اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۳۶۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
دکتر مهدی قمشی در گفتگو با شوشان : به کارگیری لفظ پدرخوانده را برای خوزستانی های مرکز نشین نمی پسندم / استفاده از همه نیروهای توانمند/ تشکیل هسته های کارشناسی برای بررسی مشکلات/ خوزستان از عدم یکنواختی توسعه رنج می برد/ گروه مشاوران مقتدایی تجربه موفقی نبود
با وجود آنکه استاندار جدید خوزستان می گوید با "تغییر نمی توان چیزی را تغییر داد" و اعتقادش بر این است که "با عوض شدن مدیران چیزی درست نمی شود...


شوشان: با وجود آنکه استاندار جدید خوزستان می گوید با "تغییر نمی توان چیزی را تغییر داد" و اعتقادش بر این است که "با عوض شدن مدیران چیزی درست نمی شود" اما اکثر نخبگان ، فعالین سیاسی و همچنین آگاهان به مسائل مدیریتی خوزستان خواهان تغییر کادر مدیریتی استان هستند چرا که معتقدند با چنین تیم مدیریتی نمی توان استان را روی ریل توسعه قرار داد.

شخصیت هایی همچون دکتر افقه معاون اسبق سیاسی استانداری در دوران اصلاحات ، جهانمیر پیش بین فعال سیاسی ، شجاع پوریان نماینده اسبق بهبهان ، رجایی مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی ، ساکی عضو انجمن اسلامی معلمان خوزستان و  ... در گفتگو با شوشان از "لزوم تغییر در رده های بالای مدیریتی استان" سخن به میان آوردند و اکنون نیز دکتر مهدی قمشی عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز که زمانی نیز مشاور مقتدایی استاندار سابق بوده و سه سال اوضاع مدیریتی استان را از نزدیک رصد کرده ، از ضرورت تغییر برخی مدیران سخن رانده و گفته است که تغییر مدیران در مواردی شدیدا احساس می شود.

مهدی قمشی در گفتگو با شوشان به این نکته هم اشاره کرده است که عملکرد مدیران خوزستان در طول سه سال مشخص است و اکنون استاندار با توجه به ارزیابی ها ، دست به تغییر بزند و آنانکه عملکرد قابل قبولی نداشتند تغییر دهد.

به گزارش شوشان ، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن اشاره به راهبرد مدیریتی دکتر شریعتی گفت : استفاده از همه نیروهای توانمند بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی باید مد نظر استاندار باشد.  وی افزود : استفاده از ظرفیت خوزستانی های موجود در پایتخت که صاحب منصب و نفوذ هستند نباید مغفول بماند. از توانایی و نفوذ این نیروها باید در جهت توسعه استان استفاده شود.

دکتر مهدی قمشی ادامه داد : البته در شیوه مدیریتی کشور این امر را نمی پسندم که وجود افرادی از استان ها در مرکز باعث پیشبرد مسائل یک استان شود بلکه باید آنقدر سیستم دولت متوازن و عادلانه باشد که بتوان مسائل را بدون لابی و یا اعمال نفوذ پیش برد اما متاسفانه هنوز به این درجه از بلوغ مدیریتی نرسیده ایم که مسائل خودکار و سیستماتیک حل شود و نیازی به اعمال نفوذ نباشد.

وی با اشاره به لفظ "پدرخوانده" برای خوزستانی های مرکزنشین و بکار گیری آن از سوی عده ای، گفت : وجود نیروهای خوزستانی در مرکز و در وزارتخانه ها و نهادهای مهم بسیار مفید است و به کارگیری کلماتی همچون پدرخوانده و ... را نمی پسندم و شایسته نیست این دیدگاه در رابطه با آن ها وجود داشته باشد. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: خوزستانی مرکزنشین صاحب منصب را باید به دو گروه فعال و غیرفعال تقسیم بندی کرد که شریعتی استاندار خوزستان با ظرفیت و پتانسیلی که دارد باید همه را جهت مسائل استان و توسعه خوزستان بکار گیرد. 

وی ادامه داد: مقتدایی استاندار سابق خوزستان نیز به قولی می توان پدرخوانده نامید ( البته با به کارگیری چنین الفاظی مخالفم) که باید از توان و تجربیاتش در جهت امورات استان استفاده شود. 

دکتر قمشی با اشاره به لزوم همراهی و همکاری تیم مدیریتی در راستای رفع مشکلات استان گفت : دکتر شریعتی از نظر فکری و همچنین اجرایی کمبودی ندارد و از ظرفیت بالایی برخوردار است. تیم همکار وی باید بتواند همگام و همپای وی حرکت کند و بخش های مختلف استانداری را به حل مشکلات استان سوق دهند. وی افزود : در این رابطه تشکیل هسته های کارشناسی برای بررسی مشکلات و روش های حل و رفع آن ها پیشنهاد می شود. 

 عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم توسعه یکنواخت خوزستان گفت : متاسفانه استان خوزستان از عدم یکنواختی توسعه رنج می برد و فاصله و شکاف توسعه ای در استان مشهود است. برخی مناطق از کمترین امکانات بی بهره اند و برخی نواحی نیز وضعیتی مطلوب دارند. این عدم یکنواختی توسعه ، استان را با مشکل مواجه کرده و خوشایند نیست. 
دکتر قمشی ادامه داد : استاندار خوزستان در بازدیدهای میدانی ، در صدد رفع عقب ماندگی ها برآید و یکنواختی توسعه را اولویت اصلی کاری خود قرار دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن اشاره به تعدد قومیت ها در استان گفت : خوزستان استانی چند قومیتی است و در زمینه انتصابات اعتقادم بر این نیست که مسئولیت ها بر اساس قومیت ها تقسیم شود اما اعتقاد دارم که ضمن توجه به توانایی ها و شایستگی ها باید به گونه ای عمل شود که هیچ قومی احساس نکند به لحاظ مسائل قومی از جایگاهی محروم شده است. 

 دکتر مهدی قمشی مشاور استاندار سابق در امور آب و صیانت از رودخانه ها ضمن اشاره به عملکرد سیستم مدیریتی دوران مقتدایی گفت : انتظار بیشتری به لحاظ عملکردی از سیستم مدیریتی موجود می رفت البته در برخی موضوعات از جمله طرح 550 هزار هکتاری و خودروهای اروندی اقدامات خوبی صورت گرفت اما انتظار این بود که به مسائل دیگر نیز اهمیت داده می شد و امیدوارم و همچنین خوشبینم که در دوران مدیریتی شریعتی ، ظرفیت های مغفول مانده ، شکوفا شود. 

وی با اشاره به ضرورت تغییر مدیران در برخی بخش ها ، گفت : لزوم تغییر برخی مدیران احساس می شود و استاندار ضمن ارزیابی عملکرد سه ساله مدیران استان ، هر مدیری که عملکرد قابل قبولی نداشته ، تغییر دهد.  

دکتر مهدی قمشی با اشاره به تجربه 30 مشاور در دوران مدیریتی مقتدایی گفت : تجربه به کارگیری این تعداد مشاورین تاکنون وجود نداشت که البته هیچ وقت به نتجه مطلوب منتهی نشد. اطلاع ندارم که تا چه اندازه از نظرهای مشورتی مشاوران در مسائل استان استفاده می شد اما بنده به عنوان مشاور مقتدایی در امور آب و صیانت از رودخانه ها کمتر موفق به دیدن ایشان می شدم و اما در برخی موارد که به ایشان مشورت می دادم به درستی و بخوبی از نکات مطرح شده در مسائل استان استفاده می شد.


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۹
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
comment
1
2
comment مشاور نبودند مشاول بودند
همه ول بودند از اسم استاداری بهره میبردند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
comment
0
2
comment اینها که همه سخنگویان آقای ....هستند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
comment
0
0
comment متاسفانه ادبیات خوانندگان شوشان داره روز به روز پسرفت میکنه...اینکه یک عده خیلی راحت به تمسخر میگیرن و از ادبیاتی غیر از مشاور استفاده میکنن مایه تاسف هست. وقتی یک استاندار مشاور انتخاب میکنه به این معنی هست که هیچ هزینه ای برای استاندار ندارد و ایشون میتونن از تخصص های لازم استفاده کنن به صورت رایگان. حالا دست استانداره که از مشاورانش استفاده کنه و یا نه. خطاب به دوست ناشناسمون. از اسم استانداری اخه چه استفاده ای میشه کرد؟؟؟؟ یکم نگاهت رو مثبت کن تا استان خوزستان پیشرفت کنه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
comment
0
0
comment حالا حقوق این مشاوران چقدر بوده؟ فیش های اونا رو منتشر کنید لطفا؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
comment
0
1
comment با سلام ؛
فعالیت و عملکرد ضعیف منصوبین استاندار سابق ( فرمانداران ، معاونین فرماندار و بخشداران ) برای همه مردم و سایر کنشگران و فعالان سیاسی استان واضح و مبرهن است و فقط تعداد معدودی از این افراد توانسته اند با شرایط سیاسی دولت و یا با دلسوزی و توانمندی فردی بر برخی از مشکلات فائق آیند و الا اکثر قریب به وقوع آنان ، آنگونه که انتظار می رفت نتوانستند حوائج مردم استان را برآورده و برطرف نمایند و حتی مشاهده شده که استاندار سابق از افرادی که هوادار سرسخت دولت گذشته بوده و مسؤلیتی هم در ستادهای انتخاباتی رقیب این دولت داشته اند و هم فاقد توانایی و شایستگی خاص بوده اند و فقط با مدد از لابی گری و رانت سیاسی پست گرفتند و به ریش همه زحمت کشان ستاد آقای روحانی خندیدند . ذکر این نکته هم بسیار حائز اهمیت است که اگر این مدیران کفایت لازم را جهت انجام مأموریت های محوله داشتند مطمئناً استاندار اسبق تاکنون در پست خود ابقاء بودند .
لذا با این اوصاف می طلبد استاندار محترم در اسرع وقت نسبت به تغییر و یا جابه جایی این نیروها با توجه به عملکرد آنان بر اساس تأمین اهداف چشم انداز سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و ... این دولت و رضایتمندی عمومی ، که تأثیر به سزایی در جلب اعتماد مردم دارد ، بازنگری لازم را نمایند .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
comment
0
0
comment درود بر استاد عزیز
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
comment
0
0
comment استاد قمشی از مفاخر خوزستان و ایران هستن و استانداری برای داشتن مشاوری چون ایشان باید به خودس میبالید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
comment
0
0
comment دکتر قمشی عزیز برخی مدیران که تغییر را حس کرده اند در حال لابی کردن و امتیاز دهی به مدیریت ارشد استان هستند
این یک عیب بزرگ است که استاندار را با دادن امتیاز از قبیل [...] و یا خودرو و ...... مجاب به حفظ پست ها کنند
نگذارید که پست های مدیریتی استان بر اساس امتیاز دهی برخی مدیران نا کارآمد بدون تغییر بماند
از استاندار باید حفاظت شود که در چاه و باتلاقی که استانداران قبل فرو رفتند دچار نشود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
comment
0
0
comment پرفسور قمشی از سرمایه های کشور و از استادان کم نظیر هستند. قطعا وجود ایشان مایه ی سربلندی و پیشرفت استان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار