شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
2 شهروند دزفولی مسیر كوهستانی آبشار شوی را با دوچرخه طی كردند


برای نخستین بار 2 شهروند دزفولی موفق به سفر به آبشار شوی با طی مسیری كوهستانی و سخت گذر با دوچرخه شدند.


آبشار شوی به ارتفاع حدود 85 متر و عرض 70 متر در دل رشته كوه زاگرس در بخش كوهستانی شهیون دزفول واقع است.
برای رفتن به آبشار شوی در فاصله 101 كیلومتری شمال دزفول باید از مناطق كوهستانی و سخت گذر كوهستانی با شیب تند عبور كرد. 

عبدالحسین معظم فر مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول كه خود در این برنامه ورزشی فرهنگی شركت داشته روز سه شنبه به ایرنا گفت:سفر رفت و برگشت به آبشار شوی به وسیله دوچرخه چهار روز به طول انجامید.

وی با اشاره به سختی عبور از گذرگاه های كوهستانی افزود:تا 70 كیلومتر از مسیر 101 كیلومتری دزفول تا آبشار شوی آسفالت بوده و 31 كیلومتر دیگر جاده خاكی است كه عبور از آنها به سختی انجام شد.

این آتش نشان همچنین افزود:در طول مسیر و در بخشی از مسیر كوهستانی به دلیل شیب تند به ناچار دوچرخه ها را با خود حمل كردیم.

وی هدف از این برنامه فرهنگی ورزشی را معرفی جاذبه های گردشگری دزفول و آبشار شوی به عنوان نخستین اثر طبیعی استان خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی كشور كه به ثبت ملی رسیده عنوان كرد.

مهران پورركنی شهروند دزفولی كه در این سفر حضور داشته نیز از آلودگی ایجاد شده توسط برخی مسافران و گردشگران در طول مسیر آبشار شوی ابراز نگرانی كرد. وی خواستار توجه بیشتر مسافران و طبیعت گردان به حفظ محیط زیست شد.

آبشار شوی از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری شمال استان خوزستان می باشد كه از ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است. 

این آبشار یكی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران است كه در دهستانی به نام شوی از توابع بخش شهیون شهرستان دزفول و در فاصله 101 كیلومتری شهر دزفول قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار