اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
دکتر طلایی زاده: درمانگاه چندتخصصی سرطان در محل مرکز تحقیقات سرطان استان مستقر در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز است که بیماران می‌توانند یکشنبه‌ها با در اختیار داشتن کلیه مدارک پزشکی خود به درمانگاه مراجعه کنند
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از راه اندازی درمانگاه چندتخصصی سرطان در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز خبر داد.

دکتر عبدالحسن طلایی‌زاده اظهار داشت: درمانگاه چندتخصصی سرطان با همکاری مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه و مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) راه‌اندازی شده و عموما موارد مبتلا به سرطان که در تشخیص بیماری یا انتخاب نوع درمان آنها دشواری‌هایی وجود دارد، در این درمانگاه مطرح می‌شوند.

وی ادامه داد: در این درمانگاه؛ تشخیص، درمان و پیگیری وضعیت بیماران صعب‌العلاج مبتلا به سرطان را گروهی از متخصصان که در این زمینه فعالیت می‌کنند، برعهده می‌گیرند. این اقدام موجب می‌شود بهترین تصمیم‌گیری در انتخاب نوع درمان مناسب و روش پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها از سوی این تیم مجرب پزشکی اتخاذ شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این گروه تخصصی متشکل از 5 پزشک متخصص مرتبط با بیماری‌های سرطان از جمله جراح سرطان، آنکولوژیست، هماتولوژیست، رادیولوژیست اینترونشنال و رادیوتراپیست و پاتولوژیست است.

طلایی‌زاده عنوان کرد: درمانگاه چندتخصصی سرطان علاوه بر استفاده از دانش و تجربه متخصصان بیماری‌های سرطانی، از دیگر متخصصانی که تجربه بیشتری در بیماری‌های مرتبط با سرطان دارند، نیز دعوت به همکاری می‌کند. به طور نمونه چنانچه بیماری با سرطان متاستاز مغزی مراجعه کند، ممکن است از جراح مغز و اعصاب برای شرکت در جلسات مربوطه دعوت شود. همچنین برای بررسی سرطان پروستات از یک ارولوژیست نیز در اقدامات تشخیصی و درمانی استفاده می‌شود. برای سایر سرطان ها هم به همین شیوه عمل خواهد شد و در صورت لزوم از متخصصان مربوطه در کنار تیم تخصصی درمانگاه سرطان بهره خواهیم برد.

وی اظهار داشت: چند ماهی است که راه‌اندازی این درمانگاه از طریق مسئولان بیمارستان امام خمینی(ره) و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیگیری و پیش‌زمینه‌های راه‌اندازی آن فراهم شده است. خوشبختانه مسئولان بیمارستان با در اختیار گذاشتن مکان مناسبی برای استقرار این درمانگاه موافقت و آمادگی خود را جهت همکاری با این مجموعه اعلام کردند.

این جراح سرطان بیان کرد: سالن پزشکان همراه با امکانات انفورماتیک ویژه کار، اتاق انتظار بیمار و اتاق معاینه با امکانات مورد نیاز و سایر امکانات در درمانگاه تخصصی سرطان فراهم شده است.

طلایی‌زاده گفت: بیماران با مراجعه به این درمانگاه، مدارک خود را برای ثبت در سامانه تحویل منشی درمانگاه داده، سپس پزشکان درمانگاه تخصصی مدارک پزشکی این بیمار را به صورت دقیق مطالعه کرده و زمانی برای حضور بیمار جهت معاینه تعیین خواهد شد و همان‌طور که ذکر شد، در صورت نیاز در روند معاینه از مختصصان بیماری‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: در نهایت با مطالعه تمام مدارک بیمار، سی تی اسکن، تصویربرداری، ام آر آی، نتیجه پاتولوژی، شواهد پزشکان پس از معاینه و تشکیل کمیسیون پزشکی، تصمیم مناسب مبتنی بر امکانات، علوم روز و جدیدترین اطلاعات در این زمینه توسط پزشکان متخصص درمانگاه سرطان اتخاذ و بهترین روش درمانی برای بیمار پیشنهاد و مکتوب می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره گفت: برای آغاز به کار رسمی این درمانگاه نرم افزار خاصی مورد نیاز است که بتوان از طریق آن مدارک بیمار را ثبت سامانه کنیم و مدارک به صورت آنلاین برای پزشکان قابل مشاهده باشد. البته تا نصب نرم افزار موردنظر، بیماران می‌توانند با مراجعه به درمانگاه تخصصی سرطان مدارک خود را جهت بررسی تحویل دهند.

طلایی‌زاده اظهار داشت: درمانگاه تخصصی سرطان در محل مرکز تحقیقات سرطان استان مستقر در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز است که بیماران می‌توانند یکشنبه‌ها با در اختیار داشتن کلیه مدارک پزشکی خود به درمانگاه مراجعه کنند.

وی درباره نرم‌افزار موردنیاز برای درمانگاه تخصصی سرطان توضیح داد: نرم‌افزار از پیش تعیین شده و آماده تحویل است؛ اما باید مورد تایید واحد انفورماتیک دانشگاه واقع شود. امیدواریم مسئولان بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز نیز در کنار این گروه تخصصی، به منظور پیگیری های لازم، در این زمینه همکاری داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: البته چنانچه دانشگاه نرم‌افزاری با کاربرد مورد نیاز درمانگاه تخصصی سرطان را در اختیار داشته باشد، می‌توانیم از این نرم افزار نیز استفاده کنیم. اصل مهم در این اقدام، راه‌اندازی درمانگاه و ارائه خدمت مطلوب به مردم است.

طلایی‌زاده اظهار داشت: از آنجا که سرطان درمان واحدی ندارد و برای درمان بیمار سرطانی یک نفر تصمیم گیرنده نیست، ضرورت داشت یک درمانگاه تخصصی سرطان با استفاده از یک تیم تخصصی کامل و مجرب ایجاد شود.

وی افزود: با وجود این تیم ارزشمند و با تجربه، بی‌شک تشخیص دقیق تر و انتخاب بهترین روش درمان حاصل کار این تیم پزشکی خواهد بود. چرا که با کوچک‌ترین کوتاهی در تشخیص، تاخیر در درمان و یا اشتباه در انتخاب نوع درمان، زندگی بیمار به خطر می‌افتد و بنابراین ضروری است که در این تیم تخصصی از بهترین متخصصین در حوزه سرطان بهره برد و این امر در تیم درمانگاه تخصصی سرطان مستقر در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز محقق شده است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: این کار بهره‌برداری مالی ندارد جز اینکه افرادی خدمت‌گذار و متخصص گرد هم آمده‌اند تا یک اقدام خوب و مناسب در بیمارستان انجام شود و نتیجه آن قطعا تنها به سود مردم خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار