اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
ریزگرد در شهرهای آبادان و خرمشهر به میزان بیش از 15 برابر حد مجاز، پرواز روز جمعه فرودگاه بین المللی آبادان را لغو کرد.

مسئول روابط عمومی فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت:پرواز مشهد - آبادان - تهران هواپیمایی آسمان با شماره پرواز 3751 به دلیل انتشار بیش از حد مجاز ریزگردها لغو شد.

شیما یوسفی شیخ رباط افزود:این پرواز قرار بود ساعت 13:40 دقیقه در فرودگاه آبادان فرود بیاید و ساعت 14:40 دقیقه فرودگاه آبادان را به مقصد تهران ترک کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز روز جمعه از تشدید دوباره پدیده گرد و غبار در شهرهای استان خبر داد و گفت:بیشترین میزان گرد و غبار امروز در آبادان بود که به 15 برابر حد مجاز رسیده است.

شهریار عسکری افزود: شدت این پدیده در ساعت 12 امروز نیز در اهواز یک هزار و 763 میکروگرم بر مترمکعب، آبادان یک هزار و 731 میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر یک هزار و 937 میکروگرم بر مترمکعب، امیدیه یک هزار و 28 میکروگرم بر مترمکعب و شوشتر یک هزار و 477 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شد.

هجوم ریزگردها به خوزستان در برخی مواقع در سال جاری و سال های گذشته، تعطیلی دستگاه های اجرایی و مدارس برخی شهرهای استان را به همراه داشت.

فرودگاه آبادان ظرفیت هشت هواپیمای پهن پیکر را بطور همزمان در رمپ مسافری خود دارا می باشد، این فرودگاه مطابق استانداردهای جهانی ساخته شده و ظرفیت هواپیماهایی به بزرگی بوئینگ 747 و ایرباس - 340 را دارا است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
comment
0
0
comment باید به طبیعت برای گسترش پوشش گیاهی کمک کنیم: در فصل بارندگی و رویش گیاهان، بذر و دانه انواع گیاهان دشتهای گرد و غبار خیز به صورت گسترده پخش بشوند (با هواپیما یا به هر شکل مناسب دیگر).
مخصوصا اگر با اصلاح ژنتیکی (یا با میکروبیوم های مقاوم ساز در برابر کم آبی و گرما مثل قارچ اندوفایت endophyte)، گیاهانی مقاوم در برابر گرما و خشکی ایجاد کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار