شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
رییس اتحادیه لوازم خانگی اهواز گفت: اکنون 90 درصد گوشی‌های تلفن همراه در کشور از مجاری غیر قانونی وارد می‌شوند که در صورت اجرای طرح رجیسترینگ موبایل عملا از قاچاق گوشی‌ها جلوگیری می‌شود.
 
سعید گمراوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: مقرر شده بود طرح رجیستر موبایل یا همان ثبت سریال نامبر گوشی‌های تلفن همراه از طریق مخابرات مردادماه در کشور اجرا شود اما ظاهرا این اجرای این طرح به تعویق افتاده است.
 
وی افزود: از طریق اجرای این طرح سریال نامبر گوشی‌های تلفن همراه هنگام ورود به کشور در مخابرات ثبت می‌شود و زمانی‌که سیم کارت در گوشی‌های تلفن همراه قرار داده می‌شود، فقط آن‌دسته از گوشی‌های تلفن همراه که شماره سریال‌شان در مخابرات ثبت شده باشد، فعال شوند که به نوعی با این اقدام در عمل از قاچاق موبایل جلوگیری می‌شود.
 
گمراوی خاطرنشان کرد: البته سالیان گذشته این طرح به اجرا گذاشته شد اما با اعمال دستکاری‌های برخی افراد شکست خورد تا جایی که اکنون 90 درصد گوشی‌های تلفن همراه در کشور از مبادی غیر قانونی وارد می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: از آنجایی که تمام گوشی‌های تلفن همراه با مخابرات در ارتباط هستند، اگر مخابرات اجازه فعال شدن به یک گوشی تلفن همراه را ندهد آن تلفن همراه قابل فعال شدن نیست. بنابراین اجرای طرح رجیسترینگ ضروری به نظر می‌رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار