شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷

مهدی صادقی :  ارباب جراید، اصحاب رسانه، خبرنگاران، روزنامه نگاران، ژورنالیست ها، ارباب رسانه ها،حاشیه سازان ، افراد سمچ از جمله اسامی و القاب مظلومان و محرومان جامعه یعنی خبرنگاران است.

دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران طی سخنان ارزشمندی که در روز خبرنگار سال 90 در ساختمان سابق مجلس شوررای اسلامی خطاب به خبرنگاران گفته بود: خبرنگاران هر کجا بی عدالتی و ظلمی را دیدند با صدای بلند با غرش فریاد بزنند و بی عدالتی را به گوش همه برسانند. با این رویکرد در مورد خبرنگاران این زحمت کشان بی منت جامعه باید به جایگاه بلند و رفیع آنها بیش از بیش پی برده و در عملکرد و فعالیتشان به آنها یاری رساند.

در تقویم کشور عزیزمان ایران اسلامی روز 17 مرداد به مناسبت شهادت مظلومانه خبرنگار صدا و سیما شهید صارمی این روز را روز خبرنگار نامیدند البته باید گفت چرا روز خبرنگار نباید به هفته خبرنگار و رسانه تبدیل گردد؟

خبرنگاران در سراسر جهان برای پوشش اخبار و اطلاع رسانی به جامعه و پوشش مشکلات مردم خدمت رسانی می کنند و هیچ گونه چشم داشتی از کسی نداشته و ندارند اما این قشر زحمتکش چون حقایق را می گویند به خاطر حق گویی موجب تحمل شدیدترین تهمت ها می شوند. در همین اواخر می توان به حملات تروریستی به شبکه خبری سوریه اشاره نمود و چندین نفر از خبرنگاران به خاک و خون کشیده شدند و می توان به تعطیلی شبکه های خبری مستقل توسط آمریکاییها و انگلیسیهای خبیث و دیگر کشورها به علت پوشش قیام های مردمی واسلامی منطقه اشاره نمود که نمونه هایی از تبعیض و بی عدالتی نسبت به خبرنگاران در جهان وحشی و تروریستی می باشد. اما در جمهوری اسلامی ایران که بر اساس قوانین الهی و اسلامی بنا شده است حقوق شهروندی و حقوق مدنی و عرصه های اطلاع رسانی را به نحوه مطلوب رعایت کرده و از ملت و مظلومان عالم هر کجا که هستند حمایت می کند و سعی دارد از هر گونه تبعیض و بی عدالتی دور ی گزیند.

خبرنگاران در ایران وضعیت مناسبتر و بهتری برخوردار هستند. اصحاب رسانه را می توان پل ارتباطی دولت با ملت نامید چرا که خبرنگاران مشکلات سطح جامعه را به گوش مسئولین ذیربط میرسانند تا مسئولین برای رفع آنها اقدام کنند و همین طور خبرنگاران زحمات و تلاشها و خدمات دولت و مسئولین نظام را به سراسر ایران و جهان مخابره می کنند تا مردم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطلع و به جمهمری اسلامی افتخار کنند.

اما در بعضی مواقع برای خبرنگاران محدودیت هایی اعمال می شود که عزیزان خبرنگار ما انتظار دارند مسئولین و مدیران کشور انتقاد پذیر بوده و در این بین نباید مصلحتی وجود داشته باشد.همچنین مسئولین دولت به وضعیت معیشت و زندگی خبرنگاران توجه کنند و در قالب اتحادیه ها، خانه مطبوعات و دیگر فعالیت های گروهی،از خبرنگاران حمایتهای مادی و معنوی بکنند و آنها را از خود بدانند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار