اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
اولین گفتگوی اختصاصی شهردار آبادان در سال 95
من بعنوان یک شهروند آبادانی آرزو دارم وزارت نیرو این معضل را در سال جاری ریشه کن نماید و بعنوان شهردار حاضرم در صورت نیاز همکاری هایی نیز برای رفع این معضل داشته باشم.
شوشان: دکتر محمود رضا شیرازی شهرداری که دیگر یک آبادانی تمام عیار محسوب میشود،او چند صباحیست که قطار سازندگی خود را در شهر آبادان به پیش می راند.بطوریکه منتقدان منصفش نیز پروژه های متفاوت و مختلفش را نیز در آبادان منکر نمی شوند.دکتر محمود رضا شیرازی، 14 فروردین 95 در دفتر کارش میزبان شوشان بود تا سوالهای مختلف و بعضا چالشی شوشان را پاسخ داده یا با گفتن (اجازه بدهید به این سئوال پاسخ ندهم) از جواب دادن خود داری نمود. در زیر متن این گفتگو آمده است که قبل از پرداختن به آن از آقای موسوی مدیر دفتر شهردار که هماهنگی این گفتگو را در روز پرترافیک ابتدایی سال بر عهده داشت صمیمانه سپاسگزارم.

- آیا شما خود را یک آبادانی به حساب می آورید؟

صدالبته .... زیرا اکنون چند صباحیست که آبادان خانه و کاشانه من شده. دارم در این شهر همراه دیگر همشهریان نفس میکشم و زندگی می کنم و آبادان را دوست داشته و دارم خصوصا که کریمانه و بدون هیچ منتی پذیرای من در این چند صباح بوده و هست. 

- در آبادان چه چیزهایی شما را می رنجاند؟

دیدن برخی بی مهری ها و مشکلاتی که حل کردن و یا رفع آنها از توان من خارج است واقعا مرا اذیت می کند.

- شما در آبادان کارنامه خود را مثبت ارزیابی می کنید؟

لطفا این سئوال را از مردم بپرسید زیرا آنها بهترین و بی غرض ترین داوران هستند

- اقدامات شما در آبادان بی نقص بوده اند؟

صدالبته که اینچنین نبوده و نیست زیرا هیچ انسان عادی بی نقص نیست و ما هم تابع این قاعده هستیم.ولی انصافا نیت و هدفی جزء خدمت در کار نبوده و نیست. من در اینجا از کسانی که در حین انجام پروژه ای، پس از اتمام پروژه و یا از عدم انجام پروژه ای به آنها ضرری رسیده و یا ناراحتی ایجاد شده به نمایندگی همکارانم در شهرداری آبادان صمیمانه عذر میخواهم.

- اصلی ترین و زیر ساختی ترین مشکل آبادان بنظر محمودرضا شیرازی شهروند آبادانی نه شهردار آبادان چیست؟

در بحث کلان شما اگر در سطح شهر یک گشتی بزنید و با مردم همکلام شوید اکثرا و یا تقریبا همه معضل فاضلاب (زیرا از مشکل دیگر گذشته) شهر آبادان را نام میبرند. من بعنوان یک شهروند آبادانی آرزو دارم وزارت نیرو این معضل را در سال جاری ریشه کن نماید و بعنوان شهردار حاضرم در صورت نیاز همکاری هایی نیز برای رفع این معضل داشته باشم.

- اولویت های شهرداری آبادان در سال 1395 چیست؟

روکش آسفالت خیابانها،تکمیل پارک های ساحلی و بهینه سازی آنها،توسعه و امتداد بخشیدن به جاده های ساحلی، ورود به بحٍث گردشگری خصوصا گردشگری آبی،توسعه و تکمیل اسکله های تفریحی شهرداری ،افتتاح وتکمیل پارکینگهای طبقاتی و مجتمع های تجاری آنها،بهره برداری از ترمینال درون استانی ،تعامل وهمکاری با منطقه آزاد اروند و چندین پروژه دیگر ازجمله کارخانه کامپوست ،رفع گره های ترافیکی و....

- پل کابلی ،آیا نمی شد یک پل روگذر ساده بتنی احداث نمود؟بدنبال حدف خاصی بودید؟

در نقشه جامع شهری چندین سال بود که در آن منطقه (تانکی ابولحسن) احداث یک پل روگذر توصیه و دیده شده بود،تا آن تاریخ با توجه به مشکلاتی که شهرداری آبادان در جذب اعتبارات،حقوق پرسنل شهرداری،بدهی ها و...که شهرداری داشت هیچکس ریسک ساخت همان بقول شما پل بتنی ساده را هم ننموده بود و این امر گره ترافیکی کوری راسبب شده تا مردم را در ساعاتی از روز و ماههایی از سال بخاطر ترافیکی که با احداث یک پل روگذر قابل حل بود کلافه کرده بود. من در نخستین روزهایی که بعنوان شهردار ،خادم مردم شریف آبادان شدم تصمیم گرفتم با رایزنی های فراوان و استفاده از تمام پتانسیل ها ی همکاران،اعضا محترم شورای شهر و برخی مسئولین محلی و ملی این مشکل را حل نمایم که با یاری خدا و همکارانم در شهرداری آبادان پل کابلی ساخته شد. حال چرا کابلی از لحاظ فنی بخاطر اینکه میخواستیم تعداد ستونها کمتر و در نتیجه دهانه های زیر پل باز تر تا تردد خودرو ها از زیر این پل بدلیل ستونهای بیشتر محدود نشده و روانتر باشد و از نظر روانی اگر به شهر آبادان بنگریم به این نتیجه می رسیدیم که شهری که زمانی به شهر اولین ها معروف بوده دیگر سازه یا پروژه خاصی در آن صورت نپذیرفته و این سبب خیلی مسایل شده بود که یکی از نتایج آن ایجاد خود باوری در جوانان آبادان برای انجام کارهای خاص و سخت بود.

- محمود رضا شیرازی چارت شهرداری آبادانی را که امسال 90 سالگی خود را جشن گرفت دگرگون نمود چرا؟ مثلا اضافه نمودن یک منطقه شهری به شهرداری ؟

مثلا همین منطقه سوم شهرداری که من به بدنه شهرداری آبادان اضافه نمودم باعث شد (به اذعان مردم ساکن همان مناطق) که سالیان سال جزء منطقه یک شهرداری بحساب می آمد شما از توسعه شهری شما نه تنها اثری نمی یافتید و یا اگر اثری بود ناقص با مشکل و فرسوده بوده و به اصطلاح زیر پونس مانده بودند که خوشبختانه با همت فرزندان شما در منطقه 3 شهرداری آبادان اینک شاهد منطقه ایی شاداب با پارک های محله ایی ،المانهای شهری،ایستگاههای اتوبوس و بازارچه های محلی و .... گشته و هنوز هم در حال انجام پروژه دیگر هستیم.
معاونت حمل ،نقل و ترافیک ،معاونت فرهنگی،اجتماعی معاونت برنامه ریزی و توسعه و معاونت سرمایه گذاری  را بخش معاونین و در بخش سازمانها فاوا(فن آوری و اطلاعات)پایانه ها را ایجاد کردیم و سازمانهای دیگر را گسترش و توسعه دادیم

- شما در روزهای نخست از پروژه ایی با عنوان مدیر سازی آنهم با ورژن بومی زیاد سخن گفتید در این زمان خروجی آن حرفها چه بوده است؟

به حمدالله بیش از 90 درصد مدیران فعلی شهرداری آبادان همان جوانانی هستند که به آنها اعتماد داده و حمایت شان نمودیم .ما این افراد را از میان افراد شایسته ،تحصیل کرده آبادانی بدون حاشیه که از سوی هیچ جریان بیرونی حمایت نمی شدند شناسایی نمودیم. جالب است بدانیم اکثر این مدیران جوان تا قبل از اعتماد ما هیچ تجربه مدیریتی کلان و غیر کلان نداشته و تجربه اولشان بود که بحمدالله با اعتماد به آنها و زیر نظر گرفتن دقیق کارهایشان گام به گام از تمام جوانب آنها را رصد نمودیم و به ترکیب نسبتا خوبی رسیدیم اکنون به مردم آبادان می گویم که شهرمان را جوانان باغیرت،تحصیلکرده و سختکوشش اداره می کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار