار را نیز آيش مي كنيم پس بنابراين ما هميشه 10 هزار هكتار زير كشت داريم.

معاونت کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت : در سال بهره برداري جديد سال 92-91 ما 64هزار هكتار داشت در هفت كشت صنعت داریم که برنامه ريزي داريم 60 هزار هکتار ان را برداشت کنیم و بقیه ان را برای کشت جدید برای تهیه قلمه حفظ کنیم.و در نتیجه بالاي 5 ميليون تن نیشکر و 500 هزار تن شکر تولید کنیم .

وی با اشاره به تولید mdf در این شرکت افزود : بحث MDF در حال توليد مي باشد كه با كيفيت بسيار بالايي است بحث لمينت كارخانه است که آن هم خريداري شده و در حال حمل به ايران است. در واقع با اين كارخانه خريداري شده زنجيره توليد MDF كامل مي شود اين باعث مي شود كه MDF به صورت خام به بازار عرضه نشود. ظرفيت توليد mdf حدود 100هزار تن است که از پارسال تا الان از ظرفيت 62درصد گذشته و بنا است ظرف 3 سال به 100درصد ظرفیت برسد .

وی ادامه داد : واحد خميرمايه نیز درکشت و صنعت دعبل خزاعی راه اندازي شده با ظرفيت اسمي 10هزار تن و خوشبختانه بازار بسيار خوبي دارد و توانسته در فاصله بسيار كمی جایگاه خوبی به خود اختصاص دهد .و واحدالكل نیز با ظرفيت اسمي 33 ميليون ليتر در حال حاضر با طرفيت توليد بين 105 تا 108 درصد تولید میکند و از ظرفیت اسمی نیز گذشته است.

معاونت کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  گفت : واحد الكل سوختي با ظرفيت 33 ميليون ليتر در واحد اميركبيرهست که كارهاي ساختماني و تاسيساتي آن تمام شده و حدود 55 الي 56 درصد كار ساخت كارخانه پيشرفت داشته و شايد ظرف 18 ماه آينده بتوانيم كارخانه الكل سوختي را راه اندازي كنيم این الكل بعنوان مكمل بنزين در خودرو كاربرد دارد.

در این راستا مجموعه شركت به دنبال اين است از منابع مالي خود و بخش خصوصي استفاده كند. كه بتواند واحدهاي بيشتري را به بهره برداري برساند. كه در واقع زنجيره توليد را كامل تر كند. که با این کار اشتغال پايداری در مجموعه نيشكري به وجود خواهد آمد.

حسين آميلي اظهاركرد:  افزود : در سال گذشته پروژه عظيم واحد دهخدا به بهره برداري رسيد كه اميدوار هستيم تا نيمه دوم تيرماه 91 حدود يك ماه ديگر بخش تصفيه شكر دهخدا راه اندازي شود. و براي فصل بهره برداري جديد اميدواريم واحد تصفيه شكر دهخدا هم به بهره برداري برسد.

وی افزود : ظرفيت اسمي همه كارخانه هاي شكر ما يكصدهزار تني است(شكر خام) ودر مجموعه 7 كشت و صنعت 700 هزار تن شكر خام توليد مي شود اما 4 شركت كار تصفيه شكر خام را به شكر سفيد انجام مي دهند.

وی گفت : با امكاناتي كه در حال حاضر داريم مي توانيم يك واحد الكل سوختي جديد به نام الكل سوختي خليج فارس و يك كارخانه جديد ديگرMDF از باگاس داشته باشيم. باگاس موجود در كشت و صنعت ها بيش از ميزان كارخانه mdfاست كه در حال حاضر با اين ظرفيت در حال توليد است. مابقي قرار بود تبديل به كاغذ شود ولي به دليل عدم تامين ارزي اين امر ميسر نگرديد.اگر در حال حاضر سرمايه گذار هم باشد امكاناتي از قبيل آب، برق، گاز و زمين و ماده اوليه در اختيار قرار مي دهيم و قرار داد بلند مدت 30 ساله با وي بسته خواهد شد. در حال حاضر در واحد دهخدا بستري براي صنايع پايين دستي مانند كارخانه توليد نوشابه، شكلات و بستني فراهم شده در كل ما اماد ه ایم در كنار بخش خصوصي كار در بحش صنايع پايين دستي نیشکر را به سر انجام برسانیم.

اگر واحد الكل سوختي اميركبير راه اندازي شود حدود 150 نفر مستقيم دراين مجموعه مشغول به كار خواهند شد. الكل مورد نياز و مواد افزودني بنزين استان را تامين خواهد كرد كه حدود 33 ميليون ليتر برابر ظرفيت توليد كارخانه است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار