اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
استاندار خوزستان:
یش نیاز اعتیاد قلیان است که به شکل فاجعه‌باری پیر، جوان، دختر و پسر در اماکن عمومی و به راحتی انواع و اقسام قلیان‌ها را می‌کشند.
استاندار خوزستان و معاونان وی روز گذشته در جلسه ستاد نوروزی استان بر تامین امنیت مهمانان و مسافران نوروزی تاکید ویژه کردند.

به گزارش  ایسنا؛  عبدالحسن مقتدایی در حضور فرمانداران، بخش‌داران و شهرداران استان خوزستان با تاکید بر این که همه مسؤول تامین امنیت، پشتیبانی و کارهای خدماتی هستند افزود: اولویت مسؤولان باید شهروندانی باشند که در حیطه خودشانند. در عرصه خدمات‌رسانی باید شفاف و صاف باشیم تا نواقص دیده شوند. در خوزستان به هر دلیلی عمران و خدمات شهری بسیار آزاردهنده است که عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و تعارضات اجتماعی است.

او زیباسازی را یکی از عوامل اصلی و عمده جذب مهمانان نوروزی دانست و گفت: باید در باب زیباسازی انقلاب زیبایی و نظافت برپا کنیم. بعضی از شهرهای کشور نه اول سال، نه میانه سال و نه پایان سال می‌شناسند و همیشه از نظم و زیبایی خاصی برخوردارند.

وی ادامه داد: بعضی از شهرها این طراوت را دارند و آمادگی پذیرایی از مهمانان را دارند اما در بعضی شهرها علی‌رغم انتظار باید در فصل خاصی کارهایی انجام شود که شهروندان تصور می‌کنند که این کارها برای آن‌ها نیست و برای مهمانان نوروزی است.

مقتدایی تاکید کرد: حواس ما باید به مهمان دایمی باشد که همان مردم و شهروندان ما هستند و به مهمانان نوروزی به عنوان درآمد و موقعیت اقتصادی و فرهنگی نگاه کنیم و این فرصتی است که نباید از دست داد. مهمانان از امکانات استفاده می‌کنند اما بهره‌مندی ما در حد صفر است. من به ایجاد نظم در استان علاقه‌مندم اما میزان نارضایتی من در حد اعلا است.

استاندار خوزستان با اشاره به خدمات‌رسانی به شهروندان گفت: موضوعاتی که در ایام نوروز مهم هستند یکی بحث معتادان است که خیلی راحت در شهرها دیده می‌شوند. بحث دیگر تکدی‌گری است که چهره شهر را مخدوش کرده و انواع و اقسام تکدی‌گری را تا پاسی از شب مشاهده می‌کنیم. این امر به یک حرفه تبدیل شده است.

او تصریح کرد: این موارد مشکل امنیتی ایجاد می‌کنند. موضوع دیگر قلیان است که فاجعه است. پیش نیاز اعتیاد قلیان است که به شکل فاجعه‌باری پیر، جوان، دختر و پسر در اماکن عمومی و به راحتی انواع و اقسام قلیان‌ها را می‌کشند. امسال نباید مهمانان این موارد را ببینند چون بسیار شرم‌آور است.

همچنین فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، در این جلسه بیان کرد: امیدوارم امسال بهتر از سال‌های قبل کار کنیم و شرایط مناسب و خوبی را فراهم کنیم تا مردم از تعطیلات بهترین استفاده را چه در شهر خود و چه در سفرهای بین شهری ببرند.

وی با اشاره به مهمانان نوروزی که از اقصی نقاط کشور به خوزستان سفر می‌کنند و نیز تاکید بر اهمیت حضور آنها در استان اظهار داشت: هر چه حضور مهمانان نوروزی به استان بیشتر باشد مردم استان انتفاع بیشتری می‌برند و اثرات اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی بیشتری برای استان دارند چون هر چه مردم از نظر اقتصادی وضعیت بهتری داشته باشند فرمانداران و شهرداران هم بهتر عمل خواهند کرد.

خبیر همچنین با ابراز امیدواری بر مناسب بودن وضع جوی در ایام نوروز بیان کرد: امیدواریم مانند سال گذشته که شاهد بارندگی‌های خوبی در اوایل نوروز بودیم امسال نیز شرایط خوبی داشته باشیم. طبق پیش‌بینی امسال هم شاهد چنین شرایطی خواهیم بود.

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان به وظیفه سنگین و خطیر فرمانداران در زمینه تامین امنیت و لزوم توجه دستگاه‌ها به امنیت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: اگر خدای ناکرده خللی در تامین امنیت به وجود آید تمام برنامه‌ریزی‌ها با شکست مواجه می‌شود زیرا امنیت بستر مناسبی برای انجام دیگر فعالیت‌ها است.

خبیر همچنین خاطرنشان کرد: مراکز و دستگاه‌هایی مانند میراث فرهنگی، گردشگری، رستوران‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها باید مراقبت شوند تا خدمات بهتر و با کیفیت بالا ارایه دهند.

وی اظهار کرد: نقشه راهنما که قرار است چاپ شود و در اختیار مهمانان قرار گیرد باید از یک قالب معین و مشخصی برخوردار باشند و از یک شکل، فرمت و اندازه مشخص تبعیت کند و به نام شهر یا شهرستان مشخصی در مبادی ورودی شهرستان‌ها در اختیار مهمانان نوروزی قرار داده شود.

او در همین زمینه تاکید کرد: توجه به استفاده از مشارکت‌های مردمی باید در دستور کار قرار گیرد. مردم به صورت بالقوه از ظرفیت و پتانسیلی برخوردارند که می‌توانند در امورات سفرهای نوروزی موثر باشند. سازمان‌های مردم‌نهاد باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند و به آن‌ها مسؤولیت‌هایی محول شود. دخالت مردم سطح فرهنگ را بالا می‌برد و حساسیت آن‌ها را نسبت به امورات شهرستان بالا افزایش می‌دهد. بنابراین در نظافت محیط زیست و راهنمایی گردشگران می‌توان از آن‌ها کمک گرفت.

او همچنین با تاکید بر توجه به سنت‌ها و فرهنگ‌های شهرها و لزوم احیای آنها توضیح داد: در هر حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مانند موسیقی و هنرهای دستی به نمایش گذاشته شوند تا باعث جذب گردشگر شوند. در ایام نوروز مراسمی برای معرفی این هنرها برگزار شود. گردشگری آبی در شهرهایی که در ساحل رودخانه‌ها هستند باید مورد توجه قرار گیرد. در تمام شهرها امکانات هست و سازماندهی، به روز کردن و جذاب کردن آن‌ها باید موثر و برای مردم در آمدزایی داشته باشد.

در ادامه جلسه ستاد نوروزی استان خوزستان احمد سیاحی، معاون عمرانی استاندار خوزستان، نیز گفت: همدلی و هم‌گرایی فرمانداران و شهرداران در سال 95 باید شرایطی مانند نوروز سال 93 را فراهم کند.

وی یادآور شد: ما در سال 93 رتبه دوم کشور را داشتیم و 3600 نفر در نوروز 93 در غالب کاروان‌های راهیان نور به خوزستان آمدند اما در سال 94 افت کردیم و رتبه خوبی نداشتیم. در سال 93 در زمینه کاهش حوادث رانندگی هم رتبه اول را داشتیم. در این برهه زمانی وضعیت استان نسبت به کل کشور وضعیت مناسبی خواهد بود. بنابراین باید آمادگی داشته باشیم تا شرایط سال 93 را مهیا کنیم. امسال 53 درصد افزایش بارندگی داشتیم و از نظر شرایط آب و هوایی وضعیت مطلوبی داریم.

سیاحی با اشاره به این ‌که بیش از 11 هزار مدرسه در استان در سال 93 در اختیار مهمانان نوروزی قرار داده شده بود افزود: تامین امنیت برای حفظ اموال مهمانان نوروزی باید برای فرمانداران مهم باشد. ما مسؤول‌ایم و مسؤولیت پذیرفتیم و اگر اتفاقی بیفتد باید جوابگو باشیم. همه ما محدودیت‌ها را می‌دانیم ولی به نظر من اگر امکانات فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها را به کار بگیریم و ابتکارات خلاقانه داشته باشیم شرایط بهتری خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان این که با ایجاد همدلی و وفاق میان فرمانداران و شهرداران می‌توان بهتر به مهمانان نوروزی و راهیان نور خدمات‌رسانی کرد ادامه داد: پس از ارزیابی از شهرداران برتر تقدیر خواهیم کرد. امسال همچنین از شهرستان‌ها بازدید می‌کنیم و بر خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی نظارت خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار