ضرب و شتم علی تاجمیری / علی تاجمیری که از هنرمندان متعهد و از رزمندگان و جانبازان دوران جنگ است / این ضرب و شتم در حالی به وقوع پیوست که در هفته دفاع مقدس قرار داریم !

"> توقف ساخت فرهنگ سرا توسط عوامل غیرمسئول !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷

ضرب و شتم علی تاجمیری / علی تاجمیری که از هنرمندان متعهد و از رزمندگان و جانبازان دوران جنگ است / این ضرب و شتم در حالی به وقوع پیوست که در هفته دفاع مقدس قرار داریم !

 

شوشان : عملیات ساخت فرهنگسرای غیردولتی آرنگ که هفت ماه پیش توسط علی تاجمیری از هنرمندان سرشناس بختیاری و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آغاز شده بود، با دخالت عوامل غیرمسئول متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری شوشان، هفت ماه پیش، علی تاجمیری از هنرمندان بختیاری پس از کسب مجوزهای قانونی لازم، عملیات ساخت یک فرهنگسرای غیردولتی با عنوان مجتمع فرهنگی و هنری آرنگ جنوب را آغاز کرد که در مراسم کلنگ زنی آن، عالی ترین مقامات فرهنگی استان یعنی حجت الاسلام و المسلمین سپهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و تنی چند از مدیران فرهنگی استان حضور داشتند. اما اکنون با دخالت و تحریک برخی عوامل غیرمسئول، عملیات ساخت فرهنگسرای غیردولتی آرنگ دچار توقف شده است.

زمین این مجتمع که در سال ۱۳۸۵ از سوی  مسکن و شهرسازی خوزستان و پس از کسب مجوزهای لازم از نهادهای مرتبط ازجمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به علی تاجمیری واگذار شد و در چهاردهم اسفند ماه ۱۳۹۰ با حضور حجت الاسلام و المسلمین سپهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در کوی صادقیه منطقه هشت اهواز کلنگ زنی شد. برخورد فیزیکی با علی تاجمیری که از هنرمندان متعهد و از رزمندگان و جانبازان دوران جنگ است، در حالی به وقوع پیوست که در هفته دفاع مقدس قرار داریم و بویژه از آن جهت نگران کننده است که ضاربان مدعی شده اند بهره بردار (به رغم اخذ کلیه مجوزهای قانونی لازم) قصد ساخت موسسه ای برخلاف موازین شرع و خلاف شئونات اسلامی را داشته است! گفتنی است در سال 1372 گروه موسیقی آرنگ بختیاری تشکیل یافت و دامنه فعالیت های هنری را گسترده تر نمود.

آرنگ بختیاری به معنای «آهنگ و ترنم بختیاری» عنوانی است که توسط زنده یاد بهمن علاءالدین برای این گروه اختصاص داده شد. علی تاجمیری از آغاز فعالیت خود تمام آثار و تصانیف خود را به محضرزنده یاد مسعود بختیاری ارائه می داد. آثاری که تا کنون از علی تاجمیری در سطح کشور منتشر گردیده است عبارتند از گل گیس با تنظیم علیرضا بس دست، آرمون با تنظیم علی درخشان، افتو سوار با تنظیم زند یاد حسین فرهادپور ، بنگ ایل با همنوازی علی حافظی وخالک طلا که اکثر آهنگ ها و ترانه ها توسط ایشان ساخته شده است.گروه آرنگ بختیاری از سال 1373 تا کنون ده ها کنسرت و برنامه موسیقی زنده را در اقصی نقاط کشور به اجرا درآورده است.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار