اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
سرپرست پلیس فتا خوزستان گفت: تاکنون هیچ‌گونه موردی در زمینه شرط‌بندی در فضای مجازی در خوزستان شناسایی نشده است.
سرپرست پلیس فتا خوزستان گفت: تاکنون هیچ‌گونه موردی در زمینه شرط‌بندی در فضای مجازی در خوزستان شناسایی نشده است.
 
سرهنگ شاهین حسنوند اظهار کرد: با توجه به این که در خوزستان علاقمندان بسیاری به ورزش فوتبال وجود دارد، ممکن است افراد سودجو نیز از این موقعیت استفاده کرده و با برگزاری شرط‌بندی‌های اینترنتی، اقدام به کلاهبردای کنند.
 
وی با اشاره به شیوه کلاهبرداری‌های اینترنتی در زمینه شرط‌بندی‌های ورزشی ادامه داد: در این زمینه، افراد سودجو با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی، اقدام به شرط‌بندی می‌کنند و مراجعان به سایت نیز برای شرکت در شرط‌بندی باید وجهی را به حساب مالک سایت منتقل کنند. افراد هنگام انتقال وجه به صورت اینترنتی، به صفحه جعلی درگاه بانک راهنمایی می‌شوند و در این پروسه، اطلاعات حساب آنان به سرقت می‌رود و یا پس از انتقال وجه به حساب مدیر، دیگر سایت پاسخگو نیست.
 
حسنوند با بیان این‌که این که هرگونه شرط‌بندی یک امر خلاف شرع است، گفت: بر اساس ماده 705 قانون مجازات اسلامی، قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع و مرتکبین آن به یک تا شش ماه حبس و یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شوند و در صورت تجاهر به قماربازی، به هر دو مجازات محکوم خواهند شد. همچنین بر اساس ماده 708 قانون مجازات اسلامی، هر کس قمارخانه دایر کند یا مردم را برای قمار به آنجا دعوت کند به 6 ماه تا 2 سال حبس و یا از 3 میلیون تا 12 میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.
 
وی افزود: همچنین بر اساس ماده 709 قانون مجازات اسلامی، تمام اسباب و نقود متعلق به قمار حسب مورد معدوم یا به عنوان جریمه ضبط می‌شود.
 
سرپرست پلیس فتا خوزستان گفت: بنا بر این مواد قانونی، پلیس فتا در این راستا طبق قانون با افرادی که نسبت به راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی و قماربازی در فضای مجازی اقدام می‌کنند، برخورد قانونی خواهد کرد.
 
وی اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه سایت و موردی در زمینه شرط‌بندی فوتبالی در فضای مجازی در خوزستان شناسایی نشده ولی در سال گذشت سایتی در این زمینه از سوی پلیس فتا خوزستان رصد شد که پس از شناسایی محل مشخص شد که متعلق به استان دیگری بوده است که پلیس فتا خوزستان این مورد را به پلیس فتا استان مربوطه ارجاع داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار