شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲

پاسخ سودانی به عملکرد مغرضانه برخی افراد در خصوص نقش وی در اجلاس غیر متعهدها

دکتر ناصر سودانی در گفت و گو با شوشان در خصوص نقش ویژه ای که در اجلاس سران غیر متعهد ها داشت گفت: در بین المجالس که 15 نفر نماینده در اتحادیه پارلمان های جهان از سوی نمایندگان مجلس انتخاب می شدند بنده به عنوان منتخب اول این مجموعه از سوی نمایندگان مجلس برگزیده شدم.

وی ادامه داد: در خصوص حمایت از انتفاضه فلسطین نیز به عنوان منتخب صحن علنی انتخاب شده و میبایست ناظر بر دیدگاههای مجموعه اجلاس و اقداماتی که در این خصوص انجام شده باشم. خوشبختانه با توجه به آشنایی با اجلاس و مجموعه مسائل سیاسی بین المللی و حضور جهانی که در مناطق مختلف داشتم پس از هر جلسه با شبکه های برون مرزی و بین المللی از جمله شبکه های العالم، المیادین،الجزیره، البلادی و... مصاحبه های زنده در رابطه با ما حصل اجلاس و رویکرد اجلاس در خصوص تحولات منطقه بویژه بحث فلسطین و سوریه داشته باشم.

وی همچنین گفت: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری به مدت یک ساعت تحلیل سخنرانی را در شبکه العالم به طور زنده داشته و نیز پس از سخنرانی رئیس جمهور مصر تحلیلی از مطالب گفته شده در شبکه المیادین ارائه داده ام.

نماینده مردم کلانشهر اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص دیدارهای خود با برخی از سران کشورهای مختلف ابراز داشت: در طی دیدارهایی که با سران کشورهایی چون سودان، قطر،غنا ،بروندی ،الجزایر،نخست وزیر عراق و همچنین وزرای امور خارجه سوریه مذاکراتی در رابطه با اجلاس و اهمیت انعکاس آن در کشورهایشان انجام شد.همچنین نکاتی را در مورد اوضاع منطقه و در خصوص وضعیت رو به پیشرفت ایران در ابعاد مختلف بویژه در مسائل هسته ای و مسائل مختلف بین المللی و سیاست خارجه عنوان شد.

وی با اشاره به وظایفی که نمایندگان مجلس دارند خاطرنشان کرد: نمایندگان در کنار مسائلی که مرتبط با وظایف نمایندگان در استان و شهرستان است؛ مسائل ملی و انقلابی ، دفاع از آرمان های امام امت، استقلال کشور و افتخارآفرینی برای سرزمین و کشور را نیز بر عهده دارند و باید در این جهت تلاش بیشتری کرد.

دکتر سودانی در پاسخ به عملکرد مغرضانه برخی افراد درخصوص نقش وی در اجلاس سران غیرمتعهدها به کلامی از حافظ یاد کرد و گفت: به برخی افراد که نه میتوانند حضور بنده را در اجلاس تحمل کنند و نه حتی میتوانند خود را برتابند تنها میتوانم بگویم ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/عرض خود میبری و زحمت می میداری.

وی ادامه داد: اینگونه افراد همچون مگسانی هستند که نمی توانند همانند سیمرغ پرواز بلندی داشته باشند ،می آیند گرد و خاک میکنند، ویز ویز میکنند ،نتیجه ای هم نمیگیرند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار