اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت زیست خوزستان گفت: مصرف کنندگان دخانیات و قلیان در ساحل و حاشیه رودخانه کارون برای زیستگاه طبیعی و فضای سبز ساحل رودخانه خطر محسوب می شوند.

عادل مولا با اشاره به وقوع گاه به گاه آتش سوزی در جزایر رودخانه کارون اظهار کرد: این آتش سوزی ها موجب آلودگی هوا و آسیب رسیدن به جانداران ساکن در جزایر رودخانه از جمله خزندگان و چرندگان می شود و حتی از بین رفتن آشیانه پرندگان را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: از بین رفتن رستنی ها و تخم گیاهان نیز از جمله آثار منفی دیگری است که آتش سوزی در جزایر رودخانه کارون در پی دارد.

مولا با اشاره به عوامل ایجاد آتش سوزی در جزایر و حاشیه رودخانه کارون اظهار کرد: آتش سوزی در جزایر و حاشیه رودخانه کارون به دو شکل طبیعی و مصنوعی رخ می دهد. در حالت اول جزایر رودخانه به طور طبیعی و بدون وجود عامل انسانی به دلیل گرمای هوا آتش می گیرند ولی در حالت مصنوعی برخی افراد به دلیل تصرف ناحیه جهت کشت و زرع موجب آتش سوزی جزایر می شوند. همچنین وجود افراد معتاد در برخی از مناطق حاشیه رودخانهم وجب آتش سوزی در این نواحی می شود.

وی مصرف کنندگان دخانیات و قلیان در حاشیه و ساحل رودخانه کارون را برای زیستگاه های طبیعی و فضای سبز ساحل رودخانه خطرناک برشمرد و گفت: شهرداری و نیروی انتظامی باید با افرادی که به صورت عمدی منجر به آتش سوزی حاشیه و جزایر رودخانه کارون می شوند برخورد کنند ولی تاکنون در این راستا ضعیف عمل شده است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت زیست خوزستان بیان کرد: همچنین پاکیزگی حاشیه رودخانه به رعایت بهداشت از سوی شهروندان بستگی دارد؛ تاکنون برخی از تشکل های مردم نهاد در این راستا کمک بسیاری کرده اند و امید است که این روند ادامه داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار