شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵

 

شوشان : به‌ مناسبت سالروز شکست حصر آبادان؛ فرودگاه بین‌المللی آبادان با موافقت «علی نیکزاد» به نام آیت‌الله جمی نامگذاری شد.

به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از روابط عمومی سازمان راه و شهرسازی با موافقت «علی نیکزاد» فرودگاه بین‌المللی آبادان به نام «آیت‌الله جمی» نامگذاری شد.

آیت‌الله جمی یکی از تأثیرگذارترین ائمه جمعه آبادان بوده که سابقه درخشان مبارزاتی در طول رژیم استبدادی شاه داشت، وی از سال‌های 1342 دامنه فعالیت سیاسی خود را گسترش داد.

وی نخستین امام جمعه آبادان بود که توسط امام خمینی (ره) معمار کبیر جمهوری اسلامی به این سمت منصوب شده بود و تا پایان جنگ تحمیلی نیز این شهر را ترک نکرد و تکیه گاه همیشگی رزمندگان در طول جنگ بود.

فرودگاه بین‌المللی آبادان جزو اولین فرودگاه‌های ایران است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران به دلیل وجود پالایشگاه احداث شد و با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت تا جایی که نخستین پروازهای خارجی از مهرآباد و سپس آبادان در نیمه دوم سال 1328 آغاز شد.

در سال 1346 فرودگاه اصلی و فعلی آبادان در ساحتی حدود 372.66 هکتار ساخته و سه سال بعد از سوی شرکت ملی نفت ایران به سازمان هواپیمایی واگذار شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار