اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۴

رئیس‌كل دادگستری خوزستان گفت: ضریب امنیت استان در سال‌های اخیر ارتقا یافته و این امر موجب افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی شده است.

به گزارش ايسنا، محمدباقر الفت در دیدار مسئولان قضایی استان خوزستان و مدیران ادارات تابعه با نماينده ولي‌فقيه در استان که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، اظهار كرد: این موفقیت به رغم برخورداری دادگستری استان از یک‌سوم استاندارد کارمندان اداری تحقق یافته است که در صورت تکمیل ساختار کادر قضایی و اداری، خدمات بهتری را می‌توان به مردم شریف استان ارائه کرد.

وی با اشاره به عملکرد دادگستری خوزستان، افزود: در سال گذشته تعداد 180 هزار فقره پرونده به دادگاه‌های استان وارد شد که از این تعداد 177هزار فقره پرونده مختومه شده است.

الفت همچنین تعداد پرونده‌های ورودی دادگاه انقلاب را 199 هزار و 76 فقره برشمرد و تصريح كرد: از این تعداد، 198 هزار و 84 فقره پرونده رسیدگی و منتهی به حکم شده است.

رييس‌كل دادگستري خوزستان این میزان پرونده وارده به دادگاه انقلاب را نگران کننده دانست و تاکید کرد: تعداد زیادی از این پرونده‌ها مربوط به مواد مخدر است و باید تدابیری اتخاذ شود که بتوانیم در کنار دیگر سازمان‌ها، مبتلایان به این عامل خانمان‌سوز را کاهش دهیم.

وي تعداد پرونده‌های جزایی ورودی دادگاه تجدید نظر را 29 هزار و 532 فقره برشمرد و تاكيد كرد: از این تعداد 29 هزار و 48 پرونده مختومه شده است. این تعداد پرونده مختومه دادگاه تجدید نظر نشان دهنده اقدامات سریع و صحیح این دادگاه است و امیدواریم با اعمال دقت بیشتر، شاهد افزایش رضایتمندی مردم استان باشیم.

الفت عملکرد شورای حل اختلاف استان خوزستان را در کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری بسیار موثر دانست و گفت: طبق گفته رئیس قوه قضاییه باید از شورای حل اختلاف حمایت بیشتری صورت گیرد. تعداد پرونده‌های مختومه ماده 11 این شورا، 72 هزار فقره و تعداد پرونده‌های مختومه ماده 9، حدود 96 هزار فقره پرونده است که این تعداد پرونده منتهی به صلح و سازش، رقم چشمگیری است.

رييس‌كل دادگستري خوزستان درباره فعاليت ادارات تابعه قوه قضاییه، عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی را بسیار موثر برشمرد و تاکید کرد: با توجه به تحریم‌ها علیه ایران، وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی بسیار سنگین‌تر از قبل شده است. این سازمان در سال گذشته از وقوع قریب به شش میلیارد تومان ناشی از جرایم ادارات و سیستم اجرایی جلوگیری کرده است.

وي اظهار كرد: سازمان پزشکی قانونی استان نیز طی سال‌های اخیر نواقص خود را برطرف کرده، به طوری که در آینده نزدیک شاهد افتتاح چندین آزمایشگاه در این سازمان خواهیم بود.

الفت سازمان ثبت اسناد و املاک خوزستان را از دیگر سازمان‌های موثر در کنار دادگستری برشمرد و گفت: این اداره اقدامات خوبی جهت ممانعت از جعل اسناد در استان انجام داده است.

رييس‌كل دادگستري خوزستان با اشاره به فعالیت‌های ارزنده دادسرای ویژه روحانیت، تصريح كرد: این دادسرا بسیار جدی و موثر فعالیت می‌کند؛ اگرچه جامعه روحانیون تحت هدایت آیت‌الله موسوي جزایری و با تربیت علمای بزرگ و با اخلاق از کمترین آسیب در امان بوده و همین موضوع سبب کاهش پرونده‌های این دادسرا شده است.

وی با تقدیر از سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان که با مدیریت جدید توانسته مصوبات رئیس جمهور را عملیاتی کند، گفت: احداث ساختمان زندان در منطقه شیبان و خارج از شهرستان اهواز به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده است و امیدواریم این مرکز تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

الفت به احداث ساختمان زندان در فاز یک و دو شهرستان آبادان اشاره و خاطرنشان كرد: امیدواریم تعداد زندانیان کاهش یابد، ولي در حال حاضر با توجه به تعداد زندانیان استان، نیاز به ایجاد فضای سالم برای آنان احساس می‌شود.

وی همچنین از سازمان قضایی نیروهای مسلح که نقش مهمی در تقویت نیروهای نظامی دارد تقدیر کرد.

رئیس‌كل دادگستری خوزستان با اشاره به بهره‌برداری ساختمان‌های جدید دادگستری در اهواز، آبادان و رامشیر گفت: امیدواریم دادگستری محل عدالت‌گستری و کاخ عدل باشد. راهبرد رئیس قوه قضاییه مبنی‌بر استفاده از خدمات الکترونیک در عرصه قضا مورد توجه است و آیین نامه الکترونیک قضایی ابلاغ شده که از این پس شکایات وارد cms می‌شود و با الکترونیکی شدن کار، شاهد انقلاب بزرگی در دادرسی‌ها خواهیم بود.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله سيد محمدعلي موسوي‌جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان در اين ديدار با تبريك اعياد شعبانيه و گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای هفتم تیر، گفت: همیشه در امر قضاوت یک طرف دعوی، ناراضی است، ولي قضات باید تلاش کنند تا با توجیه فرد ناراضی و توضیحات قانونی، وی را قانع سازند.

وي با اشاره به پروژه دانشگاه قضایی شوشتر، افزود: تاسیس این دانشگاه در سفری که آیت‌الله شاهرودی به استان خوزستان داشتند پیشنهاد شد و بخش عمده کار انجام شده است که در صورت راه اندازی این دانشگاه، برخی از مشکلات دادگستری در کمبود نیروی قضایی برطرف می‌شود.

آيت‌الله موسوي جزايري با بیان این مطلب که به دلیل شرایط جوی خاص استان خوزستان، ماندگاری فارغ التحصیلان در این استان كم است، تاكيد كرد: این مساله موجب شده است خوزستان همواره با کمبود قاضی مواجه باشد.

امام جمعه اهواز تصريح كرد: پس از احداث این دانشگاه تصمیم بر این است که از دانشجویان بومی استان ثبت نام شود و تعهد گرفته شود که پس از اتمام دوران تحصیل تا چند سال در خوزستان مشغول به کار باشند.

به گزارش ايسنا، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان خوزستان قدردانی شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار